خانهاخبار
محدودیت فوروارد پیام‌های واتس‌اپ در سطح جهانی آغاز شد

محدودیت فوروارد پیام‌های واتس‌اپ در سطح جهانی آغاز شد

واتس‌اپ با انتشار آپدیتی اعلام کرد که محدودیت فوروارد پیام را که از چند وقت پیش در هند آغاز شده بود، به سطح جهانی می‌آورد تا جلوی انتشار اطلاعات و اخبار غلط تا حدی گرفته شود.
۱۳۹۷/۱۱/۲

واتس‌اپ از ماه ژوئیه سال گذشته محدودیت فوروارد پیام را در کشور هند آغاز کرده بود تا در مقیاس بزرگ‌تر بتواند با اخبار جعلی مقابله کند. این برنامه از آن‌جا کلید خورد که بر اثر حادثه‌ای که به خاطر انتشار اخبار غلط از طریق این پیام‌رسان در هند به وجود آمده بود، یک نفر کشته و چند نفر زخمی شده بودند.

حالا امروز این شرکت اعلام کرد که این محدودیت را در سطح جهانی برای همه کاربران اعمال می‌کند. بدین ترتیب امکان فوروارد پیام در این پیام‌رسان فقط تا سقف پنج نفر ممکن خواهد بود. تا قبل از این تغییر، کاربران می‌توانستند هر پیام را برای حداکثر ۲۰ نفر دیگر ارسال کنند.

معاون بخش سیاست‌گذاری و ارتباطات واتس‌اپ، ویکتوریا گرند، روز دوشنبه در رویدادی در کشور اندونزی از انتشار این آپدیت خبر داده بود. این محدودیت ابتدا در پلتفرم اندروید و بعد در دستگاه‌های مجهز به iOS اعمال می‌شود.

با این حال، محدودیت مذکور همچنان قابل دور زدن است و مخاطبان مستقیم هنوز می‌توانند یک پیام دروغ یا غلط را به بقیه ارسال و زنجیره ارسال پیغام را حفظ کنند. هنوز مشخص نیست که واتس‌اپ چطور می‌خواهد این پیام‌های فورواردی را پیدا و انتشار آن‌ها را کنترل کند، ولی فیسبوک اوایل این ماه اعلام کرد که از موسسه‌ای به نام Full Fact خواسته تا مسئله انتشار اطلاعات غلط در این اکوسیستم را کنترل کند.

البته بررسی پیغام‌ها به معنای حذف بخشی از سیستم رمزنگاری واتس‌اپ است، و این یکی از چالش‌هایی است که این پیام‌رسان باید با آن دست و پنجه نرم کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)