خانهاخبار
اپل به دنبال عرضه حداقل یک آیفون در سال آینده با پنل LCD

اپل به دنبال عرضه حداقل یک آیفون در سال آینده با پنل LCD

براساس اطلاعات تازه منتشر شده، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در سال آینده یک آیفون با پنل نمایشگر LCD عرضه نمایند. این مدل به همراه آیفون‌های OLED احتمالاً معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۷/۷

امسال، تنها یک مدل از گوشی‌های آیفون 2017 اپل با صفحه‌نمایش OLED عرضه شد اما گفته می‌شود با رفع محدودیت تولید پنل‌های OLED در سال آینده، اپل تمامی آیفون‌های سال آینده را به نمایشگر OLED مجهز خواهد کرد. با این‏حال، گزارش جدید وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره می‎کند که شرکت اپل، به دنبال استفاده از برخی از پنل‎های پیشرفته شرکت JDI است که در آینده‌ای نزدیک برای برخی از مدل‌ها ساخته می‎شود.

پنل‌های LCD جدید ژاپن دیسپلی که Full Active نامیده می‎شود، تا چند سال آینده انتظار می‎رود نزدیک به 70 درصد از تجارت این کمپانی را برای پنل‌های نمایشگر که برای گوشی‌ها و محصولات هوشمند ساخته می‌شوند؛ تشکیل دهند. تا به‌حال از نمایشگر بدون حاشیه LCD جدید ژاپن دیسپلی برای گوشی بدون حاشیه شیائومی Mi Mix 2 استفاده شده است و حتی شایعاتی مبنی بر استفاده از آن در گوشی‌های جدید هواوی یا سونی وجود دارد.

image

حاشیه‌های اطراف پنل‌ نمایشگر Full Active، بسیار باریک است و تنها 0.5 میلی‎متر ضخامت دارد. همین موضوع باعث خواهد شد تا گوشی‌های مجهز به آن با طراحی بدون لبه عرضه شوند. در این نمایشگرها، نسبت ابعاد 18 به 9 است؛ به عبارت بهتر گوشی‌های هوشمندی که از این صفحه‌نمایش برخوردار شده‌اند، طراحی کشیده خواهند داشت.

در حالی‌که گفته می‌شود مدل جدید آیفون‌های 2017 اپل یعنی آیفون 8s و 8s Plus با نمایشگر OLED در سال آینده معرفی خواهند شد، شرکت ژاپن دیسپلی مدعی است که پنل‌های LCD جدیدش امکان بهره‌مندی از مزایای پنل‌های OLED را با هزینه‌ای کم‌تر فراهم خواهد کرد. شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، مسئولیت ساخت پنل‌های OLED را برای iPhone X برعهده دارد و این سازنده کره‌ای برای تولید هر پنل، نزدیک به 110 دلار از اپل هزینه دریافت می‎کند که دو برابر هزینه پرداختی برای یک پنل LCD است.

 همین موضوع باعث شده تا iPhone X به گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل تبدیل شود زیرا ردموندی‌ها آیفون 10 را با 64 گیگابایت حافظه به قیمت 999 دلار عرضه می‌کنند و نسخه دیگر این گشوی بدون حاشیه، 1149 دلار قیمت‌گذاری شده است.

شرکت ژاپن دیسپلی، البته درنظر دارد تا پنل‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند تولید نماید؛ گفته می‎شود در ماه آوریل 2019، ساخت پنل‌های OLED این سازنده ژاپنی آغاز خواهد شد. با توجه به شایعات اخیر، ممکن است دو آیفون OLED در سال آینده عرضه شود و همچنین، یک آیفون مجهز به نمایشگر LCD به همراه این دو مدل و با قیمتی کم‌تر به فروش برسد.

پیش‌تر اعلام شده بود که اپل دو آیفون OLED با نمایشگر 5.8 اینچی و 6.4 اینچی عرضه خواهد کرد و خبری از عرضه‌ی آیفون 5.2 اینچی نیست. همچنین گفته شد که کوپرتینویی‌ها به دنبال عرضه یک آیفون با نمایشگر LCD هستند که اندازه صفحه‌نمایش آن، 6 اینچ یا بزرگ‌تر خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که کوپرتینویی‌ها، به دنبال عرضه چه تعداد گوشی آیفون در سال آینده هستند؛ اپل برای سال 2017 و نیمه اول سال آینده، سه گوشی iPhone X، آیفون 8 و آیفون 8 Plus را معرفی کرده است که به ترتیب از نمایشگر 5.8 اینچی OLED، 4.7 اینچی LCD و 5.5 اینچی LCD استفاده می‌کنند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)