خانهاخبار
اپل همچنان قصدی برای عرضه آیفون ارزان‌قیمت ندارد

اپل همچنان قصدی برای عرضه آیفون ارزان‌قیمت ندارد

اپل ظاهرا هیچ قصدی برای توسعه آیفون ارزان‌قیمت ندارد چرا که عرضه این گوشی احتمالا سبب افت فروش آیفون‌های پرمیوم می‌شود.

۱۴۰۳/۲/۳

برای مدت زمانی طولانی، اپل از عرضه نسخه ارزان‌تر آیفون که برای کاربران با بودجه محدود مناسب بود خودداری می‌کرد. چندین سال پیش اما غول فناوری آمریکایی تغییر رویه داد و خانواده محصولات سری SE را معرفی کرد که از قیمتی پایین‌تر در مقایسه آیفون‌های پرمیوم بهره می‌برد.

علی‌رغم قیمت کمتر به نسبت آیفون‌های بالارده، آیفون‌های سری SE به مراتب گران‌تر از گوشی‌های مقرون به صرفه اندرویدی هستند. حالا به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر این که اپل همچنان هیچ برنامه‌ای برای توسعه آیفون ارزان‌قیمت ندارد چرا که عرضه این گوشی سبب افت فروش آیفون‌های پرمیوم می‌شود.

افشاگر و تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مارک گرمن، با انتشار گزارشی در خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده که اپل احتمالا نیاز دارد تا یک آیفون مقرون به صرفه را برای بازارهای نوظهور معرفی کند تا کاربران بیشتری به سمت آیفون جذب شوند. 

آیفون SE

در حالی که عرضه آیفون ارزان‌قیمت سبب می‌شود که فروش کلی اپل رشد قابل‌توجهی پیدا کند، ظاهرا غول فناوری آمریکایی هیچ برنامه‌ای برای عرضه این گوشی ندارد. اپل ظاهرا باور دارد که معرفی آیفون مقرون به صرفه به فروش آیفون‌های بالارده آسیب وارد می‌کند.

با توجه به این گزارش، کاربرانی که بودجه محدود دارند همچنان باید گوشی‌های مقرون به صرفه اندرویدی و یا آیفون‌های دسته دوم را خریداری کنند. 

نخستین آیفون ارزان‌قیمت اپل را می‌توان آیفون 5C به شمار آورد که در سال ۲۰۱۳ میلادی و با قیمت ۹۹ دلار روانه بازار شد. برای مقایسه، در آن زمان گوشی پرچمدار آیفون 5S با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسید. همراه با شکست آيفون 5C در بازار، مشخص شد که کاربران همچنان آیفون‌های پرمیوم را به دلیل کیفیت ساخت بالا ترجیح می‌دهند.

از آن زمان تا به امروز، اپل هیچ آیفون ارزان‌قیمتی را روانه بازار نکرده است. البته در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد معرفی سری SE بودیم که با قیمتی میان‌رده، مشخصات فنی نسبتا پرمیوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در حال حاضر، آيفون SE 3 با قیمت ۴۲۹ دلاری به فروش می‌رسد که از بسیاری از گوشی‌های میان‌رده مقرون به صرفه اندرویدی گران‌تر است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)