خانهاخبار
اسنپدراگون 820​، اژدهای جدید کوالکام، بال می‌گشاید

اسنپدراگون 820​، اژدهای جدید کوالکام، بال می‌گشاید

کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی در صنعت موبایل است. اسنپدراگون از معروف‌ترین محصولات این کمپانی است که به‌عنوان قلب تپنده بسیاری از اسمارت‌فون‌های موجود در بازار فعالیت می‌کند. اسنپدراگون 820 عضو جدید خانواده اژدهاست.
۱۳۹۴/۶/۲۷

کوآلکام به‌تازگی جزئیات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 820 منتشر کرده است؛ پردازنده‌ای که انتظار داریم در اسمارت‌فون‌های سال 2016 استفاده شود. از قبل می‌دانیم اسنپدراگون 820 عمر باتری را دو برابر می‌کند، اما درگاه‌های ارتباطی آن چگونه است؟ درگاه‌هایی که به ما اجازه می‌دهند دانلود و آپلود کنیم و با دنیای اطرافمان ارتباط برقرار کنیم.

 

image

 

طبق گفته‌های کوالکام، حالا قرار است سریع‌تر از گذشته با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
این کمپانی ادعا می‌کند سرعت دانلود اسنپدراگون 820 به 600 مگابیت در ثانیه می‌رسد. این رقم برای اسنپدراگون 810 حدود 450 مگابیت در ثانیه است. اژدهای 820 در آسمان آپلود اوج می‌گیرد و  به ارتفاع 150 مگابیت در ثانیه می‌رسد، درحالی‌که اژدهای قبلی تا ارتفاع 50 مگابیت در ثانیه بالا می‌رفت.

اما این اعدادوارقام چه کمکی به کاربر می‌کند؟
شریف هانا، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام (بخش LTE و سایر درگاه‌های ارتباطی)، در گفتگو با سایت تک رادار (Tech Radar) به این موضوع پرداخته که کاربران با اسنپدراگون 820 سرعت دانلود بالاتری تجربه می‌کنند. این سرعت هنگام دانلود فایل‌های حجیم تا 4 برابر بیشتر از قبل است. البته شریف هانا در ادامه اضافه می‌کند که، علاوه بر افزایش سرعت، کیفیت دانلود نیز افزایش پیدا می‌کند.
سرعت آپلود 820 سه برابر 810 است و، به‌گفته هانا، کاربر هنگام آپلود عکس و ویدئو به‌خوبی متوجه این موضوع می‌شود. بهبودها به همین‌جا محدود نمی‌شود، بلکه کاربر هنگام برقراری تماس ویدوئی با دستگاهی که به 820 مجهز است نرخ انتقال داده بالاتری هم در اختیار دارد که سبب می‌شود کیفیت ویدئو به‌نسبت دستگاهی که به 820 مجهز نیست بسیار بالاتر باشد.
برای همگام شدن با شبکه‌های جدید نیز اسنپدراگون 820  مودم ال‌تی‌ای خود را بهبود بخشیده و به مودم X12 LTE مجهز شده است. کوالکام در مورد این مودم می‌گوید: «این مودم پیشرفته‌ترین تکنولوژی ال‌تی‌ای و وای‌فای است که یک تراشه تاکنون به خود دیده.»
اسنپدراگون جدید در تماس‌های وای‌فای بسیار باهوش‌تر از برادرانش است: به‌جای سوئیچ خودکار بین وای‌فای و ال‌تی‌ای هنگام تماس ویدئویی، این تراشه قدرت وای‌فای را می‌سنجد و در صورتی که برای تماس ویدئویی مناسب بود، از آن استفاده می‌کند و در غیر این صورت، ال‌تی‌ای را انتخاب می‌کند.
نظر شما در مورد اسنپدراگون 820 چیست؟ فکر می‌کنید این اژدها نیز مانند برادرش 810 زود عصبانی می‌شود؟!


منبع: Tech Radar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ا

۱۳۹۴/۶/۲۸
نه بهترین و با کیفیت ترین نیست تاگرا x1 که معرفی شده قویترین و با کیفیت ترین پردازنده حال حاضره که طبق نتایج بنجمارک 820 با اختلاف وحشتناکی ازش عقبه البته 820 ضعیف نیست بلکه تاگرا خیلی قویه این قوی بودنم بی دلیل نیست خود انویدیا اعلام کرده که به دلیل قیمت بالای این پردازنده (ناشی از مهندسی پیشرفته و قویش) انتظار نداره استقبال خوبی ازش بشه و تا الان که من خبر دارم 2 محصول فقط با این پردازنده عرضه خواهند شد که طبیعی هم است در قسمت مودم هم باید بگم که کوالکام رقیبی نداره تو این زمینه ولی نت ما......

yashar htc

۱۳۹۴/۶/۲۷
به نظر من بهترین و با کیفیت ترین پردازنده موبایلی دنیاست و امکانات و وِیژگیهای بسیار جالبی داره و در مورد lte هم که بی رقیبه

مهرشاد برقی

۱۳۹۴/۶/۲۷
بسیار عالی

alireza4

۱۳۹۴/۶/۲۷
تولد دوباره کوالکام.به امید برگشت به روزهای اوج خود
کوالکام فرزند جدید خودرا به میدان جنگ برای رقابت با دشمنان آسیایی و هم وطنی خود می فرستد
(QUALCOMM(snapdragon

پارسا

۱۳۹۴/۶/۲۷
به نظرم اگر کوالکام دوباره خراب کنه تا آخر امسال دووم نیاره.فقط یه گوشی تونست از 810 استفاده کنه که اون هم خنک کننده روش گذاشته بود.و باز هم در مقابل اگزینوس و ای 9 اپل کم آورد.به امید اینکه درس گرفته باشن.