خانهاخبار
چیپ‌ست اگزینوس 9810 سامسونگ برای Galaxy S9 معرفی شد

چیپ‌ست اگزینوس 9810 سامسونگ برای Galaxy S9 معرفی شد

شرکت سامسونگ، به‌تازگی از چیپ‌ست پرچمدار اگزینوس 9810 معرفی کرده است که بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری تولید خواهد شد؛ این تراشه از هسته‌های پردازشی اختصاصی جدید سامسونگ استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۸/۲۰

شرکت سامسونگ، به‌تازگی از تراشه پرچمدار جدید خود از سری 9 چیپ‏ست‌های اگزینوس رونمایی کرده است که با نام اگزینوس 9810 در محصولات آینده این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته، بد نیست اشاره کنیم که تراشه پرچمدار پیشین سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 که در گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 به کار گرفته شده است، همچنان به عنوان عضوی از سری 9 چیپ‌ست‌های اگزینوس شناخته می‌شود؛ با اینکه، عدد اول در نام آن‌ها «هشت» است.

چیپ‌ست پرچمدار جدید سامسونگ از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره می‌گیرد؛ سامسونگ مدعی است که از نسل دوم معماری پردازش 10 نانومتری برای تراشه جدید اگزینوس 9810 استفاده کرده است. مدتی پیش، اعلام شده بود که گوشی‌های پرچمدار جدید گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ با دو تراشه مانند سال گذشته عرضه خواهند شد؛ به همین جهت گفته می‌شد شرکت سامسونگ، پرچمداران جدیدش را به چیپ‌ست 8 نانومتری اگزینوس 9810 و تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد کرد.

image

به‌نظر می‌‌رسد که نباید از گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ انتظار داشته باشید که با تراشه‌ای با معماری کم‌تر عرضه شوند؛ این سازنده کره‌ای، چیپ‌ست مورد استفاده در گلکسی اس 9 را به شیوه دیگری بهبود بخشیده است.

سامسونگ در رابطه با چیپ‌ست اگزینوس 9810 در وب‌سایت خود اعلام کرده است که تراشه پرچمدارش از نسل سوم هسته‌های پردازشی اختصاصی (این شرکت)، واحد پردازشگر گرافیکی ارتقا یافته و مودم LTE با سرعت گیگابیت بر ثانیه با پشتیبانی از فناوری 6CA بهره می‏‌گیرد. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون چیپ‌ست اگزینوس 9810 سامسونگ ارائه نشده است.

باید اشاره کرد که تراشه اگزینوس 8895 که در فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ استفاده شده است، از مودم 5CA بهره می‎گیرد که دست‏یابی به حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه را امکان‏پذیر خواهد کرد. با این وجود در تراشه اگزینوس 9810، از مودم 6CA استفاده شده است که می‌تواند سرعت دانلود حداکثری 1.2 گیگابیت بر ثانیه را برای‌تان به ارمغان بیاورد؛ همچنین، دانلود با استفاده از این مودم پایدارتر خواهد بود.

با وجود اینکه سامسونگ چیپ‌ست اگزینوس 9810 را با لیتوگرافی 10 نانومتری معرفی کرده است، هنوز مشخص نیست که آیا مدل دیگری از این تراشه با لیتوگرافی 8 نانومتری عرضه می‌شود یا خیر؛ البته اگر سامسونگ تصمیم داشته باشد تا پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را زودتر عرضه کند، بعید است مدل دیگری از تراشه اگزینوس 9810 معرفی شود.

با فرض صحت داشتن گمانه‌زنی‎ها پیرامون اینکه تراشه اسنپدراگون 845 با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه خواهد یافت، احتمالاً گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در دو مدل با تراشه 7 نانومتری جدید کوالکام و چیپ‌ست 10 نانومتری اگزینوس 9810 سامسونگ عرضه می‎شود. البته با اینکه گفته می‌شود اسنپدراگون 845 کوالکام بر مبنای معماری پردازش 7 نانومتری توسعه خواهد یافت، مدتی پیش بخشی از مشخصات آن فاش شد که از عرضه اسنپدراگون 845 بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری LPE خبر می‎دهد.

باید منتظر ماند و دید که تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ، چه برگ برنده‌ای برای رقابت با اسنپدراگون 845 کوالکام خواهد داشت؛ براساس گمانه‌زنی‌ها، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 در اوایل ماه دسامبر به صورت رسمی معرفی می‎شود. چیپ‌ست پرچمدار جدید کوالکام در تاریخ 4 تا 8 دسامبر در جزیره مائویی هاوایی به نمایش گذاشته می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۶/۸/۲۰
عالللاایییییئی

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۲۰
باید یادآور بشم اکنون exynos چیپست پردازنده اختصاصی Samsung با نام 8895 مانند گذشته به غیر عملکرد بهتر چند هسته ای و سرعت بیشتر در اجرای اپلیکیشن ها و مصرف کم تر باطری و... در مقابل snapdragon835 چیپست پردازنده Qualcomm برای اولین بار در عملکرد بهتری در پردازش گرافیکی و عملکرد تک هسته ای ظاهر شده و باید در سال 2018 تکرار بشه، اخبار متعددی تا به حال منتشر شده که یکیش این بود که Samsung در گلکسی s9 از exynos 9810 استفاده خواهد کرد با فن آوری نسل دوم و بهینه تر 10 نانومتری و در گلکسی note9 از همین اما با فن آوری 7 نانومتری، با همه این ها فکر میکنم فاصله بین snapdragon هفت نانومتری(اگه معرفی بشه) و exynos ده نانومتری باهر نامی که باشن بیوفته و این خوب نیست برای Samsung از لحاظ فنی و بازاریابی! خیلی خوشبین باشم و از لحاظ سرعت یکی باشن طبیعتن از لحاظ علمی فن آوری 7 نانومتری مصرف کمتر باطری و گرما و اندازه کوچکتری باید به همراه داشته باشه نسبت به فن آوری 10 نانومتری و...
???