خانهاخبار
گسترش 5G احتمال استفاده از اینترنت همراه و برقراری تماس در هواپیما را ممکن خواهد ساخت!

گسترش 5G احتمال استفاده از اینترنت همراه و برقراری تماس در هواپیما را ممکن خواهد ساخت!

اتحادیه اروپا اخیرا در حال بررسی امکان استفاده از 5G در حین پرواز‌ها توسط مسافران است.
۱۴۰۱/۹/۱۲

اینطور که به نظر می‌رسد؛ اتحادیه اروپا نیز دل چندان خوشی از وای فای گران قیمت و کند ارائه شده در هواپیما‌ها نداشته و آنها در حال بررسی امکان استفاده مسافران از 5G برای گشت و گذار در اینترنت و همچنین برقراری تماس‌های تلفنی هستند.

image

 

به گفته خبرگزاری Gizmodo، این اتحادیه در صدد کنار گذاشتن حالت هواپیما برای گوشی‌ها بوده و می‌خواهد تا به ایرلاین‌ها اجازه داده تا تکنولوژی 5G را در دسترس مسافران خود قرار دهند. این امر، بدین معناست که دیگر خبری از هزینه‌های اجباری برای استفاده از اینترنت در حین پرواز نخواهد بود.

قانون ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در حین پرواز، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ و توسط کمیته FCC آمریکا وضع شد. نگرانی اصلی آنها، تداخل با سیستم‌های مخابراتی روی زمین و همچنین سیستم مسیریابی هواپیما بود؛ البته به گفته «دای ویتینگهام» که مدیر کمیته امنیت پرواز در انگلستان است؛ در آن دوره اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد گوشی‌های همراه و تاثیرات آنها روی هواپیما وجود نداشت.

image

 

در هر صورت، به نظر می‌آید که هواپیما‌های اروپایی از تجهیزات مخابراتی تازه‌ای به نام «پیکو-سل» جهت انتقال اطلاعات، تماس‌ها و پیام‌های متنی به یک ماهواره استفاده خواهند کرد. این تکنولوژی، امکان اتصال به شبکه مخابراتی روی زمین را برای هواپیما فراهم می‌کند.

آقای «ویتینگهام» همچنین ادعا کرده که محدودیت‌های پیشین در رابطه با شبکه موبایل در 5G وجود ندارند. وی در این رابطه چنین می‌گوید:

«امکان تداخل شبکه 5G با سیستم مسیریابی هواپیما بسیار پایین است. ما برای 5G از فرکانس‌های کاملا متفاوتی استفاده می‌کنیم و قدرت سیگنال 5G در اروپا نیز نسبت به نمونه‌ به کار رفته در کشور آمریکا کمتر است. اکثر کاربران مایل به استفاده از 5G در حین پرواز هستند و اکنون وظیفه رگولاتوری است که این قابلیت را در اختیار آنها قرار دهد؛ البته، تمرکز اصلی ما همواره امنیت مسافران خواهد بود.»

image

 

در صورتی نهایی شدن این طرح توسط اتحادیه اروپا؛ پیشبینی شده که ایرلاین‌ها تا روز ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲)، امکان اتصال به 5G را برای مسافران خود فراهم کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)