خانهاخبار
این تراشه احتمالا قوی‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود

این تراشه احتمالا قوی‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود

هسته‌های پردازنده مرکزی جدید آرم احتمالا از قدرت پردازشی قابل توجهی بهره می‌برد که قادر است پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل چهار را شکست دهد.

۱۴۰۳/۲/۱۰

انتظار می‌رود کوالکام در اواخر سال جاری میلادی از نسل جدید تراشه قدرتمند خود موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل چهار رونمایی کند که برای گوشی‌های پرچمدار عرضه می‌شود. این سخت‌افزار به اولین تراشه کوالکام بدل خواهد شد که با هسته‌های پردازنده مرکزی اختصاصی Oryon این برند مجهز می‌شود.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد آرم (ARM) و مدیاتک نیز قصد دارند که با عرضه نسل جدید تراشه دیمنسیتی رقیبی شایسته را برای تراشه کوالکام معرفی کنند.

لوگوی برند آرم

افشاگر شناخته‌شده چینی به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرده که تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته پردازنده کورتکس X5‌ آرم بهره خواهد برد که با اسم‌رمز BlackHawk شناخته می‌شود.

افشاگر DCS در ادامه گزارش خود اذعان داشته که کورتکس X5 می‌تواند هسته‌های پردازنده مرکزی دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار و A17 پرو اپل را از نظر عملکرد IPC (دستورالعمل در هر چرخه) شکست دهد.

با توجه به ادعای این افشاگر، به نظر می‌رسد دیمنسیتی ۹۴۰۰ از قدرت پردازشی قابل‌توجهی بهره خواهد برد که قطعا سبب بهبود تجربه کاربری گوشی‌های پرچمدار می‌شود. افشاگر DCS در انتهای گزارش خود به همین موضوع اشاره کرده و اعلام داشته که کورتکس X5 عملکردی در حد کامپیوترهای شخصی خواهد داشت و در عین حال انرژی را به طور بهینه‌تری مصرف خواهد کرد. 

مدیاتک دیمنسیتی

کورتکس X5:‌ برگ برنده دیمنسیتی ۹۴۰۰؟!

این گزارش نخستین خبری نیست که پیرامون قدرت پردازشی چشمگیر هسته کورتکس X5 منتشر می‌شود. در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز یک تحلیلگر اعلام کرد که کورتکس X5‌ ضمن شکست دادن اپل می‌تواند به قوی‌ترین پردازنده مرکزی گوشی‌های هوشمند بدل شود. این تحلیلگر همچنین ادعا کرده که کورتکس X5 با بهبود قابل‌توجهی همراه خواهد شد که در طی پنج سال اخیر کم‌نظیر است. 

شایان ذکر است که IPC تنها معیار مهم برای پردازنده مرکزی گوشی‌های هوشمند نیست و عوامل دیگری مانند عملکرد پایدار، مصرف بهینه انرژی و قابلیت‌های اختصاصی تولیدکنندگان گوشی نیز تاثیر بزرگی قدرت یک سخت‌افزار دارند. 

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ نیز احتمالا از هسته پردازنده مرکزی کورتکس X5 در تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ استفاده خواهد کرد. نسل جدید تراشه اگزینوس به احتمال زیاد در برخی از مدل‌های سری گلکسی اس ۲۵ به کار خواهد رفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)