خانهاخبار
موتورولا اج ۵۰ اولترا معرفی شد؛ بدنه چوبی و سنسور پریسکوپی

موتورولا اج ۵۰ اولترا معرفی شد؛ بدنه چوبی و سنسور پریسکوپی

موتورولا امروز از جدیدترین گوشی پرچمدار خود رونمایی کرد که به تراشه اسنپدراگون 8s نسل سه و شارژ ۱۲۵ واتی مجهز است.

۱۴۰۳/۱/۲۸

برند موتورولا به تازگی از گوشی جدیدی رونمایی کرده که موتو اج ۵۰ اولترا (Motorola Edge 50 Ultra) نام دارد و محصولی پرچمدار به شمار می‌رود. دستگاه پرمیوم موتورولا در یک نسخه با بدنه چوبی روانه بازار می‌شود که Nordic Wood نام دارد. 

مدل بدنه چوبی موتورولا اج ۵۰ اولترا

مدل بدنه چوبی موتورولا اج ۵۰ اولترا (Nordic Wood)

جدا از نسخه بدنه چوبی، موتورولا اج ۵۰ اولترا در دو مدل با بدنه چرمی و در دو رنگ مشکی و هلویی (رنگ سال ۲۰۲۴ میلادی Pantone) نیز عرضه خواهد شد.

با توجه به این که سال گذشته مدل اولترا گوشی پرچمدار موتورولا معرفی نشد، به نظر می‌رسد موتورولا اج ۵۰ اولترا نسخه بهبودیافته مدل پرو یعنی موتورولا اج ۵۰ پرو است که با قدرت پردازشی بیشتر و سیستم دوربین بهتر همراه شده است.

مدل بدنه چرمی موتورولا اج ۵۰ اولترا رنگ مشکی
مدل بدنه چرمی موتورولا اج ۵۰ اولترا رنگ هلویی

قلب تپنده موتورولا اج ۵۰ اولترا تراشه اسنپدراگون 8s نسل سه است که با دو حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و دو نسخه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

بهبودهای دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا از دوربین اصلی آن آغاز می‌شود. پرچمدار موتورولا از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد. این سنسور همچنین از اندازه پیکسلی ۱٫۲ میکرومتری، لرزشگیر اپتیکال و قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است. 

سیستم دوربین موتورولا اج  ۵۰ اولترا

دومین دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا سنسور پریسکوپی ۳ برابری ۷۲ میلی‌متری است که رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.4 همراه دارد. آخرین دوربین نیز یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی ۰٫۶۴ میکرومتری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار برای ثبت تصاویر ماکرو است.

سیستم دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا از سیستم فوکوس خودکار لیزری استفاده می‌کند و چینش۳ به یک سنسورها به ثبت اکسپوژر بهتر، تراز سفید خودکار و شناسایی فلیکر کمک می‌کند.

نمایشگر موتورولا اج ۵۰ اولترا

وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که از گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. هر سه دوربین پرچمدار موتورولا قادر به ثبت ویدئوهای 4K شصت فریم بر ثانیه هستند. البته دوربین‌های اصلی و سلفی دستگاه از فیلمبرداری صحنه آهسته پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به این که ۲۰۲۴ سال هوش مصنوعی و قابلیت‌های پیشرفته آن است، موتورولا نیز سیستم دوربین پرچمدار خود را به هوش مصنوعی مجهز کرده است. در این راستا، هوش مصنوعی با توجه سوژه و شرایط می‌تواند سرعت شاتر و لرزشگیر را تنظیم کند. همچنین رهگیری فوکوس خودکار نیز به کمک هوش مصنوعی قابل انجام است. 

موتورولا اج ۵۰ اولترا مدل چوبی

قابلیت Photo Enhancement Engine قادر است که جزئیات تصاویر را با توجه به وضوح، شفافیت، کیفیت رنگ‌ها، سایه‌ها و حالت بوکه بهبود ببخشد.

پنل جلویی موتورولا اج ۵۰ اولترا میزبان نمایشگر ۶٫۷ اینچی p-OLED با لبه‌های خمیده است که از رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند. در حالت مخصوص بازی، نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر پرچمدار موتورولا به ۳۶۰ هرتز می‌رسد. 

پنل ۱۰ بیتی موتورولا اج ۵۰ اولترا قادر است به روشنایی ۲۵۰۰ نیتی دست پیدا کند و از فناوری تنظیم نور DC و محتوای HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کند. به مانند نسخه پرو سری، نمایشگر و دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا به دلیل نمایش و ثبت دقیق رنگ‌ها موفق به کسب گواهی Pantone شده‌اند.

سخت‌افزار موتورولا اح ۵۰ اولترا

برای مقاومت بیشتر، موتورولا اج ۵۰ اولترا به فریم آلومینیومی مجهز شده است. نمایشگر دستگاه نیز توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس و لایه ضد اثرانگشت پوشش داده شده است. به لطف گواهی IP68، پرچمدار موتورولا در برابر آب و گردوغبار مقاوم بالایی دارد.

انرژی موردنیاز موتورولا اج ۵۰ اولترا توسط باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ باسیم ۱۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. موتورولا ادعا می‌کند که این گوشی تنها با ۴ دقیقه شارژ می‌تواند کاربر را تا پایان روز همراهی کند.

شارژ بی‌سیم موتورولا اج ۵۰ اولترا

در بخش اتصالات، موتورولا اج ۵۰ اولترا از وای‌فای ۷، بلوتوث نسخه ۵٫۴ و قابلیت UWB پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین به اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتمس نیز مجهز شده است.

پرچمدار موتورولا

در نهایت باید اشاره کرد که موتورولا اج ۵۰ اولترا در طی هفته‌های پیش‌رو برای برخی از بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. برای مدل پایه، پرچمدار موتورولا قیمت ۱۰۰۰ یورویی را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza.hashempour682@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۳۱
سلام ، الان چهار ساله از گوشی موتورولا مدل وان ورژن پلاس استفاده میکنم ، تا حالا یه بار هم مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری نداشتم ، گوشی عالی هست ، ولی چون دست واسطه توی کار هست همیشه قیمتهاش بالاست ، ای کاش یه پل ارتباطی بین مصرف کننده و واردکننده بود