خانهاخبار
لپ‌تاپ تاشو ۳۵۰۰ دلاری ایسوس روانه بازار جهانی شد

لپ‌تاپ تاشو ۳۵۰۰ دلاری ایسوس روانه بازار جهانی شد

لپ‌تاپ تاشو ایسوس ذن‌بوک 17 فولد اولد به تازگی با قیمت ۳۵۰۰ دلار روانه بازار جهانی شده است.
۱۴۰۱/۸/۵

نخستین لپ‌تاپ تاشوی شرکت ایسوس که ذن‌بوک 17 فولد اولد نام دارد؛ به تازگی با قیمت ۳۴۹۹.۹۹ دلار روانه بازار جهانی شده است. به گفته ایسوس، این لپ‌تاپ در کشور آمریکا توسط فروشگاه‌های B&H و Newegg فروخته شده که البته در حال حاضر، تنها فروشگاه Newegg آن را موجود دارد. ایسوس در هنگام معرفی این محصول، وعده عرضه آن در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ را داده بود و به نظر می‌رسد که به قول خود عمل کرده است.

image

 

این لپ‌تاپ ۳۵۰۰ دلاری، قیمت بسیار بالایی دارد؛ اما این قیمت با توجه به اینکه با یک فرم کاملا جدید از لپ‌تاپ‌ها روبرو هستیم، منطقی به نظر می‌آید. کاربران می‌توانند تا این لپ‌تاپ را به طول کامل باز کرده و از نمایشگر اولد ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۲۵۶۰ آن به همراه کیبوورد یا ماوس‌های بلوتوثی استفاده کنند.

در حالت تا شده، این لپ‌تاپ دو نمایشگر ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از نمایشگر پایینی، می‌توان به عنوان یک کیبورد مجازی استفاده کرد؛ البته ایسوس برای یک تجربه کلاسیک لپ‌تاپی، یک کیبورد مگنتی را نیز به همراه این لپ‌تاپ عرضه می‌کند.

image

 

لازم به ذکر است که خبرگزاری The Verge در بررسی خود از این محصول، به مشکلات و باگ‌های متعدد سخت افزاری و نرم افزاری در هنگام استفاده از آن اشاره می‌کنند. این لپ‌تاپ که از سخت افزار نسبتا قدرتمندی مانند پردازنده اینتل Core i7-1250U، ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۱ ترابایت حافظه SSD و باتری ۷۵ وات بر ساعتی استفاده می‌کند؛ در اجرای برخی اپلیکیشن‌های نه‌چندان سنگین مانند لایت‌روم نیز دچار مشکل می‌شود.

به گفته ایسوس، لولای نمایشگر این لپ‌تاپ توان ۳۰٫۰۰۰ بار تا شدن را دارد؛ اما در اینگونه محصولات نسل اولی، ممکن است مانند نسل اول گلکسی فولد شاهد خرابی‌های زودهنگام نیز باشیم. البته، باید گفت که ذن‌بوک 17 فولد اولد ایسوس، دستگاه بهتری از نمونه‌های مشابهی چون لنوو تینک‌پد X1 فولد به نظر می‌رسد. لنوو تینک پد X1 فولد، در سال ۲۰۲۰ و با قیمت ۲۵۰۰ دلار به بازار آمده و مشکلات بسیاری داشت.

image

 

درباره لپ‌تاپ تاشوی ۳۵۰۰ دلاری ایسوس چه می‌اندیشید؟ آیا به نظر شما، این فرم از لپ‌تاپ‌ها کاربردی هستند یا صرفا در حد یک کانسپت باقی خواهند ماند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)