خانهاخبار
احتمال عرضه‌ی آیفون‌های 2018 اپل با سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

احتمال عرضه‌ی آیفون‌های 2018 اپل با سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

یک پتنت جدید که توسط اپل به ثبت رسیده، به‌تازگی رؤیت شده است و با وجود حذف Touch ID از آیفون X، به‌نظر می‌رسد که ساکنین کوپرتینو همچنان به دنبال ادغام حسگر اثرانگشت برای گوشی‌های آیفون در سال آینده هستند.
۱۳۹۶/۷/۸

هنگامی‌که اپل از آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرد، یکی از قابلیت‌های جدیدی که برای این محصول درنظر گرفته شد؛ Face ID بود که در واقع سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی است. عرضه آیفون 10 با سیستم تشخیص چهره Face ID به عنوان تنها راه برای احراز هویت کاربران، برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی پیرامون گوشی 1000 دلاری اپل بود که گمان می‎رفت این مدل با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر و سیستم تشخیص چهره عرضه خواهد شد.  اما آیا ممکن است اپل هنوز به دنبال ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون خود باشد؟

image

پتنت جدیدی که به‌تازگی فاش شده است، به جزئیات جدیدی از یک حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر اشاره می‌کند که می‌تواند با لمس صفحه‏‌نمایش توسط کاربر هویت آن‌‌‍را تشخیص دهد. در واقع پتنت جدیدی که به‌‏تازگی رؤیت شده، یک حسگر Force Sensor اولتراسونیک است که می‌تواند برای احراز هویت کاربران با یک Touch ID ادغام شده با نمایشگر، مورد استفاده قرار بگیرد.

البته، این اولین‌بار نیست که در رابطه با ادغام حسگر اثرانگشت Touch ID گوشی‌های آیفون با صفحه‎نمایش، چنین شایعاتی را می‌شنویم. همچنین باید اشاره کرد که حتی در صورت عرضه‌ی گوشی‌های آیفون با حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش، شرکت‌های دیگری مانند کوالکام نیز به فناوری لازم برای ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر گوشی‌های هوشمند دست یافته‌‏اند.

با توجه به اینکه تا چند هفته پیش از معرفی رسمی، شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون 10 با سنسور اثرانگشت شنیده شده بود و گمان می‌رفت سنسور اثرانگشت با نمایشگر ادغام خواهد شد یا اپل آن‌را به پشت گوشی انتقال می‌دهد؛ شاید این سوال برای بسیاری پیش آمده باشد که آیا تصمیم اپل مبنی حذف حسگر اثرانگشت Touch ID در اواخر مراحل تولید آیفون 10 گرفته شده است و از سیستم تشخیص چهره Face ID که به عنوان جایگزین آن شناخته می‎شود، در آخرین لحظات و به دلیل عدم امکان ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر استفاده شده باشد!

با این‏‌حال، منابع مطلع مدعی هستند که اپل از نزدیک به یک سال پیش، تصمیم داشته است تا سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی را برای گوشی‌های آیفون توسعه دهد؛ البته این موضوع، به معنای عدم تلاش این سازنده برای ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر نیست اما ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش، در اولویت اپل نبوده است.

باید دید که کوپرتینویی‌ها چه تصمیمی برای آینده Touch ID دارند؛ آیا این قابلیت از گوشی‌های آیفون کنار گذاشته خواهد شد یا اپل آن‌را به تعدادی مدل محدود می‌کند. همچنین در صورت امکان ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر، آیا ممکن است اپل از آن در گوشی‌های آیفون 2018 خود استفاده نماید یا خیر! با این‌حال، مدتی پیش یک تحلیل‌گر برجسته به سهام‌داران اعلام کرده بود که عرضه‌ی آیفون‌های جدید اپل در سال آینده با سیستم تشخیص چهره Face ID، مشروط به این است که سیستم تشخیص چهره‌ی گوشی پرچمدار iPhone X مورد استقبال خریداران قرار بگیرد.

در رابطه با آیفون‌های احتمالی که در سال آینده عرضه می‌شود، پیش‌تر مشخص شد که اپل برنامه‌ای برای عرضه آیفون 5.2 اینچی ندارد و آیفون‌های OLED سال آینده اپل به دو مدل با نمایشگر 5.85 و و 6.46 اینچی محدود خواهد بود. همچنین اپل درنظر دارد تا همچنان یک گوشی آیفون با نمایشگر LCD عرضه نماید که پنل مورد استفاده روی این گوشی، احتمالاً توسط ژاپن دیسپلی ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Alireza.M

۱۳۹۶/۷/۸
اگه با نمایشگر ادغام بشه عالیه

Alireza.M

۱۳۹۶/۷/۸
اگه با نمایشگر ادغام بشه عالیه

REUS

۱۳۹۶/۷/۸
هواوی زودتر از هر برند دیگه ای زمستان رو گوشیه P11 این کارو انجام میده تا دیگه مجبور نباشن مشتریاش مثل کسایی که آیفون 10 دارن برای هر سری باز کردن گوشی.اونو بیارن تا جولو صورتشون.شاید یکی نخواد گوشیو بیاره تا نوک دماغش تا بازش کنه :)))))) ( یعنی تا حالا نشده جایی باشید که گوشیو بخواید مخفی نگاه کنید :| )
هوش مصنوعی و حسگر زیر نمایشگر هواوی از هر برند دیگه ای اونو جدا میکنه.زنده باد غول ارتباطات :)))