خانهاخبار
بروزرسانی iPadOS 16 تجربه کاربری مانند لپتاپ‌های مک را به ارمغان خواهد آورد

بروزرسانی iPadOS 16 تجربه کاربری مانند لپتاپ‌های مک را به ارمغان خواهد آورد

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا با عرضه بروزرسانی iPadOS 16 تجربه کاربری لپتاپ‌ها و تبلت‌های خود را به هم نزدیک‌تر کند.
۱۴۰۱/۳/۱۴

آیپدهایی که غول فناوری آمریکایی یعنی اپل مانند آیپد پرو 2021 در چند سال اخیر رونمایی کرده است از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند که قادر هستند تا به مانند یک لپتاپ پردازش‌های سنگین را انجام دهند. البته باید اشاره کرد رابط کاربری این آپیدها بیشتر به مانند یک گوشی هوشمند بوده است که شاید چندان به مذاق برخی از کاربران خوش نیاید. در این راستا، به نظر می‌رسد بروزرسانی بعدی آپید تجربه مانند لپتاپ‌های مک را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

image

طبق گزارشی که توسط تحلیلگر برجسته محصولات اپل به نام مارک گرمن منتشر شده است، بروزرسانی iPadOS 16 از قابلیت مالتی تسکینگ (چندوظیفگی) باز طراحی‌شده‌ای برخوردار خواهد بود که عملکردی به مانند مک‌های دسکتاپی و لپتاپ خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های بروزرسانی iPadOS 16 می‌توان به مشاهده برنامه‌های در حال اجرا و گردش در بین آن‌ها، تغییر اندازه پنجره برنامه‌ها و امکان مدیریت برنامه‌های مختلف به طور همزمان اشاره کرد. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره سایر امکانات بروزرسانی بزرگ آپید در دسترس نیست.

شایان ذکر است که سری تبلت‌های آپید پرو و لپتاپ‌های مک از تراشه M1 بهره می‌برند که از عملکرد پردازشی خوبی برخوردار هستند. با وجود این که می‌توان سری آیپد پرو با اتصال لوازم جانبی مانند صفحه کلید و موس به لپتاپ تبدیل کرد اما هنوز تجربه کاربری آپید پرو به اندازه تجربه کاربری لپتاپ‌های اپل ساده و سرراست نیست. حالا با این بروزرسانی انتظار می‌رود تجربه کاربری‌های آیپد و مک بیش از بیش به هم نزدیک‌تر شوند.

image

برخی از شایعات اذعان داشته‌اند که آیپدهای مجهز به تراشه M1 قادر خواهند بود تا برنامه‌های حرفه‌ای مانند xCode، Final Cut Pro و Logic Pro را اجرا کنند که نیاز به قدرت پرداشی بالا دارند. همچنین ممکن است اپل قابلیتی به نام Apple Mixer را برای آیپد‌های مجهز به تراشه M1 عرضه کند که به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد تا در حالت تمام صفحه اجرا شوند و با اتصال کبیورد و موس سریع خود را تطبیق دهند.

در نهایت باید اشاره کرد که بروزرسانی iPadOS 16 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل که در بازه زمانی 16 تا 20 خرداد برگزار خواهد شد به همراه سایر بروزرسانی‌ها مانند iOS، MacOS، WatchOS و tvOS معرفی و رونمایی خواهد شد. به علاوه، نسخه پیش نمایش iPadOS 16 به صورت دسترسی بتا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت و سپس در اواخر سال جاری میلادی به صورت عمومی عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)