خانهاخبار
CES 2019: تلویزیون‌های غول پیکر 8K و 4K سونی در CES 2019 معرفی شد

CES 2019: تلویزیون‌های غول پیکر 8K و 4K سونی در CES 2019 معرفی شد

سونی در نمایشگاه CES 2019 امسال از تلویزیون‌های غول پیکر 8K و 4K خود که با پنل‌های LCD و OLED همراه هستند، رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

سال گذشته، کمپانی سونی موفقیت نسبتا خوبی در معرفی و فروش محصولات خود به دست آورد و حالا در نمایشگاه CES 2019، با معرفی محصولات 8K و 4K خود قصد دارد این راه سودآور را همچنان ادامه دهد. مدل‌های Z9G 8K و A9G 4K که به ترتیب با پنل‌های LCD و OLED همراه هستند، به تازگی توسط سونی در همایش جهانی CES 2019 معرفی شدند که از نمایشگرهای بزرگ و غول‌پیکری برخوردار هستند. مدل Z9G در سایزهای 98 و 85 اینچ و مدل A9G نیز در سایزهای 77، 65 و 55 اینچ عرضه می‌شود.

هعر دو مدل یاد شده با پردازنده تصویر X1 Ultimate در درسترس خریداران قرار می‌گیرد که موج جدیدی از کیفیت بی‌نظیر در تلویزیون‌ها را به رخ تماشاگران می‌کشد. مسئولان سونی بر این باورند که پردازنده جدید، به صورت اختصاصی برای تلویزیون‌های 8K طراحی شده است و با پردازش و آنالیز دقیق تک تک اشیاء درون تصویر، جزئیات فوق‌العاده‌ای را در اختیار بیننده گذاشته و تصاویر کاملا واقعی را به نمایش می‌گذارد. مدل غول پیکر Z9G از 33 میلیون پیکسل برخوردار بوده و به این ترتیب می‌توان گفت بهترین کیفیت را در میان محصولات موجود (مدل‌های LCD) در معرض دید تماشاگر قرار می‌دهد.

image

مهندسان سونی به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که با استفاده از الگوریتم‌های خاصی، توانسته‌اند تا محتوای 4K را به وسیله عملیات بزرگنمایی تبدیل به چیزی شبیه به کیفیت تصاویر 8K کنند. این سیستم از دیتابیس 8K استفاده می‌کند تا تبدیل جزئیات با دقت بسیار بالایی انجام شود.

از آنجا که مدل Z9G با پنل LCD عرضه می‌شود، کیفیت صدای آن با مدل‌های OLED که مجهز به درایورهایی در پشت نمایشگر هستند، قابل مقایسه نیست. در تلویزیون‌های OLED به دلیل وجود قطعه یاد شده، صدای منتشر شده به نظر می‌رسد که از خود نمایشگر پخش می‌شود. اما برای دستیابی به این تکنولوژی، مهندسان سونی روشی دیگر را اجرا نموده‌اند. آنها 4 اسپیکر برای این محصول در نظر گرفته‌اند که به صورت دو دسته دوتایی در بالا و پایین آن قرار گرفته است و به گونه‌ای کالیبره شده‌اند که مانند تکنولوژی +Acoustic Surface Audio واقع در تلویزیون‌های OLED، صدا را با همان کیفیت و افکت‌ها برای بیننده پخش می‌کند.

حالا به سراغ مدل A9G OLED می‌رویم و حالا داستان کمی متفاوت می‌شود. این موضوع تنها به تعداد پیکسل‌ها یا رزولوشن مربوط نمی‌شود، بلکه صحبت در مورد کیفیت تصویر است. رنگ مشکی خالص، کنتراست بی‌نظیر و زاویه دید فوق العاده، چیزهایی است که موجب تفاوت میان نمایشگرهای OLED و LCD می‌شود. طراحی آن نیز با مدل Z9G متفاوت است و به گفته مسئولان سونی، اگر این دستگاه را به دیوار متصل کنید، مانند یک قاب عکس دیجیتالی بدون حاشیه خواهد بود که تنها تصاویر را به بهترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

image

هر دو مدل معرفی شده توسط کمپانی سونی به حالت کالیبره شده Netflix و سیستم صوتی Dolby Vision / Atmos مجهز شده‌اند و البته تمامی آنها از سیستم عامل Android TV بهره می‌برند. به عنوان ایرادی که به محصولات سونی حاوی سیستم عامل اندروید تی وی وارد بود، می‌توان به پردازش نرم‌افزاری ضعیف آن اشاره کرد. اما مسئولان سونی قول داده‌اند که با اضافه شده Android Oreo به محصولات جدید، تمامی وظایف به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. 

متأسفانه مدیران سونی تا به این لحظه، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه و قیمت مدل‌های Z9G و A9G عنوان نکرده‌اند. لذا باید منتظر ماند و دید که این محصولات، چه زمانی و با چه قیمتی وارد بازار می‌شوند و آیا اظهارات به میان آمده در مورد این تلویزیون‌ها صحت دارند یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
عشق است سونی.خدایی ما تلویزیون سونی مدل w804 رو چند ساله داریم هنوز که هنوزه کیفیت تصویرش چیزی کم نداره و راضی کننده است.تو زمان خودش که غولی بود برای خودش پیش هر تلویزیون دیگه نگاه میکردی کیفیت این بالاتر بود.واقعا برند سونی خیلی برند خوبیه من خیلی قبول دارمش