خانهاخبار
پنج عامل برای اثرپذیری اندرویدی‌ها از محصولات جدید اپل

پنج عامل برای اثرپذیری اندرویدی‌ها از محصولات جدید اپل

اپل بار دیگر مراسم ویژه‌ای برگزار کرد و از محصولات مختلفی رونمایی کرد. طبق معمول پس از پایان این مراسم درباره تاثیر این محصولات در بازار گمانه‌زنی‌های مختلفی می‌شود. در همین زمینه به نظر می‌رسد آیفون‌های جدید تاثیری فراتر از اکوسیستم داخلی اپل دارند و تغییرات مهمی در همتایان اندرویدی خود هم به وجود می‌آورند.
۱۳۹۴/۶/۲۰

اپل ارزشمندترین برند تکنولوژیک در جهان است. کوپرتینویی‌ها همواره ادعا می‌کنند به دنبال ساخت بهترین و جذاب‌ترین محصولات‌اند؛ دستگاه‌هایی که در آنها از جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده و البته همه‌شان ابداعاتی مخصوص اپل‌اند! به نظر می‌رسد بتوان ردپای چنین ادعاهایی را در معرفی نسل جدید آیفون هم به‌خوبی دنبال کرد. این آیفون‌ها، جدا از بهبودهای متداول، در برخی جنبه‌ها ممکن است تغییراتی بزرگ‌تر در بازار اسمارت‌فون‌ها هم رقم بزنند؛ تغییراتی که پنج مورد زیر احتمالا مهم‌ترین موارد آنهاست.

 

رنگ مشکی با صورتی جایگزین می‌شود

image

 

اپل در مراسم معرفی محصولاتش رنگ جدیدی برای آیفون‌ها معرفی کرد. هیچ عجیب نیست که به‌زودی شاهد دنباله‌روی تولیدکنندگان اندرویدی از انتخاب جدید کوپرتینویی‌ها باشیم. اپل در گذشته هم با رنگ‌های نقره‌ای و طلایی توانست نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند و البته مسیر را به سایرین هم نشان دهد. فقط باید منتظر باشیم و بینیم به‌زودی درجه‌های مختلفی از رنگ صورتی برای اسمارت‌فون‌های دیگر هم عرضه می‌شود و به‌خصوص کپی‌کننده‌های چینی انواع گوشی‌ها را با این رنگ‌بندی به فروش می‌رسانند. مشکی در گذشته محبوب‌ترین رنگ برای گجت‌ها بود و حالا به نظر می‌رسد رنگ‌های متفاوتی مثل طلایی، نقره‌ای و صورتی جایگزین آن شده‌اند.

 

فراگیر شدن فورس تاچ سه‌بعدی

image

 

اپل ادعا کرده فورس تاچ سه‌بعدی با فورس تاچ متداول متفاوت است. لمس سه‌بعدی روی صفحه خانه یا هوم اسکرین فعال است و میان‌بری برای کارهای سریع در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نوع لمس عمق را نیز تشخیص می‌دهد. عده‌ای معتقدند این مهم‌ترین تغییر در آیفون پس از افزوده شدن MMS در سال 2008 است! اما اتفاق مهم‌تر آن است که احتمالا به‌زودی باید منتظر باشیم سایر کمپانی‌های اندرویدی هم از این تکنولوژی استفاده کنند و مدل‌های مختلفی از فورس تاچ به دستگاه‌هایشان بیفزایند.

 

ساعت‌های هوشمند بیشتر برای کار با آیفون

image

 

ساعت‌های هوشمند اندرویدی دیگر صرفا وسایلی جانبی برای موبایل‌های این سیستم عامل نیستند. اپل به تولیدکنندگان این دستگاه‌ها اجازه داده وسایلی با قابلیت همگام‌سازی و همکاری با آیفون هم بسازند؛ دستگاه‌هایی که برخی از آنها عملکرد نسبتا خوبی هم داشته‌اند. هرچند تطبیق‌پذیری بین آیفون و این ساعت‌ها کاملا عالی نیست، برای تولیدکنندگان این ساعت‌ها حضورشان در اکوسیستم اپل بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. کوپرتینویی‌ها سهمی بیست درصدی از بازار اسمارت‌فون‌ها در اختیار دارند. حتی اگر یک درصد این کاربران هم به خرید ساعت‌های اندرویدی روی بیاورند، تفاوت بزرگی برای کمپانی‌های مذکور رقم زده می‌شود.

 

پوشیدنی‌های اندرویدی برای لاکچری‌پسندان!

image

 

اپل بدون هیچ تردیدی برچسب قیمت بالایی روی ساعت هوشمندش زده است. اپل واچ و فروش نسبتا خوبش این جسارت را به سایر تولیدکنندگان اندرویدی هم داده که ساعت هوشمند لوکس‌تر و البته گران‌تر به بازار بفرستند. ساعت LG Watch Urbane از طلای 23 عیار بهره می‌برد و قیمتی 1200 دلاری دارد. هوآوی برای ساعت فولادی و ضدزنگش قیمت 800 دلار تعیین کرده است. شاید موتورولا با نرخ 430 دلاری برای Moto 360‌ هایش کمی منصفانه‌تر عمل کرده باشد؛ اما به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری اپل باعث جسارت بیشتر اندرویدی‌ها هم شده و به‌زودی شاهد نسخه‌های 10 هزار دلاری و بالاتر برای ساعت‌های لوکس اندرویدی خواهیم بود. اما آیا بازار به این دستگاه‌ها روی خوش نشان خواهد داد؟

 

ارتش آلومینیومی‌ها

image

 

موبایل‌های تولیدشده با پلاستیک و فلزهای کمتر مرغوب اندرویدی اغلب محلی برای تمسخر این برندها در کمپین‌های تبلیغاتی اپل بوده و این شرکت همیشه بر کیفیت ساخت فلزات و بدنه آیفون‌هایش تاکید ویژه کرده است. اپل در توضیحات مربوط به آیفون‌های جدید هم بارها به استفاده از آلیاژ هفت هزار آلومینیوم اشاره کرده؛ آلیاژ جدیدی که در ویدئوها و توضیحات کوپرتینویی‌ها بسیار خاص به تصویر کشیده شده است. اما از آنجا که دست‌یابی به مواد اولیه خوب برای اغلب تولیدکنندگان آسان‌تر شده، بعید نیست شاهد استفاده از این آلیاژ در سایر پرچم‌داران هم باشیم. شاید سامسونگ به‌زودی با پرچم‌داران جدیدترش مسیر دیگری برای استفاده از فلزات در ساخت موبایل‌ها ایجاد کند.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

rafi_sl

۱۳۹۴/۶/۲۱
وایییی خدا رنگ جدید چه کشف بزرگی چه اختراعی وای وای اپل به خدا تو مسلمون نیستی با این رنگت خخخ
من با دیدن این گوشی فهمیدم که کلن ایفون یه سر گردن پپپپپپپپااااااااااااااییییییین تر از سامسونگه با این گوشیش خیر سرش

alireza

۱۳۹۴/۶/۲۱
به نظرم اسم سایت رو از GSM به i-GSM تغییر بدید !! صفحه ی اصلی پر شده از اخبار های محصولات اپل !! از کارهای روزمره شرکت گرفته تا کارهای تخصصی و طرفداری از محصولات محدود و محافظ کارانه اپل !! اونوقت من خبر اندروید مارشملو (6) رو باید برم از تو سایت های دیگه بخونم ؟؟
GSM تعادل رو رعایت کن !

مسعود

۱۳۹۴/۶/۲۰
متاسفانه کاربران اپل و سایتهای خبری کاملا چشمهاشون رو بستن و فقط دنبال سیب کرم خورده و گاز زده ای میرن که مدتهای زیادی هست هیچ ابداعی نکرده و تماما از محصولات شرکتهای دیگه کپی می کنه.
iPad Pro کپی گرون قیمت Microsoft Surface Pro هست که هیچ برتری نسبت به رقیب خودش نداره و محدودیتهای زیادش کار رو برای کاربرای حرفه ای مشکل میکنه.
iPhone تفاوتی با مدلهای سالهای گذشته نکرده و امکاناتی که در اون معرفی شده توی گوشی های دیگه هم دیده میشه. مثلا Living Image سالهاست که یکی از امکانات Lumia با سیستم عامل Windows Phone هست. بدنه ی فلزی iPhone بیشتر یک ضعف هست تا یک مزیت و دنباله روهای چشم بسته اپل به این فکر نمی کنن که همین بدنه ی فلزی جلوی امکانی مثل شارژ وایرلس رو میگیره و نمیتونن این امکان رو فعلا داشته باشن.
Apple TV کاملا از Amazone TV کپی برداری شده و قابلیت چشم گیر جدیدی در اون دیده نمیشه.

حسین

۱۳۹۴/۶/۲۰
بعلاوه اینکه وقتی شرکتی مثل رولکس ساعت 30 هزار دلاری عرضه میکنه و به وفور هم اونهارو میفروشه، قطعا کسی برای قیمت گذاری 1200 دلاری منتظر اپل نمیشینه!
همچنین همگام سازی ساعت های هوشمند با آیفون را نمیتوان تاثیرپذیری از اپل نامید.

ahmad_hjn

۱۳۹۴/۶/۲۰
GSM عزیز اینقدر یک جانبه و جهت دار مطلب نزار. اولین برندی که از رنگ رز گلد (صورتی) استفاده کرد HTC بود و الان دقیقا اپل کپی برداری کرده. این درست نیست که سایت محبوب GSM فقط مکانی شده برای تبلیغ اپل و سامسونگ.... لطفا نظرم رو تایید کنید.