خانهاخبار
عرضه Galaxy S10 سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

عرضه Galaxy S10 سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

خبرگزاری در کره جنوبی، مدعی شده است پرچمدار جدید Galaxy S10 سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۱۴

عرضه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، یکی از شایعاتی است که هر سال مطرح می‌شود؛ در ابتدا انتظار می‌رفت گوشی‌ Galaxy S8 Plus با چنین فناوری به بازار عرضه شود و سپس، نوبت به Galaxy Note 8 رسید تا میزبان چنین شایعاتی باشد. با این‌ وجود، هیچ‌یک از پرچمداران 2017 سامسونگ با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر عرضه نشدند اما با آغاز سال 2018، گمانه‌زنی‌ها به عرضه Galaxy S9 با سنسور اثرانگشت ادغام یافته با نمایشگر اشاره داشت؛ با این‌حال، شرکت کره‌ای مجدداً از عرضه گوشی پرچمدار جدیدش با این فناوری صرف‌نظر کرد.

در ادامه این روند، اعلام شده است که یکی از گوشی‌های Galaxy Note 9 و Galaxy S10 با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر به بازار عرضه خواهند شد؛ هرچند، بسیاری مدعی هستند که فناوری مذکور برای رونمایی به همراه جانشین Galaxy Note 8 آماده نیست و اولین پرچمدار سامسونگ در سال 2019، میزبان حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش خواهد بود. همین موضوع باعث شده است تا در شایعات مختلف به عرضه Galaxy S10 با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر اشاره شود و آخرین گزارشات منتشر شد از کره جنوبی، این موضوع را مجدداً مطرح می‌کند.

image

آن‌طور که پیداست، سامسونگ درنظر دارد تا از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر در جانشین پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus استفاده نماید زیرا این فناوری توسط سازندگان چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت کره‌ای تمایلی ندارد تا از رقبای هم‌قاره‌ای خود عقب بماند! به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای آماده‌سازی فناوری مذکور با کوالکام وارد همکاری خواهد شد و این شرکت، تأمین‌کننده حسگر اثرانگشت درون نمایشگر برای پرچمداران جدید Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus خواهد بود.

در حال‌حاضر، شرکت شیائومی نسخه گران‌قیمت پرچمدار Mi 8 را با پسوند Explorer Edition ارائه می‌دهد که حسگر اثرانگشت آن با صفحه‌نمایش ادغام شده است. ضمن اینکه گوشی Huawei Mate RS پورش دیزاین از سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. شرکت Vivo، دیگر سازنده محبوب چینی‌ها چندین گوشی را با این فناوری عرضه کرده است و حتی موفق به توسعه سنسور اثرانگشت اختصاصی شده که نمونه آن‌را در گوشی مفهومی Vivo APEX دیده بودیم.

سامسونگ در حال‌حاضر مانند رقبای خود، می‌تواند گوشی‌ مجهز به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر ارائه دهد اما به‌نظر می‌رسد که سازنده کره‌ای به دنبال توسعه فناوری با عملکرد بهینه است تا رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد؛ از این رو، درنظر دارد تا پرچمداران جدید از سری Galaxy S را به سنسور اثرانگشت اولتراسونیک مجهز نماید. همین موضوع باعث شده است تا سامسونگ با مشکلاتی برای تولید انبوه فناوری دلخواه خود دست و پنجه نرم کند. از این رو، گمان می‌رود که Galaxy S10 اولین گوشی سامسونگ با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش باشد.

Galaxy S10 همچنین اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که از سیستم تشخیص چهره 3D بهره خواهد برد؛ در نسل قبل، احراز هویت کاربران با تشخیص چهره آن‌ها از طریق دوربین سلفی صورت می‌گیرد که دقت آن پایین است. همچنین شایعه شده است که احتمالاً پرچمداران 2019 سامسونگ با سه دوربین به بازار عرضه خواهند شد؛ P20 Pro، زمینه‌ساز عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با سه دوربین در قاب پشتی بوده است و حال، گزارش شده که سازندگان مختلفی به دنبال عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید خود با دوربین سه‌گانه هستند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۴
سامسونگ این‌حسگر رو نمیتونه روی s10 پیاده کنه.. نداره دانش‌اش رو..
ولی با قطعیت میشه گفت روی s11 پیاده میشه با موفقیت

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۴
تا سه نشه، بازی نشه.. ولی از سه‌دوربین بیشتر دیگه بازی مزه نمیده، مزه میده؟