خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۳ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۳ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین گوشی های بازار تا 3 میلیون تومان را معرفی کنیم تا تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

۱۴۰۲/۱۲/۹

اگر برایتان سوال شده که «تا 3 میلیون تومان گوشی بخرم؟» یا «بهترین گوشی تا 3 میلیون چیست؟» در پاسخ به این عبارات باید بگوییم که با توجه به افزایش قیمت گوشی و تنوع محصولات، انتخاب مناسب‌ترین گزینه کار چندان ساده‌ای نیست.

مشاهده آخرین قیمت گوشی موبایل

طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها در رنج 2 تا 3 میلیون تومان قرار می‌گیرند؛ از مدل‌های دکمه‌ای گرفته تا هوشمند که باید با توجه به سلیقه و کاربری خود یک مورد را انتخاب کنید. هنگام خرید گوشی مواردی را مانند قدرت سخت افزاری، صفحه نمایش، حافظه داخلی و باتری مورد توجه و بررسی قرار دهید. چنانچه بازه قیمتی دیگری مدنظرتان است می‌توانید به مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار ایران مراجعه کنید.

فهرست بهترین گوشی های بازار تا 3 میلیون تومان

اکثر شرکت‌های تولید کننده برای افزایش سهم خود در بازار اقدام به تولید گوشی موبایل در بازه‌های قیمتی مختلفی می‌کنند. یکی از بازه قیمتی‌های محبوب 2 تا 3 میلیون تومان است که اکثر محصولات اقتصادی بازار را شکل می‌دهند.

در فهرست زیر بهترین گوشی‌های این بازه قیمتی مقابلتان قرار می‌گیرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این فهرست بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده است و برای مطالعه موارد بهتر باید به انتهای فهرست مراجعه کنید.

نوکیا 5710 XpressAudio

یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید کمتر از 2.5 میلیون تومان خریداری کنید، Nokia 5710 XpressAudio است. احتمالا شاید برایتان عجیب باشد که چرا یک گوشی دکمه‌ای باید چنین قیمتی داشته باشد.

گوشی نوکیا 5710

باید بگوییم که نوکیا 5710 از محصولات نوآورانه و مدرن این شرکت فنلاندی محسوب می‌شود که از یک هندزفری بی‌سیم بهره می‌برد. این هندزفری بی‌سیم داخل جعبه نیست، بلکه داخل گوشی در قابی کشویی تعبیه شده است.

این گوشی نوکیا از دو اسپیکر استریو دوگانه برخوردار شده و در بخش جلویی هم صفحه نمایشی با پنل TFT به چشم می‌خورد که از وضوح و خوانایی قابل قبولی برخوردار است. روی قاب اطراف نمایشگر هم کلیدهای تنظیم و مدیریت وضعیت پخش به چشم می‌خورد.

گفتنی است که این گوشی از کارت حافظه جانبی و شبکه اینترنتی 4G پشتیبانی می‌کند. در نهایت باتری به‌کار رفته برای 5710 اکسپرس آدیو 1450 میلی‌آمپر ساعت است که وظیفه تامین انرژی گوشی و هندزفری‌های بی‌سیم را برعهده دارد.

جیونی S11 لایت

از ارزان‌ترین گوشی‌های موبایلی که می‌توانید تا 3 میلیون تومان خریداری کنید، جیونی S11 لایت نام دارد که اکثر قابلیت‌های یک گوشی هوشمند را با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌دهد.

گوشی جیونی S11 لایت

این گوشی دو سیم‌کارت از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد و به علت برخورداری از وزن 140 گرمی به خوبی در دست قرار می‌گیرد. از نکات مثبت بخش طراحی اس 11 لایت می‌توان به حسگر اثر انگشت اشاره کرد که در پنل پشتی میزبانی شده است.

صفحه نمایش این گوشی ارزان قیمت قطر 5.7 اینچ دارد و رزولوشن 720 در 1440 پیکسل را ارائه می‌دهد. پنل IPS LCD هم سبب شده تا محتوا با کیفیت و جزئیات قابل قبولی به نمایش درآید.

در بخش سخت افزار، جیونی اس 11 لایت به پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام مجهز شده که از قدرت کافی برای انجام کارهای سبک و روزمره مانند وب‌گردی و گشت‌وگذار داخل شبکه‌های اجتماعی برخوردار است. توجه داشته باشید که این دستگاه را برای اجرای بازی و کاربری‌های حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌کنیم.

نکته جالب توجه S11 Lite پشتیبانی از دو حسگر دوربین در پنل پشتی است که متشکل‌اند از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی. در پنل جلویی هم دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 دارد.

در نهایت این گوشی ارزان قیمت از باتری 3030 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شود و از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال گوشی هوشمند تا 2.5 میلیون تومان هستید، جیونی اس 11 لایت مناسب‌ترین گزینه ممکن برای خرید است. البته تنها نکته منفی جیونی اس 11 لایت، سیستم‌عامل اندروید 7.1 است که قابلیت‌های نرم افزاری این دستگاه را محدود می‌کند.

موتورولا موتو E13

اگر بودجه خود را به سه میلیون تومان افزایش دهید، این امکان را خواهید داشت تا گوشی‌های بهتری را خریداری کنید. موتورولا E13 یکی از محصولات اقتصادی و با ارزش خرید بالای این شرکت به حساب می‌آید که از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد.

گوشی موتورولا موتو E13

گوشی اقتصادی موتورولا به صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که تصاویر را با وضوح +HD ارائه می‌دهد و برای کاربری‌های روزمره و سبک کیفیت لازم را دارد.

در بخش سخت افزار E13 شاهد قرارگیری تراشه Unisoc T606 هستیم که شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 می‌شود. همچنین کاربران امکان افزایش حافظه داخلی با کارت حافظه جانبی را از طریق درگاه اختصاصی خواهند داشت. 

یکی دیگر نکات مثبت E13 موتورولا مجهز شدن به سیستم‌عامل اندروید 13 از نوع Go edition است؛ در واقع این نسخه از سیستم‌عامل اندروید برای دستگاه‌هایی با سخت افزار نه‌چندان قدرتمند بهینه شده تا هنگام ناوبری یا جابه‌جایی در منوهای لگ و کندی وجود نداشته باشد.

موتورولا برای Moto E13 فقط یک دوربین با حسگر 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته که از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز هم بهره می‌برد و توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت Full HD را دارد. در پنل جلویی هم دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری Full HD به چشم می‌خورد.

در نهایت موتو E13 انرژی خود را از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که می‌تواند با توان 10 وات شارژ شود. گوشی موبایل موتورولا موتو E13 به لطف برخورداری از صفحه نمایش بزرگ، باتری با ماندگاری بالا، دوربین 13 مگاپیکسلی و پردازنده هشت هسته‌ای گزینه مناسبی برای کارهای روزمره و سبک به حساب می‌آید که سبب شده ارزش خرید بالایی داشته باشد.

ریلمی C30s

بدون شک یکی از بهترین گوشی های بازار تا 3 میلیون تومان که ارزش خرید بسیار بالایی دارد، ریلمی C30s است. این گوشی اقتصادی از طراحی مدرن و قابل قبولی بهره می‌برد و علی‌رغم بدنه پلاستیکی از کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد. همچنین در لبه سمت راست این دستگاه شاهد قرارگیری یک حسگر اثر انگشت فیزیکی هستیم.

گوشی ریلمی C30s

ریلمی C30s مانند اغلب محصولات اقتصادی از صفحه نمایشی +HD با پنل IPS LCD استفاده می‌کند و تصاویر با جزئیات قابل قبولی به نمایش در می‌آیند. البته از این نمایشگر نباید انتظار کیفیتی در حد و اندازه‌های پرچمداران داشته باشید.

ریلمی C30s با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روانه بازار شده که نسخه نسبتا جدیدی به حساب می‌آید و مشکلی در نصب برنامه‌ها و بازی‌های این عامل ندارد.

در قلب این گوشی اقتصادی یک پردازنده هشت هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی IMG8322 قرار گرفته که تا این دستگاه توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک را داشته باشد. همچنین کاربران این امکان را خواهند داشت تا بتوانند حافظه گوشی خود را از طریق کارت حافظه جانبی افزایش دهند.

از ریلمی C30s نباید انتظار عکاسی با کیفیت بالا را داشته باشید؛ چون گوشی اقتصادی به حساب می‌آید و دوربین 8 مگاپیکسلی این دستگاه قادر به ثبت عکس‌هایی با جزئیات بالا را نیست. داخل ناچ V شکل پنل جلویی دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌شود که قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت HD دارد.

از نظر باتری هم باید اشاره کنیم که این گوشی ماندگاری بالایی به‌لطف باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد. درگاه شارژ microUSB این گوشی هم امکان شارژ با حداکثر توان 10 وات را امکان‌پذیر می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت ریلمی C30s مناسب افرادی است که به‌دنبال تمامی قابلیت گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسبی هستند.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های بازار در بازه قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان پرداختیم؛ گزینه‌هایی با ارزش خرید بالا که بر اساس نوع کاربری تفکیک شده‌اند.

امیدواریم که این مطلب برایتان کاربردی و واقع شده باشد. همچنین توجه داشته باشید که مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان به‌صورت ماهیانه آپدیت می‌شود.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی نوکیا تا 3 میلیون تومان چیست؟

گوشی موبایل نوکیا 5710 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید تا 3 میلیون تومان خریداری کنید. این دستگاه دارای هندزفری‌های بی‌سیم است که داخل قاب پشتی تعبیه شده و از نمایشگری بزرگ و رنگی پشتیبانی می‌کند.

کدام گوشی تا 3 میلیون تومان برای بازی کردن مقاوم است؟

گوشی‌هایی کن در این بازه قرار می‌گیرند، از سخت افزار چندان قدرتمندی بهره نمی‌برند و نمی‌توانند بازی‌ها را در شرایط ایده‌آل اجرا کنند.

کدام گوشی تا 3 میلیون تومان برای عکاسی مناسب است؟

در این بازه قیمتی، هیچ‌کدام از محصولات معرفی شده برای عکاسی مناسب نیستند و تقریبا هم در یک سطح عمل می‌کنند، البته باید گفت که موتو E13 موتورولا عملکرد بهتری نسبت به سایر موارد دارد.

بهترین صفحه نمایش تا 3 میلیون تومان برای چه گوشی است؟

اغلب گوشی‌های این بازه قیمتی از پنل‌هایی IPS LCD با وضوح HD استفاده می‌کنند که تقریبا از نظر کیفیت در یک سطح قرار دارند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)