خانهاخبار
کوالکام با اسنپدراگون 820 به مبارزه با نرم‌افزارهای مخرب می‌رود

کوالکام با اسنپدراگون 820 به مبارزه با نرم‌افزارهای مخرب می‌رود

حفظ امنیت کاربران موبایل همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند بوده است. حالا کمپانی سازنده چیپ‌های اسنپدراگون از وجود سیستم امنیتی هوشمند در محصول بعدی خود خبر می‌دهد. در این مطلب با Smart Protect در اسنپدراگون 820 بیشتر آشنا خواهیم شد.
۱۳۹۴/۶/۱۱

این روزها کوالکام با جدیت در حال آماده‌سازی چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ است تا مشکلاتی را که اسنپدراگون ۸۱۰ داشت بتواند به بهترین شکل برطرف کند. در حال حاضر اطلاعات نسبتا خوبی از چیپ جدید داریم. معماری Kryo که امکان پردازش با حداکثر سرعت ۳ گیگاهرتز در هر هسته را می‌دهد، ساختار ۱۴ نانومتری، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۲۰ و مودم یکپارچه LTE Cat 10 از جمله مشخصات فنی این چیپ است.

اما با وجود این بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات این چیپست برایمان ناشناخته مانده و باید طبق معمول منتظر معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۲۰ توسط کوالکام باشیم. کمپانی سازنده این محصول از تکنولوژی امنیتی هوشمندی به نام Smart Protect رونمایی کرده که در اسنپدراگون ۸۲۰ وجود دارد. با این فناوری چیپست جدید قادر است تلفن همراه شما را در برابر ویروس‌ها، نرم‌افزارهای مخرب و غیره محافظت کند.

 

image

 

البته باید ذکر کنیم که مفهوم کلی اسمارت پروتکت درواقع ایده جدیدی نیست و امکان امنیتی جدید کوالکام پیش‌تر اجرا شده بود. اما برخلاف راه‌حل‌های مشابه، که بر پایگاه‌های داده برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب و متخلف تکیه می‌کنند، اسمارت پروتکت قادر است دستگاه را مجبور به یادگیری حفظ امنیت کند.

 

image

 

روش کار این تکنولوژی به این شکل است: در سطح اول تمام نرم‌افزارهای مخرب شناسایی‌شده پیشین بلاک می‌شوند و در سطح دوم فعالیت‌ها و رفتارهای غیرعادی اپلیکیشن‌ها مثل ارسال پیامک مخفیانه را تحت نظر قرار می‌دهد. درنهایت فقط اپلیکیشن‌هایی عملکرد عادی خود را ادامه خواهند داد که مجوز فعالیت داشته باشند. نکته جالبی که در رابطه با اسمارت پروتکت وجود دارد فعال بودن آن حتی حین خاموش بودن دستگاه است.

کوالکام در این رابطه می‌گوید:

اسمارت پروتکت به این دلیل طراحی و ساخته شده که در لحظه به فعالیت‌ اپلیکیشن‌های دیوایس چشم بدوزد و به‌سرعت بتواند هر اپلیکیشنی را که عملکرد مشکوک یا مزاحم دارد شناسایی و طبقه‌بندی کند. نرم‌افزارهای مشکوک در چندین لایه دسته‌بندی می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به رده اپلیکیشن‌های جاسوسی یا تبلیغاتی اشاره کرد.

با اطلاعیه‌ای که کوالکام در رابطه با ویژگی امنیتی جدید اسنپدراگون ۸۲۰ منتشر کرد، مطمئنا بیش‌ازپیش برای معرفی رسمی این چیپست هیجان خواهیم داشت.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)