خانهاخبار
استقبال از ویژن پرو رو به افول است

استقبال از ویژن پرو رو به افول است

به نظر می‌رسد که پس از هیاهوی زیاد و موج هیجانی که در اوایل عرضه ویژن پرو فروشگاه‌های اپل را فرا گرفته بود، این هدست واقعیت ترکیبی نیز کم کم دارد به وضعیت هدست‌های دیگر دچار می‌شود.

۱۴۰۳/۲/۳

اپل ویژن پرو دستگاه محاسبات محیطی ۳۵۰۰ دلاری اپل، به نظر می‌رسد که از الگویی آشنا در صنعت هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده پیروی می‌کند که تا به حال دیده‌ایم، زیرا اشتیاق اولیه‌ای که در مورد این محصول دیدیم جای خود را به کاهش قابل توجه علاقه و استفاده پایدار داده است.

استقبال از اپل ویژن پرو رو به افول است

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، از زمان عرضه هدست ویژن پرو در آمریکا در فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ماه ۱۴۰۲)، هیجان برای اپل ویژن پرو به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گورمن در جدیدترین قسمت از خبرنامه Power On خود، کاهش قابل توجهی را در تقاضا برای دموهای خرده فروشی و فروش، بر اساس آمار فروشگاه‌های اپل که با آنها صحبت کرده، گزارش داده است:

تقاضا برای دمو بسیار کاهش یافته است. افرادی که قرارهای خود را رزرو می‌کنند، اغلب حاضر نمی‌شوند، و فروش (حداقل در برخی مکان‌ها) از چند واحد در روز به تعداد انگشت شماری در یک هفته کامل رسیده است. اپل همچنین مجبور شده است بازاریابی را در صفحه اصلی آنلاین خود افزایش دهد. یک تبلیغ بزرگ برای ویژن پرو در بالای وب سایت رسمی اپل تعبیه شده بلکه بتواند به فروش کم این دستگاه کمک کند.

روندی که به نظر می‌رسد ویژن پرو اپل دنبال می‌کند، کمتر احتمال دارد که یک ناهنجاری خرده‌فروشی باشد، و بیشتر نشان‌دهنده یک مشکل گسترده‌تر است که فناوری واقعیت مجازی را از بدو پیدایش آن گرفتار کرده است: حفظ تعامل کاربر پس از از بین رفتن تازگی اولیه.

گورمن تجربه شخصی خود از هدست اپل را به‌ عنوان نمونه‌ای از چیزی که به گمان او گرایش کاربران گسترده‌تر است، ارایه کرده است. استفاده خود او از تعاملات روزانه به تنها یک یا دو بار در هفته کاهش یافته است. او می‌گوید یک مانع مهم برای استفاده مکرر، تنظیمی است که شامل اتصال باتری‌ها، راه‌اندازی و پیمایش یک رابط پیچیده است که دستگاه‌های سنتی مانند لپ ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند را برای کارهای معمولی جذاب‌تر می‌کند.

گورمن همچنین فقدان «برنامه موثر» و محتوای جذاب ویژن پرو را عامل کاهش بیشتر جذابیت این هدست می‌داند. او خاطر نشان می‌کند که برای فعالیت‌های انفرادی، مثلا در یک پرواز طولانی یا هنگام کار از خانه، به جای استفاده در موقعیت‌های اجتماعی یا اطراف همکاران، احساس بهتری دارد.

به نظر می‌رسد اپل هنوز وظیفه قابل توجهی در توسعه ویژن پرو نسبت به دستگاهی دارد که استفاده از فناوری روزمره را بازتعریف کند. در این میان، چندین باگ که در ابتدا VisionOS را تحت تاثیر قرار می‌داد که برطرف شد، اگرچه بسیاری از برنامه‌های خود اپل هم هنوز برای سیستم عامل دستگاه بهینه نشده‌اند.

در آخرین به‌روزرسانی برای VisionOS، اپل «پرسوناهای محیطی» را اضافه کرد که باعث می‌شود احساس کنید در همان اتاق مجازی با یک کاربر دیگر ویژن پرو هستید. از قابلیت مذکور می‌توان برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، فیس تایم و دیگر تماس‌های ویدیویی، استفاده از برنامه‌هایی مانند فری‌فرم، انجام بازی‌ها و موارد دیگر استفاده کرد. با این حال، این ویژگی به سایر دارندگان ویژن پرو نیاز دارد تا از آن استفاده کنند و همانطور که گورمن خاطر نشان کرده، این موارد هنوز برای پیشرفت چنین محصولی ناچیز هستند.

از طرف دیگر تحلیل‌گر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو گفته که انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۴ به دلیل پیچیدگی ساخت، کمتر از ۴۰۰ هزار هدست ویژن پرو تولید کند. با این حال، گفته می‌شود که اپل در حال حاضر روی نسخه جدیدی از ویژن پرو برای سال ۲۰۲۵ کار می‌کند که قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. در همین حال، انتظار می‌رود اولین نسخه از این هدست در اواخر سال جاری در کشورهای دیگری نیز عرضه شود؛ اما با این وضع از استقبال، بعید است که فرقی به حال اپل داشته باشد و غول فناوری کوپرتینویی باید فکری به حال این محصول متفاوت خود بکند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)