خانهاخبار
آیفون‌های 2018 نیز به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند بود

آیفون‌های 2018 نیز به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند بود

براساس یک گزارش جدید، احتمالاً آیفون 2018 نیز با سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID عرضه خواهند شد؛ هرچند اپل این موضوع را مشروط به موفقیت آن در آیفون X می‌داند. به همین جهت، کوپرتینویی‌ها تا زمان عرضه آیفون رده‌بالای جدید خود به بازار در رابطه با سرنوشت سنسور اثرانگشت Touch ID در آیفون‌های 2018 تصمیم‌گیری نخواهند کرد.
۱۳۹۶/۶/۳۰

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته‌ی KGI Securities دیروز گزارش جدیدی را برای سرمایه‎گذاران منتشر کرد و نسبت به شایعات موجود پیرامون احتمال عرضه آیفون‌های جدید با سیستم تشخیص چهره و اثرانگشت پاسخ داد.

سرمایه‌گذاران مانند بسیاری از ما، مایل هستند تا از این موضوع مطلع شوند که آیا در آیفون‌های 2018، اپل سنسور اثرانگشت را نادیده می‌گیرد و آن‌را با سیستم تشخیص چهره جایگزین خواهد کرد یا کوپرتینویی‌ها، آیفون جدید خود را با سنسور اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی ارائه می‌دهند. هچنین برخی مدعی هستند که شاید اپل، Face ID را حذف کرده و به جای آن از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده نماید.

image

مینگ‌چی کو در گزارش جدید خود به این موضوع اشاره کرده است که حتی کوپرتینویی‌ها نیز نمی‌دانند که آیفو 2018 چه قابلیت‌هایی خواهد داشت. وی مدعی است که عرضه آیفون‌های جدید با سیستم تشخیص چهره، به این موضوع وابسته خواهد بود که آیا مردم از Face ID استقبال خواهند کرد یا پس از گذشت چند ماه، حجم انبوهی از انتقادات نسبت به این سیستم احراز هویت، روانه می‌شود.

این تحلیل‌گر برجسته اعلام کرده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به تغییرات آیفون‎های 2018 نگران هستند و تمایل دارند تا از سرنوشت حسگر اثرانگشت Touch ID در نسل جدید گوشی‌های آیفون مطلع شوند. مینگ‌چی کو بازگشت حسگر اثرانگشت را به آیفون‌های بعدی اپل، مشروط به دو موضوع مهم عنوان کرده است؛ اینکه آیا Face ID می‌تواند تجربه کاربری مثبتی را به همراه داشته باشد و همچنین آیا اپل، می‌تواند بر مشکلات فنی برای ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش غلبه کند یا خیر.

با این‌حال، تحلیل‌گر برجسته‌ی KGI Securities مدعی است که اگر اپل به دنبال بازگشت Touch ID به گوشی‌های آیفون باشد (در مدل‌های 2017، حسگر اثرانگشت تنها از آیفون X حذف شده است و این مدل از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند)، احتمالاً دکمه Home را با یک روش دیگر برای استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش، جایگزین خواهد کرد.

هرچند به باور مینگ‌چی کو، استفاده از سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش، چالش‌های جدی را برای اپل به همراه خواهد داشت. وی مدعی است که ماژول 3D Touch، باعث می‎شود تا تمامی ماژول پنل نمایشگر ضخیم‌تر شود و حتی عملکرد سنسور اثرانگشت یکپارچه را نیز تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. هرچند، کوپرتینویی‌ها شاید تا سال آینده بتوانند به منظور رفع این مشکل، راهی پیدا نمایند.

البته مینگ‌چی کو معتقد است که احتمالاً کاربران از عملکرد Face ID رضایت خواهند داشت؛ به همین جهت، شاید آیفون‌های 2018 با دوربین TrueDepth عرضه شود و از قابلیت Face ID پشتیبانی نمایند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mking

۱۳۹۶/۶/۳۰
به سلامتی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۳۰
جدال آیفونX و گلکسی۹ تماشایه
فقط از خداوند بخواهید اجلِ ما را به تاخیر بیندازه
این که تا فروردین۹۷ زنده هستیم یا نه نمیشه پیشبینی کنی