خانهاخبار
گلکسی اس 9 حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی در اطراف نمایشگر دارد

گلکسی اس 9 حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی در اطراف نمایشگر دارد

وب‌سایت SamMobile به نقل از منبع مطلع خود، اعلام کرده است که گلکسی اس 9 نسبت به نسل قبل حاشیه‌های باریک‌تری دارد و نسبت ابعاد نمایشگر آن به بدنه نزدیک به 90 درصد خواهد بود.
۱۳۹۶/۹/۴

شایعات زیادی از گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 سامسونگ در طی چند هفته اخیر، منتشر شده است و جدیدترین گمانه‌زنی به نقل از وب‌سایت SamMobile نشان می‌دهد که گلکسی اس 9 سامسونگ حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارد.

آن‌طور که پیداست، نسبت ابعاد نمایشگر گوشی گلکسی اس 9 به بدنه آن رقمی بین 89 تا 90 درصد است. در واقع، نسبت ابعاد صفحه‎نمایش به بدنه نشان می‌دهد که تا چه اندازه از قابل جلوی گوشی به نمایشگر آن اختصاص یافته است. برای مقایسه، باید گفت که نسبت ابعاد صفحه‎نمایش گلکسی اس 8 به بدنه آن نزدیک به 84 درصد است و بیشتر دیگر گوشی‌های هوشمند بازار که پسوند «بدون حاشیه» را به همراه دارند، با نسبت ابعاد بین 78 تا 82 درصد ارائه شده‌اند.

image

دستیابی به این رقم، چندان ساده نخواهد بود. سامسونگ ظاهراً تصمیم دارد تا حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش گوشی گلکسی اس 9 را تقریباً حذف کند؛ مشابه با آیفون 10 اپل. البته در بالای نمایشگر پرچمدار جدید کره‌ای‌ها، خبری از بریدگی صفحه‌‍نمایش نیست و همچنان حاشیه‌ی نسل قبل باقی خواهد ماند؛ هرچند، ادعا می‌شود حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش گلکسی اس 9 نازک‎تر از قبل شده است.

باید توجه داشته باشید که این اطلاعات غیررسمی است و باید با دیده شک و تردید به آن‎ها نگاه کنید. البته برای تأیید یا تکذیب این شایعات، چندان نباید منتظر بمانید. براساس اطلاعات به‎دست آمده، سامسونگ تصمیم دارد تا بخشی از اطلاعات مربوط به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را در ژانویه (دی ماه) 2018 اعلام کند و معرفی پرچمداران جدید کره‌ای‌ها در یک رویداد اختصاصی در ماه فوریه صورت خواهد گرفت. با وجود معرفی زودهنگام، همچنان انتظار داریم گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در ماه مارس آینده عرضه شوند.

پیش‌تر اطلاعاتی از دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به‌دست آمد؛ آن‌طور که پیداست، هر دو مدل نمایشگر 5.8 اینچی و 6.2 اینچی نسل قبل خود را حفظ کرده‎اند. با این‌حال، انتظار داریم با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی اطراف صفحه‌نمایش، سامسونگ ابعاد پرچمداران جدیدش را کاهش دهد. از دیگر اطلاعات به‌دست آمده، مجهز شدن گلکسی اس 9 پلاس به دوربین دوگانه است؛ برخلاف نسخه «پلاس»، مدل 5.8 اینچی با یک دوربین همراه خواهد بود.

گفته می‌شود سامسونگ حسگر اثرانگشت را در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به پایین دوربین اصلی منتقل کرده است. این سنسور در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در کنار دوربین اصلی و با چینش افقی قرار گرفته است که با توجه به ابعاد پرچمداران 2017 سامسونگ، دستیابی به حسگر اثرانگشت چندان راحت نیست.

تراشه اگزینوس 9810 در گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده خواهد شد؛ سامسونگ مدتی پیش، بخشی از اطلاعات چیپ‌ست پرچمدار خود را منتشر کرده بود که در آن‌ به عرضه اگزینوس 9810 با نسل سوم هسته‌های پردازشی اختصاصی سامسونگ، واحد پردازشگر گرافیکی جدید و فرآیند ساخت 10 نانومتری اشاره می‌شود. چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام نیز به مدل‌های عرضه شده در ایالات متحده قدرت می‌دهد؛ انتظار داریم کوالکام در ماه دسامبر، از تراشه پرچمدار جدیدش به صورت رسمی رونمایی کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۹/۵
اتفاقا پشت آیفونx و چینش دوربین هاش خیلی زشت تر از آیفون ۸ه.صفحه نمایشش هم زشته با اون بریدگی های مسخره

سعید

۱۳۹۶/۹/۵
تو ۱۱۰۰ بخر به فکر این نباش اصلا

سعید

۱۳۹۶/۹/۵
تو اگه اس۸ داری که بعیده چطور نمیدونی سامسونگ هر شش ماه یک‌پرچمدار معرفی میکنه مثل خیلی از شرکت ها مانند ال جی هواوی و...
یک فبلت و دوتا سری اس

saeed666

۱۳۹۶/۹/۴
ایول دقیقا درست میگی. نمیدونم برا چی بهت منفی دادن. طرفداران سامسونگ واقعا معنی حق رو نمیدونن. 3میلیون به گوشی پول میدی 4ماه نشده یه گوشی جدید میاد بیرون برا کسایی که کاربران سامسونگ هستن واقعا خیلی بده مخصوصاااا تو ایران که گرون هس گوشی. بعده چند ماه میبینی این گوشیت قدیمی شده و چند صد هزار تومن گذاشته زمین انصاف نیس خدایی.

افشین

۱۳۹۶/۹/۴
شما بفرمایید 5تومن بدید گوشی بدون حسگر که خیلی دوست دارید.البته به همراه نوارسبز رنگ روی صفحه و کار کردن تاچ در دمای معین.?????