خانهاخبار
به زودی اختلالات آنتن دهی شهر تهران برطرف خواهد شد

به زودی اختلالات آنتن دهی شهر تهران برطرف خواهد شد

اجرای رسمی طرح بهینه سازی کیفیت شبکه ارتباطات سیار شهر تهران از روز شنبه علاوه بر 43 بزرگراه ، در خیابانهای اصلی این شهر نیز آغاز شده است.به گزارش گروه ........
۱۳۸۵/۹/۱۲
اجرای رسمی طرح بهینه سازی کیفیت شبکه ارتباطات سیار شهر تهران از روز شنبه علاوه بر 43 بزرگراه ، در خیابانهای اصلی این شهر نیز آغاز شده است.به گزارش گروه خبری GSM به نقل از ایرنا این مطلب در دیدار شماری از خبرنگاران رسانه های همگانی ، به اتفاق "وفا غفاریان"معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات، از مرکز مانیتورینگ شبکه بهینه سازی کشوری ارتباطات سیار ، اپراتور اول تلفن همراه ، عنوان شد.در این مرکز ، تهران به پنج منطقه کاری تقسیم شده ، هر مرکز اطلاعات راجع به نقاط دارای قطعی شبکه را که هر 48 ساعت یک بازار گروههای آزمایش میدانی و نیز از سوی مشترکان دریافت می شود ، براساس اولویت بررسی می کند و با روشهایی چون نصب آنتهای BTS جدید و با افزایش پوشش آنتهای موجود در صدد رفع اشکالات بر می آید.
غفاریان در پایان این بازدید برای روش جدید در مقایسه با روش قبلی سه ویژگی خوب برشمرد و ویژگی خوب برشمرد و ویژگی نخست را ملموس بودن بهبود کیفیت برای مخاطبان دانست.وی گفت:ویژگی دوم این است که کار در کنترل است و نقاط دارای اشکال بخوبی شناخته می شود و ویژگی سوم هم اینکه می توان مناطق دارای قطع ارتباط را براساس شمار مشترکان اولویت بندی کرد رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود:از حدود 35 تا 36 هزار تماس مردمی با شماره تلفن 09990 مخابرات در هفته ، دو درصد مربوط به اختلالات شبکه تلفن همراه است که براساس اولویتها دسته بندی می شود و اگر منطقه دارای در اولویتهای اولیه ما قرار داشت. حداکثر تا یک هفته ایراد آن برطرف می شود و گرنه در دستور کار مراحل بعد قرار می گیرد.
 
                                
 
غفاریان همچنین اعلام کرد : آزمایش اشکالات شبکه ارتباطات سیار در تهران که در مرحله نخست در بزرگراه تهران ادامه داشت ، از 20 روز پیش به صورت پایلوت در خیابان های اصلی تهران نیز آغاز شد و از امروز مراحل کار اصلی اجرایی آن در این خیابان ها کلید خورده است. قرار است اجرای این طرح در مراحل بعد به خیابانهای فرعی تهران نیز گسترش یابد.غفاریان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال پیشرفت محسوسی در کیفیت شبکه تلفن همراه تهران رخ دهد.
وحید صدوقی مدیر عامل ارتباطات سیار در پایان این دیدار گفت:یکی از علل ادامه اختلالات در شبکه ارتباطات سیار ، این است در برخی از مناطق تهران مانند گیشا ، انتهای اشرفی اصفهانی (شهرک نفت) ، مهران (در نزدیکی آیت الله کاشانی ، (دروس و بلوار فردوس به خاطر مخالفت های مردمی اجازه نصب سایتهای BTS به ما داده نمی شود. وی افزود:به عنوان نمونه ، با اینکه از سه سال پیش ساختمانی در گیشا خریداری شده است ، مردم به دلیل این باور نادرست که تششع آنتها ، بیماری زا است ، جلوی نصب سایت را می گیرند. وی گفت: این در حالی است که هم سازمان انرزی اتمی و هم وزارت بهداشت درمان و پزشکی ، بیماری زا بودن مقدار تششعات این آنتنها را رد کرده اند.صدوقی اظهار داشت: هر چه سایتهای بیشتری نصب شوند ، میزان این تششعات آنتها کمتر می شود ، زیرا منطقه جغرافیایی کمتری را پوشش خواهد داد و ما مجبور نخواهیم بود با افزایش فرکانس سایتهای موجود ، خلاء پوشش شبکه در مناطق اطراف آن را جبران کنیم.      

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)