خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار ایران (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار ایران (اردیبهشت ۱۴۰۳)

در این مطلب، نگاهی به گوشی‌های موجود در بازار ایران انداخته و مناسب‌ترین گزینه‌ها در تمامی رده‌های قیمتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱۴۰۲/۱۱/۲

گوشی‌های هوشمند به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی کاربران تبدیل شده‌اند و به همین دلیل، انتخاب یک گوشی جدید زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. عواملی چون تنوع مدل‌ها در بازار و افزایش روزمره قیمت‌ها نیز یافتن بهترین گوشی در بازه مورد نظر کاربران متفاوت را دشوار‌تر می‌سازد. 

guide main.jpg

در این مطلب که کامل‌ترین راهنمای خرید جی اس ام تا به حال محسوب می‌شود؛ بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های قیمتی متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید برای خود هستید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان

موتورولا موتو E13

موتورولا موتو E13 که در ماه فوریه ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد؛ بهترین گزینه در بین گوشی‌های با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان در بازار کشور محسوب می‌شود. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن 720p است و ناچ بالای نمایشگر آن نیز طراحی قطره‌ای دارد.

motorola e13.jpg

موتورولا موتو E13 به همراه چیپست Unisoc T606 و سیستم عامل اندروید ۱۳ Go Edition روانه بازار شده و عملکرد آن برای مصارف سبک مناسب است. این گوشی در نسخه‌هایی با رم ۲، ۴ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی قابل تهیه است و از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

این محصول دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است و در سوی دیگر، دوربین سلفی آن نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپری است و پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی نیز در آن دیده می‌شود. این گوشی در مقایسه با سایر گزینه‌ها در رده قیمتی خود، بهترین عملکرد کلی را داشته و اگر به دنبال یک گوشی هوشمند برای مصارف روزمره و با کمترین هزینه ممکن هستید؛ موتورولا موتو E13 را به شما توصیه می‌کنیم.

بهترین گوشی موبایل بین ۳ تا ۴ میلیون تومان

شیائومی ردمی 12C

گوشی شیائومی ردمی 12C که در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد؛ دستگاه مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال یک محصول نسبتا کامل در بین گوشی‌های مقرون به صرفه هستند.

redmi 12c.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷۱ اینچی از نوع IPS LCD و با رزولوشن 720p است و در بخش پردازنده نیز شاهد استفاده از چیپست مدیاتک هیلیو G85 و پردازنده گرافیکی مالی G52 MC2 هستیم.

این محصول که سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 را به همراه دارد؛ در نسخه‌هایی با ۲، ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است. در بخش دوربین، شیائومی ردمی 12C از سیستم دوربین دوگانه‌ای استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور کمکی ۰.۰۸ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این محصول نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسل را دارد.

سنسور اثر انگشت شیائومی ردمی 12C، در پشت دستگاه قرار داشته و شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی در این محصول نیز هستیم. این گوشی بهترین گزینه در رده قیمتی کمتر از ۴ میلیون تومان بوده و عملکرد پردازنده و کیفیت دوربین آن نیز راضی کننده‌اند.

سامسونگ گلکسی A05

سامسونگ در تولید گوشی‌های اقتصادی عملکرد بسیار خوبی دارد و سامسونگ Galaxy A05 از محصولات جدید این شرکت است. برای ساخت این گوشی از بدنه‌ای تمام پلاستیکی استفاده شده، ولی کیفیت مطلوبی دارد و وزن این دستگاه به 195 گرم رسیده است. صفحه نمایش 6.7 اینچی این گوشی اقتصادی یک پنل PLS LCD دارد و رزولوشن آن +HD است.

گوشی سامسونگ گلکسی A05

سامسونگ برای گلکسی A05 از سیستم‌عامل اندروید 13 استفاده کرده تا کاربران بتوانند بدون مشکل برنامه‌ها و بازی‌ها را نصب کنند.

در قلب تپنده این دستگاه تراشه 12 نانومتری مدیاتک به نام Helio G85 جای گرفته که دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است و گزینه قابل اعتمادی برای انجام کارهای روزمره مانند وب‌گردی به حساب می‌آید.

پنل پشتی از دوربین‌های این دستگاه میزبانی می‌کند که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. در پنل جلویی هم د‍وربین سلفی 8 مگاپیکسلی جای دارد که از قابلیت فیلمبرداری هم بهره می‌برد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05 از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیروی خود را تامین می‌کند. این باتری از قابلیت شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند و تا یک روز کامل پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۵ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A05s

گلکسی A05s از گوشی‌های پرفروش و محبوب بازار به حساب می‌آید. سامسونگ برای طراحی این محصول اقتصادی از سری گلکسی اس ۲۴ الهام گرفته است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی A05s

صفحه نمایش A05s سامسونگ حدود 83 درصد از پنل جلو را اشغال کرده است؛ صفحه نمایشی Full HD از نوع PLS LCD که از نرخ نوسازی 90 هرتز هم بهره می‌برد تا انیمیشن‌ها بسیار روان‌تر به‌نظر برسند.

قلب تپنده این گوشی را تراشه اسنپدراگون 680 تشکیل می‌دهد؛ تراشه‌ای 6 نانومتری با یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 که به راحتی از پس کارهای سبک و روزمره برمی‌آید.

در پنل پشتی سه بیرون‌زدگی دوربین دیده می‌شود که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. در حفره پنل جلویی هم دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی میزبانی شده است. امکان فیلمبرداری با با کیفیت Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست قرار گرفته که از نظر دقت و سرعت عملکرد مطلوبی دارد.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده برای گلکسی A05s می‌تواند تا یک روز پاسخگوی کاربران باشد و با حداکثر توان 25 وات شارژ شود. البته باید بگوییم که آداپتور شارژر داخل جعبه نیست و باید جداگانه خریداری کنید.

بهترین گوشی‌های موبایل بین ۵ تا ۶ میلیون تومان

شیائومی پوکو M5s

شیائومی پوکو M5s که یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه این برند به حساب می‌آید؛ در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

poco m5s.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد. شیائومی همچنین شیشه به کار رفته روی نمایشگر این گوشی را با لایه حفاظتی گوریلا گلس ۳ تقویت کرده و گواهی IP53 نیز نشانگر مقاومت این محصول در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات غبار است.

شیائومی پوکو M5s که سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 را به همراه دارد؛ از چیپست مدیاتک هیلیو G95 استفاده کرده و پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع مالی G76 MC4 است. این گوشی‌ در نسخه‌هایی با ۴ تا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در بازار دیده می‌شود.

شیائومی پوکو M5s دارای سیستم دوربین چهارگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و نهایتا سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز که درون پانچ هول قسمت میانی نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن، روی دکمه پاور قرار گرفته است. شیائومی پوکو M5s دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است که به گفته شیائومی، این گوشی را در ۳۰ دقیقه به میزان ۶۴ درصد شارژ می‌کند.

همانطور که از مشخصات این محصول پیداست؛ شیائومی پوکو M5s یک گوشی نسبتا کامل در این رده قیمتی محسوب می‌شود. با این وجود اگر به دنبال محصول و سازنده متفاوتی هستید؛ گزینه بعدی این لیست را نیز از دست ندهید.

شیائومی ردمی 13C

اگر قصد خرید گوشی در بازه 5 تا 6 میلیون تومان هستید، یکی از انتخاب‌های مناسبی که می‌توانید داشته باشید، شیائومی Redmi 13C است. این میان‌رده خوش قیمت از شیائومی به تازگی وارد بازار شده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

شیائومی ردمی 13c

از نظر صفحه نمایش باید بگوییم که این دستگاه به پنلی 6.74 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که برخورداری از نرخ نوسازی 90 هرتز قادر به نمایش سریع‌تر انیمیشن‌ها است. البته وضوح این نمایشگر +HD در نظر گرفته شده که برای کارهایی نظیر وب‌گردی و گشت و گذار داخل شبکه‌های اجتماعی کاملا مناسب به‌شمار می‌رود.

در بخش سخت افزار، شیائومی به سراغ تراشه‌ای از شرکت مدیاتک رفته که پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه از قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره برخوردار است. مجموعه سخت افزاری این گوشی با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تکمیل می‌شود.

ردمی 13C دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو است. البته حسگر سوم هم با وضوح 0.08 مگاپیکسلی به کمک دوربین اصلی می‌آید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD دارد.

تامین انرژی این میان‌رده خوش قیمت برعهده باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که قابلیت شارژ با حداکثر توان 18 وات را دارد.اگر قصد خرید گوشی در بازه 5 تا 6 میلیون تومان هستید، یکی از انتخاب‌های مناسبی که می‌توانید داشته باشید، شیائومی Redmi 13C است. این میان‌رده خوش قیمت از شیائومی به تازگی وارد بازار شده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

از نظر صفحه نمایش باید بگوییم که این دستگاه به پنلی 6.74 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که برخورداری از نرخ نوسازی 90 هرتز قادر به نمایش سریع‌تر انیمیشن‌ها است. البته وضوح این نمایشگر +HD در نظر گرفته شده که برای کارهایی نظیر وب‌گردی و گشت و گذار داخل شبکه‌های اجتماعی کاملا مناسب به‌شمار می‌رود.

در بخش سخت افزار، شیائومی به سراغ تراشه‌ای از شرکت مدیاتک رفته که پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه از قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره برخوردار است. مجموعه سخت افزاری این گوشی با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تکمیل می‌شود.

ردمی 13C دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو است. البته حسگر سوم هم با وضوح 0.08 مگاپیکسلی به کمک دوربین اصلی می‌آید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD دارد.

تامین انرژی این میان‌رده خوش قیمت برعهده باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که قابلیت شارژ با حداکثر توان 18 وات را دارد.

بهترین گوشی‌های موبایل بین ۶ تا ۷ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A15

سامسونگ گلکسی A15 از جدیدترین گوشی‌های سری A این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که در مقایسه با نسل قبلی تغییرات چشم‌گیری داشته است. از نظر طراحی تغییر چندان زیادی نداشته و بسیار به نسل قبلی خود شباهت دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A15

در بخش جلویی صفحه نمایشی 6.5 اینچ از نوع Super AMOLED با وضوح Full HD قرار گرفته که از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند تا 800 نیت روشن شود.

در بخش سخت افزار این میان رده خوش قیمت می‌توان به تراشه مدیاتک هلیو G99 اشاره کرد که وظیفه پردازش‌های این دستگاه را برعهده دارد. پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 از نکات مثبت این تراشه هستند.

مجموعه دوربین‌های این میان رده خوش قیمت شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسل و دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو می‌شود. برای گرفتن عکس‌های سلفی هم دوربین 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هر دو دوربین A15 امکان فیلمبرداری با کیفیت Full HD دارند.

گلکسی A15 مانند گلکسی A14 از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قادر است تا یک روز کاربران را همراهی کند. توان شارژ هم به 25 وات افزایش پیدا کرده که آداپتور آن را باید جداگانه خریداری کنید.

بهترین گوشی موبایل بین ۷ تا ۸ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A24

Samsung Galaxy A24 Alt.jpg

سامسونگ گلکسی A24 نیز یکی از بهترین گزینه‌های طرفداران این برند در این رده قیمتی است. این گوشی در ماه مه ۲۰۲۳ روانه بازار شد. 

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. حداکثر روشنایی این پنل، به ۱۰۰۰ نیت رسیده که برای یک محصول مقرون به صرفه بسیار تحسین برانگیز محسوب می‌شود. 

گلکسی A24 که سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را به همراه دارد؛ از چیپست مدیاتک هیلیو G99 استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این محصول درگاه مخصوص کارت‌های حافظه microSD را نیز به همراه دارد.

در بخش دوربین، این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بوده که توسط یک دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی گوشی درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

سنسور اثر انگشت این گوشی با دکمه پاور ادغام شده و خوشبختانه، جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در گلکسی A24 دیده می‌شود. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده توسط آن به ۲۵ وات می‌رسد.

نمایشگر سوپر امولد با نرخ نوسازی بالا و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی این محصول، عملکردی بهتر از اکثر رقبای خود را داشته و سامسونگ در ارائه آپدیت‌ها نیز عملکرد تحسین برانگیزی را از خود به نمایش می‌گذارد. در نهایت باید گفت که اگر به بخش‌هایی چون نمایشگر و دریافت آپدیت‌ها اهمیت می‌دهید؛ سامسونگ گلکسی A24 انتخاب مناسبی برای شماست.

ریلمی 11

ریلمی از زیرمجموعه‌های شرکت B‌BK است که توانسته با عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه کاربران زیادی جذب کند. گوشی Realme 11 از جدیدترین میان‌رده‌های این شرکت هستش که از طراحی بسیار زیبا و چشم نواز بهره می‌برد.

گوشی ریلمی 11

این میان رده در بخش صفحه نمایش خود یک پنل 6.43 اینچ از نوع Super AMOLED دارد که از وضوح +Full HD بهره می‌برد. نرخ نوسازی هم 90 در نظر گرفته شده است تا تجربه روان و سریعی را برای کاربران رقم بزند.

دایمنسیتی 6020 یک تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری است که مودم 5G پشتیبانی می‌کند. داخل این تراشه یک پردازنده هشت هسته‌ای با توان پردازشی مناسب و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تعبیه شده تا این دستگاه بتواند به گزینه مناسبی برای اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات متوسط تبدیل شود.

در بخش دوربین این گوشی شاهد دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم با کمک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق، قابلیت عکاسی پرتره هم دارد.

از نظر نگه‌داری باتری می‌توانیم بگوییم این دستگاه به‌لطف باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند همراه خوبی برای استفاده‌های طولانی مدت باشد. علاوه بر این، فناوری شارژ سریع 33 واتی هم برای این باتری حجیم در نظر گرفته شده که می‌تواند طی 30 دقیقه 50 درصد شارژ شود.

بهترین گوشی‌های موبایل بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A34

A34.jpg

سامسونگ گلکسی A34 که در ماه مارس ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ گوشی کاملی برای این رده قیمتی است و انتخابی هوشمندانه برای اکثر کاربران محسوب می‌شود.

این گوشی به همراه نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی عرضه شده و در کنار لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵، گواهی IP67 را هم به همراه دارد تا شاهد پکیج کامل‌تری در این محصول میان رده باشیم.

بر خلاف نسل پیشین که چیپست ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ را به همراه داشت؛ سامسونگ گلکسی A34 از چیپست ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ استفاده می‌کند و در نسخه‌هایی با رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قابل تهیه است. این محصول به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 به بازار آمد.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این گوشی به نسبت نسل پیشین، حذف سنسور عمق در بخش دوربین و استفاده از یک سیستم دوربین سه گانه است. دوربین اصلی این گوشی، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل را داشته و قابلیت لرزشگیر اپتیکال را ارائه می‌دهد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز دوربین اصلی این محصول را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گلکسی A34، رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار گرفته، اشاره کرد. ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی A34 معادل ۵۰۰۰ میلی آمپر بوده و سرعت شارژ آن نیز ۲۵ واتی است.

همانطور که می‌بینید، سامسونگ گلکسی A34 محصول بسیار کاملی محسوب شده و از امکانات خوبی برخوردار است. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند در این رده قیمتی را دارید؛ حتما به این محصول فکر کنید. با این وجود، بد نیست که نگاهی نیز به گزینه بعدی در این لیست بیاندازید.

چنانچه قصد خرید گوشی در بازه قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۰ میلیون تومان را مطالعه کنید که به‌صورت ماهانه آپدیت می‌شود.

شیائومی پوکو M6 پرو

سری M گوشی‌های پوکو از میان‌رده‌های قیمت مناسب این زیر برند محبوب محسوب می‌شوند و M6 Pro در حال حاضر جدیدترین دستگاه معرفی شده از این سری است. پوکو M6 Pro از طراحی زیبایی برخوردار شده و از استاندارد IP54 پشتیبانی می‌کند تا در برابر پاشش ذرات غبار و آب مقاوم باشد.

گوشی شیائومی پوکو m6 پرو

صفحه نمایش این میان رده یک پنل 6.67 اینچی از نوع AMOLED است که برخورداری از ویژگی‌های مثبتی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن Full HD، میزان روشنایی 1300 نیت باعث شده که Poco M6 Pro یکی از بهترین گوشی‌های بازار در رنج 8 تا 10 میلیون تومان از نظر صفحه نمایش باشد.

پوکو M6 Pro با سیستم‌عامل اندروید 13 عرضه شده است، ولی جای نگرانی وجود ندارد، چرا که به‌زودی آپدیت اندروید 14 را هم دریافت می‌کند.

در قلب میان رده پوکو نسخه ارتقا یافته تراشه مدیاتک هلیو G99 قرار گرفته است. پردازنده مرکزی این تراشه توان پردازشی بیشتری ارائه می‌دهد و سبب می‌شود تا M6 Pro توانایی اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات متوسط و بالا را داشته باشد. مجموعه سخت افزاری این چیپ با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تکمیل می‌شود.

در پنل پشتی می‌توان به قرارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو اشاره کرد. حفره قرار گرفته در پنل جلویی هم دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

پوکو برای M6 Pro باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت انتخاب کرده که قابلیت شارژ با حداکثر توان 67 وات را دارد. برای شارژ کامل این میان رده باید حدود 44 دقیقه منتظر بمانید که مقدار مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی موبایل با قیمت ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی A54

سامسونگ گلکسی A54 که در ماه مارس سال ۲۰۲۳ به بازار آمد؛ به عنوان یکی از بهترین میان رده‌های بازار شناخته شده و نقش یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این سال سامسونگ را داشت. زبان طراحی این محصول، شباهت زیادی به سری گلکسی اس ۲۳ پیدا کرده و شاهد حذف برجستگی دوربین نسل پیشین و البته بازگشت چینش عمودی لنز‌ها هستیم.

A54.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این پنل، معادل با ۱۰۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز جهت افزایش مقاومت در برابر ضربه، روی شیشه نمایشگر این محصول قرار گرفته است. همانند نسل گذشته، گلکسی A54 نیز گواهی IP67 را دریافت کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد. 

سامسونگ در این نسل از میان رده‌های خود، از چیپست جدید اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که عملکردی در حد اسنپدراگون 778G دارد. این گوشی که سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 را به همراه دارد؛ در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

بر خلاف نسل گذشته که از سیستم دوربین چهارگانه استفاده می‌کرد؛ سامسونگ گلکسی A54 یک سیستم دوربین سه‌گانه را به همراه داشته که باید گفت عملکرد بهتری دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی که دارای لرزشگیر اپتیکال است؛ توسط یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است و همانند نسل پیشین، درون پانچ هول قسمت میانی بالای نمایشگر قرار دارد.

از جمله سایر امکانات گلکسی A54، می‌توان به اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس و سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد. این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی را به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی A54 یکی از بهترین گزینه‌های بازار در این رده قیمتی محسوب شده و پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ نیز آن را به محصولی با پتانسیل استفاده بلند مدت تبدیل می‌کند. چیپست جدید اگزینوس ۱۳۸۰ به کار رفته در این گوشی هم عملکرد خوبی داشته و دیگر خبری از لگ‌های دیده شده در نسل گذشته نیست.

شیائومی پوکو X6

شیائومی پوکو X6 یکی از جدیدترین میان رده‌های بازار به حساب می‌آيد که از مشخصات فنی بسیار مطلوبی برخوردار است. این گوشی از کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد و هنگام به دست گرفتن آن حس ارزانی به شما منتقل نمی‌شود. همچنین از استاندارد IP54 پشتیبانی می‌کند و در مقابل پاشش آب و نفوذ ذرات غبار مقاوم است.

گوشی شیائومی Poco X6

انتخاب پوکو برای X6 تراشه اسنپدراگون 7s نسل دو بوده که در واقع نسخه ارتقا یافته چیپ اسنپدراگون 695 است. این تراشه از فرایند ساخت 4 نانومتری تولید شده است که شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای توانمند و پردازنده گرافیکی Adreno 710 می‌شود که توانایی اجرای بازی‌های سنگین را با تنظیمات گرافیکی متوسط دارد.

دوربین اصلی شیائومی پوکو X6 از سه حسگر بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسل و دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو می‌شود. دوربین سلفی هم از حسگری 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین باید اشاره کنیم که دوربین اصلی امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد.

اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد، پوکو X6 به علت برخورداری از باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی گزینه مناسبی به حساب می‌آید. همچنین این میان رده پوکو در 44 دقیقه با استفاده از شارژر 67 واتی کاملا شارژ می‌شود.

بهترین گوشی موبایل با قیمت ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان

ناتینگ فون ۱

شرکت نوپای ناتینگ که در سال ۲۰۲۰ توسط «کارل پی»، یکی از بنیان‌گذاران وان پلاس تاسیس شد؛ در ماه جولای ۲۰۲۲ از نخستین محصول خود به نام ناتینگ فون ۱ رونمایی کرد. این گوشی میان‌ رده توانست تا به لطف طراحی منحصر به فرد و مشخصات سخت افزاری جذاب خود، نظر طیف گسترده‌ای از کاربران را به خود جلب کند.

nothing phone 1.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. نمایشگر این گوشی پشتیبانی از HDR10+ را به همراه داشته و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. ناتینگ فون ۱ با دریافت گواهی IP53، در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات غبار مقاومت داشته و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی نمایشگر آن قرار گرفته است.

این محصول از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس 5G استفاده کرده و پردازنده گرافیکی ادرنو 642L را به همراه دارد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار گرفته است. ناتینگ فون ۱ اکنون آپدیت اندروید ۱۳ و رابط کاربری Nothing OS 2.0 را نیز دریافت کرده است.

ناتینگ فون ۱ سیستم دوربینی دوگانه را به همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز که درون پانچ هول سمت چپ نمایشگر واقع شده است؛رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی بوده و سنسور اثر انگشت اپتیکال آن نیز زیر نمایشگر دستگاه قرار دارد. از جمله سایر امکانات ناتینگ فون ۱، می‌توان به سیستم «گلیف اینترفیس» که با استفاده از چراغ‌های LED اعلان‌ها را نمایش می‌دهد و اسپیکر‌های استریو اشاره کرد.

در نهایت، باید گفت که ناتینگ فون ۱ یک میان رده تمام و کمال است و عواملی چون طراحی جذاب و منحصر به فرد، دوربین با کیفیت و رابط کاربری سریع و نزدیک به اندروید خام، آن را به بهترین گزینه در این رده قیمتی تبدیل می‌کنند.

ریلمی 11 پرو پلاس

قطعا یکی از زیباترین گوشی‌های بازار ریلمی 11 پرو پلاس است. به غیر از طراحی زیبا، ریلمی 11 پرو پلاس از کیفیت ساخت مطلوبی هم بهره می‌برد.

گوشی ریلمی 11 پرو پلاس

صفحه نمایش این Realme 11 Pro Plus یک پنل خمیده AMOLED با رزولوشن Full HD است. همچنین این صفحه نمایش قابلیت نمایش یک میلیارد دارد تا تصاویر با جزئیات بالایی نمایش داده شوند.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7050 با برخورداری از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 به راحتی می‌تواند از پس تمامی درخواست‌های کاربران مانند اجرای بازی‌های سنگین یا امور روزانه بر می‌آید.

در پنل پشتی چرمی این دستگاه یک ماژول دوربین دایره‌ای قرار گرفته که از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو میزبانی می‌کند. دوربین اصلی ریلمی 11 پرو پلاس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K دارد. همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این میان رده از قابلیت عکاسی در حالت پانوراما پشتیبانی می‌کند.

باتری و شارژر ریلمی 11 پرو پلاس یکی از نقاط قوت این دستگاه محسوب می‌شود؛ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به همراه فناوری شارژ 100 واتی که این گوشی را در کم‌تر از 30 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌کند.

بهترین گوشی‌های موبایل با قیمت ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان

شیائومی پوکو F5

این گوشی که در ماه مه ۲۰۲۳ معرفی شد و جانشین پوکو F4 به حساب می‌آید؛ یکی دیگر از گزینه‌های دوست داشتنی در سری پوکو است. شیائومی در این گوشی از بدنه و فریم پلاستیکی استفاده کرده و در نسخه‌های سفید و مشکی نیز شاهد طرح خاصی در قاب پشتی پوکو F5 هستیم.

poco f5.jpg

شیائومی پوکو F5 از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن فول اچ دی استفاده می‌کند و نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، معادل با ۱۰۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی آن قرار دارد.

این گوشی دارای سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 مخصوص پوکو بوده و چیپست به کار رفته در آن، از نوع کوالکام اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دوم است. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع ادرنو ۷۲۵ بوده و به راحتی از پس اجرای اکثر بازی‌های بر می‌آید.  پوکو F5 در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده است.

شیائومی پوکو F5 دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بوده که توسط یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای  اسپیکرهای استریو بوده و سنسور اثر انگشت گوشی نیز روی دکمه پاور آن قرار دارد. پوکو F5 دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری است که از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. به ادعای شیائومی، پوکو F5 در ۴۶ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

پوکو F5 از مشخصات سخت افزاری جذابی برخوردار است و یکی از گزینه‌های مناسب در بین محصولات میان رده شیائومی محسوب می‌شود. با این وجود، توصیه می‌کنیم تا گزینه بعدی در این لیست را نیز از دست ندهید.

شیائومی پوکو X6 پرو

شیائومی پوکو X6 پرو یکی از بهترین گوشی های بازار بین 16 تا 18 میلیون تومان است که به‌دلیل برخورداری از سخت افزار قدرتمند توانسته توجه بسیاری از گیمرهای موبایل را به خود جلب کند.

گوشی شیائومی پوکو X6 پرو

گوشی Poco X6 Pro به تراشه قدرتمند و پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا مجهز شده که مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری است. این تراشه دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمند به همراه پردازنده گرافیکی Mali G615 MC6 است که می‌تواند به راحتی از پس تمامی بازی‌های سنگین برآید.

صفحه نمایش X6 پرو یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی محسوب می‌شود؛ پنل 6.67 اینچ از نوع AMOLED که عمق رنگ 12 بیتی دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند تا دسترسی به نرخ فریم‌های بالا برای کاربر میسر شود.

از نظر دوربین باید بگوییم که شیائومی سه حسگر برای X6 پرو در نظر گرفته که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. برای تصاویر سلفی هم به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این میان‌رده قدرتمند در صورت استفاده‌های سنگین مانند بازی کردن در اواسط روز نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند که جای نگرانی وجود ندارد؛ چون آداپتور شارژر 67 واتی طی 45 دقیقه باتری را به 100 درصد می‌رساند.

موتورولا موتو Edge 40

اگر به دنبال گوشی با طراحی زیبا و ابعاد کامپکت هستید، موتو Edge 40 انتخابی مناسب به حساب می‌آید. موتورولا در ساخت این گوشی از متریال باکیفیتی نظیر آلومنیویم استفاده کرده است و باید بگوییم که Edge 40 از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد.

گوشی موتو Edge 40

صفحه نمایش 6.55 اینچ Edge 40 به‌لطف نرخ نوسازی 144 هرتز بسیار سریع است و می‌تواند تا 1200 نیت روشن شود تا مشکلی بابت کار کردن زیر نور خورشید برای کاربران به‌وجود نیاید.

در قلب این میان‌رده جذاب، تراشه دایمنسیتی 8020 قرار گرفته که از یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 میزبانی می‌کند.

در پشت دستگاه یک ماژول دوربین دوگانه مشاهده می‌شود که متشکل‌اند از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار. داخل حفره پنل جلویی هم دوربین 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است. هر دو دوربین این دستگاه قابلیت فیلمبرداری 4K دارند.

موتورولا برای Moto Edge 40 به سراغ باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی رفته است که شارژ سریع 68 واتی پشتیبانی می‌کند و قابلیت شارژ بی‌سیم با توان 15 نیز دارد.

بهترین گوشی موبایل با قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

ردمی نوت 13 پرو پلاس، میان‌رده پرمیوم شیائومی است که تمامی قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار را با قیمت مناسبی در اختیار کاربران می‌گذارد. این گوشی از کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد و توانسته گواهی IP68 را دریافت کند تا در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاوم باشد.

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

در بخش نمایشگر، یک پنل 6.67 اینچ خمیده از نوع AMOLED قرار گرفته که رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. این صفحه نمایش تا 1800 نیت روشن می‌شود و 68 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد.

در بخش سخت افزار، انتخاب شیائومی تراشه جدید میان‌رده، اما قدرتمند مدیاتک Dimensity 7200 اولترا قرار گرفته است که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4 بهره می‌برد.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی داخل ماژول دوربین پنل پشتی میزبانی شده‌اند. اگر به سلفی گرفتن علاقه دارید، باید بگوییم که دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو عکس‌های سلفی شما را با کیفیت بالایی ثبت می‌کند.

ردمی نوت 13 پرو پلاس از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی خود را برای یک روز تامین می‌کند. این باتری از شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند که در 19 دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

بهترین گوشی‌های موبایل با قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

شیائومی 13T

این گوشی که در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ توسط شیائومی روانه بازار شد؛ گزینه‌ای بسیار قدرتمند و مناسب در رده قیمتی 20 تا 25 میلیون تومان به حساب می‌آید.

xiaomi 13t.jpg

شیائومی 13T از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1220p استفاده کرده و نرخ نوسازی آن نیز ۱۴۴ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این گوشی، معادل با ۲۶۰۰ نیت بوده و لایه حفاظتی کورنینگ گوریلا گلس ۵ نیز روی نمایشگر آن قرار دارد.

این محصول که با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 روانه بازار شد؛ از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا استفاده کرده و پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن نیز از نوع مالی G610 MC6 است. این گوشی در دو نسخه روانه بازار شده که یکی از آنها، دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت بوده و دیگری نیز رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی را به همراه دارد.

شیائومی 13T دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و نهایتا یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

این محصول دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت آن که از نوع اپتیکال است؛ زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی استفاده کرده که به گفته شیائومی، در ۴۲ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

شیائومی 13T یک گوشی نسبتا تمام و کمال بوده و مشخصات سخت افزاری خوبی را به همراه دارد. چیپست به کار رفته در این محصول، عملکرد خوبی داشته و سنسور اثر انگشت اپتیکال نیز معمولا در محصولات رده بالاتر این شرکت دیده می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای

سرانجام نوبت به جدیدترین گوشی FE‌ سامسونگ، یا همان گلکسی اس ۲۳ FE رسیده است. این گوشی که پس از مدت‌ها تاخیر، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ به بازار آمد؛ یک محصول تمام و کمال بوده و قیمت آن نیز مناسب است.

s23 fe.jpg

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ FE دارای نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی است. این گوشی، دارای گواهی IP68 بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی نمایشگر این محصول قرار داشته و همانند نسل گذشته، شاهد استفاده سامسونگ از متر‌یال‌های با کیفیتی مانند فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای هستیم.

این محصول در مناطق مختلف، با دو چیپست عرضه شده که شامل کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل اول و سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰ هستند. متاسفانه، باید گفت که این گوشی در بازار کشور ما به همراه چیپست اگزینوس ارائه شده که عملکرد آن، به خوبی نسخه اسنپدراگون نیست؛ البته شاید با کمی تلاش، بتوان نسخه اسنپدراگون آن را نیز پیدا کرد. گلکسی اس ۲۳ FE که به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه شده بود؛ چندی پیش آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6 را نیز دریافت کرد. سامسونگ گلکسی اس ۲۳ FE در نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

این گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بوده که توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی که در پانچ هول بالای نمایشگر قرار دارد؛ ۱۰ مگاپیکسلی است.

گلکسی اس ۲۳ FE دارای سنسور اثر انگشت اپتیکال بوده که زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته است. این محصول که از اسپیکر‌های استریو استفاده می‌کند؛ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم را به همراه دارد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ FE با توجه به قیمت خود، محصول بسیار کاملی بوده و اگر حتما قصد خرید یک گوشی سامسونگ در این رده قیمتی را دارید؛ این محصول یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت سامسونگ از این گوشی نیز باعث شده تا بتوانید با خیال راحت آن را تهیه کرده و جدیدترین آپدیت‌های اندروید را تا چندین سال دریافت کنید.

بهترین گوشی موبایل با قیمت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان

ریلمی GT3

یکی از بهترین گوشی هایی که در بازه 25 تا 30 میلیون تومان خریداری کنید، ریلمی GT3 نام دارد. این گوشی طراحی زیبا و مدرنی دارد و در پنل پشتی خود از نورپردازی RGB بهره می‌برد که جلوه زیبایی به این دستگاه اعطا کرده است.

گوشی ریلمی GT3

در بخش صفحه نمایش این بالارده شاهد نمایشگری 6.74 اینچ از نوع AMOLED هستیم که از نرخ نوسازی بسیار سریع 144 هرتز و میزان روشنایی 1400 نیت برخوردار است. وضوح این نمایشگر باکیفیت هم 1240 در 2772 پیکسل در نظر گرفته شده که می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد.

این صفحه نمایش سریع و پاسخگو در کنار تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرتمند سبب می‌شود تا این دستگاه برای گیمرها انتخاب مناسبی باشد.

از نظر دوربین‌های عکاسی باید بگوییم که ریلمی GT3 از سه دوربین بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین 8 مگاپیکسل اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو می‌شود و برای ثبت تصاویر سلفی هم به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

عمر باتری ریلمی GT3 کمی متوسط است، اما به علت برخورداری از شارژ فوق سریع 240 واتی به هیچ عنوان نکته منفی به حساب نمی‌آید. این شارژر قادر است تا بالارده ریلمی را در 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ با شارژ بسیار سریع هستید، گوشی Realme GT3 گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

تکنو فانتوم V Flip

در حال حاضر گوشی‌های تاشو قیمت بالایی دارند؛ ولی تکنو توانسته با تولید Phantom V Flip محصولی قیمت مناسب روانه بازار کند.

گوشی تکنو فانتوم وی فلیپ

صفحه نمایش این گوشی تاشو در حالت باز شده به 6.9 اینچ می‌رسد و وضوح آن هم Full HD در نظر گرفته شده است. در بخش جلویی هم نمایشگری ثانویه داریم که از یک پنل امولد با وضوح 466 در 466 پیکسل بهره می‌برد. نرخ نوسازی نمایشگر اصلی 120 هرتز است که با استفاده از فناوری LTPO این مقدار در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند.

اگر کاربری هستید که قصد انجام کارهای سنگین با گوشی خود را دارید، باید بگوییم که تراشه دایمنیسیتی 8050 عملکردی در حد گوشی‌های میان‌رده دارد و می‌تواند بازی‌های سنگین را با تنظیمات متوسط اجرا کند.

اطراف نمایشگر بیرونی، دوربین‌های اصلی این دستگاه میزبانی می‌شوند که متشکل‌اند از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Phantom V Flip هم فناوری فوکوس خودکار بهره می‌برد.

روی ماندگاری باتری گوشی‌های تاشو نباید حساب باز کنید. با این حال، فانتوم وی فلیپ با استفاده از شارژ سریع 45 واتی توانسته این ضعف را به‌خوبی پوشش دهد.

اگر به دنبال گوشی تاشو با طراحی زیبا و چشم‌نواز هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید، فانتوم وی فلیپ می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

بهترین گوشی‌های موبایل با قیمت ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان

ناتینگ فون ۲

ناتینگ فون ۲ که در ماه جولای سال ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ نقش دومین گوشی هوشمند شرکت ناتینگ را دارد. این گوشی دارای فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای بوده و گواهی IP54 جهت مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات غبار را نیز دریافت کرده است.

nothing phone 2.jpg

ناتینگ فون ۲ دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع LTPO امولد با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. ناتینگ همچنین برای دوام بیشتر شیشه به کار رفته روی نمایشگر این گوشی، آن را توسط لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ تقویت کرده است.

این گوشی که با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری Nothing OS 2.5 روانه بازار شد؛ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع ادرنو ۷۳۰ است. ناتینگ فون ۲ در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است.

ناتینگ در محصول جدید خود مجددا از سیستم دوربین دوگانه‌ای استفاده کرده که ستاره اصلی آن، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بوده و توسط یک دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

سنسور اثر انگشت این محصول، به شکل اپتیکال بوده و زیر نمایشگر آن قرار گرفته است. ناتینگ فون ۲ از اسپیکر‌های استریو استفاده می‌کند و ظرفیت باتری آن نیز معادل با ۴۷۰۰ میلی آمپر است. این گوشی از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ‌ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

ناتینگ فون ۲ یکی از کامل‌ترین میان‌ رده‌های اندرویدی بازار به حساب آمده و امکاناتی چون نمایشگر باکیفیت با نرخ نوسازی بالا و چیپستی در رده پرچمداران، آن را به انتخابی عالی برای تمامی افراد تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی‌های موبایل با قیمت ۳۲ تا ۳۵ میلیون تومان

شیائومی 13T پرو

این گوشی که نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از سری اصلی پرچمداران سال گذشته شیائومی محسوب می‌شود؛ محصولی قدرتمند بوده و متر‌یال به کار رفته در آن نیز حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند. شیائومی در این محصول از بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است.

xiaomi 13t pro.jpg

شیائومی 13T پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1220p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۲۶۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ۵ نیز روی آن وجود دارد. اینطور که به نظر می‌رسد؛ خبری از هیچ‌گونه لایه حفاظتی برای شیشه قاب پشتی گوشی نیست. این گوشی همچنین گواهی IP68 را دریافت کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

این محصول به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 روانه بازار شده و چیپست قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس را به همراه دارد. پردازنده گرافیکی ایمورتلیس G715 MC11 نیز در این محصول قرار گرفته که عملکرد مناسبی را در بازی‌ها از خود به نمایش می‌گذارد. شیائومی 13T پرو در نسخه‌هایی با رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت قابل تهیه است. حافظه به کار رفته در این گوشی نیز از نوع UFS 4.0 بوده که در اکثر پرچمداران اندرویدی استفاده می‌شود.

شیائومی 13T پرو دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این گوشی قدرتمند، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار دارد؛ اشاره کرد. این محصول به همراه یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار شده که از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده و به گفته شیائومی، در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

همانطور که می‌بینید؛ شیائومی 13T پرو یک محصول تمام و کمال بوده و نقطه ضعف خاصی در آن وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال خرید محصولی در این بازه قیمتی هستید و با حس و حال رابط کاربری شیائومی مشکلی ندارید؛ این گوشی را به شما توصیه می‌کنیم. 

بهترین گوشی‌های موبایل با قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4

زد فلیپ چهار، نسل چهارم از سری گوشی‌های تاشو سامسونگ است که توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این گوشی از متریال بسیار باکیفیتی ساخته شده که هنگام کار کردن با آن حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌شود.

سامسونگ گلکسی Z Flip 4

سامسونگ برای این دستگاه صفحه نمایشی 6.7 اینچ تاشو با رزولوشن Full HD استفاده کرده و در بخش بیرونی هم صفحه نمایش کوچک 1.9 اینچی قرار داده است تا دسترسی کاربران به اعلانات راحت‌تر باشد.

زد فلیپ 4 به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز شده و از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است تا کاربران هنگام انجام کارهای سنگین یا روزمره خود با لگ و کندی مواجه نشوند.

در در پنل پشتی دو لنز با بیرون‌زدگی نسبی به چشم می‌خورد که شامل دو دوربین 12 مگاپیکسلی از عریض و اولتراواید می‌شود. در حالت باز شده هم به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K مواجه خواهید شد.

اگر ماندگاری باتری برایتان ملاک مهمی تلقی می‌شود، شاید گلکسی زد فلیپ 4 به علت برخورداری از باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی چندان برایتان رضایت بخش نباشد. البته این گوشی تاشو از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند که آداپتور آن را جداگانه خریداری کنید.

وان پلاس ۱۱

وان پلاس ۱۱ که در ماه ژانویه ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از بهترین و قدرتمندترین پرچمداران بازار محسوب شده و قیمت آن نیز به نسبت پرچمداران سایر برند‌ها پایین‌تر است.

oneplus 11.jpg

وان پلاس با معرفی این گوشی، عرضه پرچمداران خود در سایز‌ها و مدل‌های متفاوت و گیج‌کننده را متوقف کرد و تنها شاهد معرفی یک پرچمدار اصلی توسط این شرکت بودیم.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر میزان روشنایی ۱۳۰۰ نیتی است که پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود. وان پلاس همچنین جهت افزایش مقاومت شیشه روی این نمایشگر از لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس استفاده کرده است.

وان پلاس ۱۱ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم استفاده کرده که توسط ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود. این گوشی در نسخه‌هایی با ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. البته، باید گفت که نسخه پایه این گوشی که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد؛ از حافظه‌های UFS 3.1 به جای UFS 4.0 استفاده کرده که سرعت آن پایین‌تر است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا برای تجربه پتانسیل کامل وان پلاس ۱۱ در بازی‌ها، به سراغ نسخه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی بروید.

پرچمدار سال ۲۰۲۳ وان پلاس سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را به همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس چند جهتی PDAF و لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۵ درجه می‌شود. این شرکت برای طراحی این دوربین‌ها، با برند شناخته شده هسل‌بلد همکاری کرده است. در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و سنسور اثر انگشت اپتیکال آن نیز زیر نمایشگر قرار دارد.  وان پلاس ۱۱ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی استفاده می‌کند و به ادعای این شرکت، این محصول در ۲۵ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

وان پلاس در واقع نخستین برندی بود که عرضه محصولات بسیار قدرتمند با قیمت مقرون به صرفه را آغاز کرد و به همین دلیل، اکثر کاربران قدیمی اندروید به این شرکت علاقه دارند. با وجود عرضه برخی محصولات ناامید کننده توسط وان پلاس در سال‌های اخیر، به نظر رسیده که این شرکت دوست داشتنی مجددا به جمع مدعیان در بین سازندگان گوشی‌های اندرویدی بازگشته است.

گوگل پیکسل ۸

گوگل پیکسل ۸ که در ماه اکتبر ۲۰۲۳ روانه بازار شد؛ یکی از بهترین پرچمداران نسبتا جمع و جور بازار به حساب می‌آید. پرچمداران شرکت گوگل همواره در جمع محبوب‌ترین گوشی‌های کارشناسان و تولید کنندگان محتوا در زمینه تکنولوژی حضور داشته و با عملکرد فوق العاده دوربین و رابط کاربری جذاب خود شناخته شده‌اند.

pixel 8.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر پیکسل ۸، معادل با ۲۰۰۰ نیت بوده و پشتیبانی از HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود. لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس، روی شیشه این نمایشگر قرار داشته و پیکسل ۸ گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را نیز دریافت کرده است.

پیکسل ۸ چیپست اختصاصی گوگل تنسور G3 را به همراه دارد که چیپستی ۹ هسته‌ای با ساختار ۴ نانومتری است. چیپست‌های تنسور که توسط گوگل طراحی شده و شرکت سامسونگ وظیفه تولید آنها را بر عهده دارد؛ عملکرد تحسین برانگیزی را از نظر قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. پردازنده گرافیکی پیکسل ۸ از نوع ایمورتلیس G715s MC10 است و این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در بازار دیده می‌شود. پیکسل ۸ که همراه سیستم عامل اندروید ۱۴ در دسترس کاربران قرار گرفت؛ تا هفت سال آپدیت‌های اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد.

این گوشی از سیستم دوربین دوگانه‌ای استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال است و یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۶ درجه نیز آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گوشی نیز که در پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۰.۵ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد.

از جمله سایر امکانات پیکسل ۸، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و قابلیت‌های انحصاری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد اشاره کرد. این گوشی دارای یک باتری ۴۵۷۵ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۸ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس است.

گوشی‌های سری پیکسل همواره امکانات جذاب و منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و این گوشی نیز انتخاب بسیار مناسبی برای اکثر کاربران محسوب می‌شود.

بهترین گوشی موبایل با قیمت ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان

آیفون 13

iphone 13.jpg

به دلیل مشکلات رجیستری آیفون‌های جدید، سری آیفون ۱۳ که بیش از دو سال قبل شاهد معرفی آنها بودیم؛ همچنان طرفداران بسیاری در بازار ایران دارند. با توجه به توقف کلی تولید سری آیفون ۱۳ پرو که موجب فروش گوشی‌های ریفربیشد به عنوان محصولات کاملا آکبند شده است؛ تنها می‌توان خرید آیفون ۱۳ معمولی را به متقاضیان خرید آیفون‌های رجیستر شده توصیه کرد.

آیفون ۱۳ دارای نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ است که پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن را نیز به همراه دارد. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱۲۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی سرامیک شیلد نیز روی آن قرار گرفته است. این گوشی همچنین با دریافت گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت دارد.

آیفون ۱۳ چیپست اپل A15 Bionic را به همراه دارد و پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن نیز ۴ هسته‌ای است. این محصول در نسخه‌هایی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

آیفون ۱۳ دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت بوده که توسط یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز که در ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشنی معادل با ۱۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی اسپیکر‌های استریو را به همراه داشته و همانند سایر آیفون‌ها، در بخش امنیت بیومتریک از سیستم تشخیص چهره فیس آی دی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری آیفون ۱۳، معادل با ۳۲۴۰ میلی آمپر است و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز در آن دیده می‌شود.

با وجودی که این گوشی توسط محصولات جدیدتری جایگزین شده است؛ باید گفت که آیفون ۱۳ همچنان بسیار توانمند بوده و چیپست قدرتمند A15 Bionic به راحتی از پس تمامی کار‌ها بر می‌آید. بنابراین اگر آمادگی رویارویی با مشکلات رجیستری آیفون‌های جدید را ندارید؛ خرید آیفون ۱۳ را به شما توصیه می‌کنیم.

آیفون 15

گوشی اپل آیفون 15 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید در بازه 40 تا 45 میلیون تومان خریداری کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که iPhone 15 رجیستر نمی‌شود و بعد از گذشت یک ماه آنتن خود را دست می‌دهد.

گوشی آیفون 15

طراحی این پرچمدار مانند نسل‌های گذشته است و تغییرات چندانی احساس نمی‌شود. البته یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این گوشی مجهز شدن به درگاه تایپ سی است و دیگر خبری از درگاه لایتنینگ نیست.

در بخش جلویی دستگاه پنل Super Retina XDR OLED با ابعاد 6.1 اینچ قرار گرفته که از وضوح 1179 در 2556 پیکسل بهره می‌برد. باید بگوییم که نرخ نوسازی 60 هرتزی این نمایشگر شاید نکته منفی بزرگ آن باشد.

در قلب این دستگاه تراشه اختصاصی قرار گرفته که از شامل یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای می‌شود و قدرت کافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

داخل جزیره دوربین آیفون 15 یک حسگر 48 مگاپیکسلی با لنز واید و حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید جای گرفته است و در بخش جلویی هم شاهد حضور دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هستیم که پیش‌تر روی محصولات گذشته این شرکت هم قرار می‌گرفت.

اپل برای آیفون 15 از باتری 3349 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که در طول روز به یکبار شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند. سرعت شارژ هم مانند نسل‌های قبلی تغییری نداشته و همچنان از 20 وات پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال آیفونی با درگاه تایپ سی، سخت افزار قدرتمند و داینامیک آیلند هستید، آیفون 15 گزینه خرید مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی‌های موبایل تا ۵۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ پلاس

گلکسی اس ۲۳ پلاس، تفاوت چندان زیادی با نسخه معمولی در این سری نداشته و تنها دارای نمایشگری بزرگ‌تر است. بنابراین اگر به داشتن یک نمایشگر بزرگ علاقه داشته و قصد خرید نسخه اولترا را نیز ندارید؛ این گوشی انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

s23 plus.jpg

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. گلکسی اس ۲۳ پلاس همانند برادر کوچک‌تر خود دارای فریمی آلومینیومی بوده و بدنه‌ شیشه‌ای آن نیز از جنس گوریلا گلس ویکتس ۲ است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این محصول، همانند نسخه معمولی به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد.

گلکسی اس ۲۳ پلاس به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) به بازار آمده و دارای نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 است. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به بازار آمد و اکنون آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6.0 را نیز دریافت کرده است.

گلکسی اس ۲۳ پلاس در بخش دوربین تفاوتی با نسخه معمولی در این سری ندارد. این گوشی از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس دوال پیکسل استفاده کرده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه همراهی می‌شود. دوربین سلفی گوشی نیز رزولوشن ۱۲ مگایپکسل را دارد.

از دیگر امکانات گلکسی اس ۲۳ پلاس، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت مافوق صوت زیر نمایشگر و باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی اشاره کرد. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی سامسونگ نیز محصول تمام و کمالی بوده و تجربه کاربری رضایت بخشی را رقم می‌زند. چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت سامسونگ نیز آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده به مدت چندین سال تبدیل می‌کند.

بهترین گوشی های بازار تا 60 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

شرکت سامسونگ از سال ۲۰۲۰ عرضه گوشی‌هایی با پسوند اولترا به بازار را آغاز کرد و از آن زمان، نام این گوشی‌ها با سخت افزار بسیار قدرتمند، نمایشگر‌های بزرگ و دوربین‌های توانمند گره خورده است.

s 23 ultra.jpg

این شرکت همچنین با معرفی نسل پیشین این گوشی، قلم‌های اس پن مخصوص سری گلکسی نوت را به گوشی‌های اولترای خود آورده و اینگونه میراث این سری محبوب را حفظ کرد. جدیدترین پرچمدار سامسونگ یا همان گلکسی اس ۲۳ اولترا، در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲، روی شیشه نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا قرار گرفته و از شیشه قاب پشتی گوشی نیز محافظت می‌کند. 

همانند نسل پیشین، گلکسی اس ۲۳ اولترا یک فریم آلومینیومی را به همراه دارد. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 بوده تا خیال کاربران بابت نفوذ آب و گرد و غبار به آن راحت‌تر شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا به همراه چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم (مخصوص گلکسی) به بازار آمد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 قابل تهیه است. گلکسی اس ۲۳ اولترا در زمان عرضه، سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 را به همراه داشت و اکنون آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6.0 را نیز دریافت کرده است.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود، از سنسور دوربین آیزوسل HP2 استفاده کرده که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نمونه قرار گرفته در نسل گذشته دارد. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا، ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده و ویژگی‌هایی چون لرزشگیر اپتیکال و فوکوس لیزری را به همراه دارد. یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌ فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه نیز نقش دوربین‌های کمکی گوشی را بر عهده دارند. دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول واقع در قسمت میانی بالای نمایشگر قرار گرفته است؛ رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد که به نسبت نسل پیشین کاهش یافته، اما باید گفت که دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا در دنیای واقعی عملکرد بهتری دارد. 

از جمله سایر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت مافوق صوت زیر نمایشگر و همچنین پشتیبانی از سرویس سامسونگ دکس برای تجربه دسکتاپ اشاره کرد. این گوشی همانند سایر پرچمداران اندرویدی این روز‌ها، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

در واقع می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا بهترین گزینه در بین پرچمداران موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. گلکسی اس ۲۳ اولترا در تمامی بخش‌ها مانند نمایشگر، سرعت عملکرد، کیفیت دوربین و ظرفیت باتری عملکرد فوق العاده‌ای داشته و پشتیبانی نرم افزاری مثال زدنی سامسونگ از محصولات خود، موجب آن شده که این گوشی گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده طولانی مدت نیز باشد. این گوشی همچنین به صورت رجیستر شده در بازار موجود است و این امر، آن را برای کاربران ایرانی به انتخاب بهتری نسبت به رقبایی چون آیفون ۱۴ و ۱۵ پرو مکس تبدیل می‌کند.

سامسونگ گلکسی S24 پلاس

سامسونگ پرچمدارهای جدید خود را برای هر بودجه و نوع کاربری عرضه کرده و گلکسی S24 پلاس برای کاربرانی که به دنبال صفحه نمایش بزرگ، باتری بهتر هستند و نیازی به زوم‌های بالا هم ندارند، مناسب است.

گوشی سامسونگ گلکسی S24 پلاس

صفحه نمایش این پرچمدار 6.7 اینچ از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X است که از نوسازی تطبیقی تا 120 هرتز و وضوح 1440p بهره می‌برد تا محتوا با جزئیات و کیفیت بالایی به نمایش درآید.

گوشی S24 پلاس با توجه به بازار هدف خود با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 عرضه می‌شود که در هر دو حالت از قدرت کافی برخوردار است و می‌تواند از پس سنگین‌ترین کارها برآید.

در پنل پشتی برخلاف نسخه اولترا فقط سه دوربین قرار گرفته است که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی می‌شود. از نکات مثبت این بخش می‌توان به امکان فیلمبرداری 8K و قابلیت زوم اپتیکال سه برابری اشاره کرد. همچنین حسگر به‌کار رفته برای دوربین سلفی 12 مگاپیکسل است.

ماندگاری باتری گلکسی S24 پلاس مطلوب است و با استفاده‌های معمولی می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. همچنین این گوشی از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند که باید آن را جداگانه خریداری کنید.

گوگل پیکسل ۸ پرو

اکنون نوبت به پرچمدار اصلی شرکت گوگل، یا همان پیکسل ۸ پرو رسیده است. این گوشی که در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در کنار برادر کوچک‌تر خود معرفی شد؛ جایگاهی را به عنوان یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورده است.

pixel 8 pro.jpg

پیکسل ۸ پرو دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع LTPO اولد با رزولوشن ۱۳۴۴×۲۹۹۲ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز معادل با ۲۴۰۰ نیت است. لایه حفاظتی گوریلا گلکس ویکتس ۲، روی شیشه این نمایشگر قرار گرفته و این گوشی با دریافت گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است.

پیکسل ۸ پرو همانند برادر کوچک‌تر خود از چیپست اختصاصی گوگل تنسور G3 و پردازنده گرافیکی ایمورتلیس G715s MC10 استفاده می‌کند. این چیپست با وجودی که از نظر سرعت عملکرد در حد رقبایی چون اسنپدراگون ۸ نسل دوم نیست؛ در زمینه هوش مصنوعی بسیار پرقدرت ظاهر شده و امکانات منحصر به فردی را به سری پیکسل ۸ آورده است. این محصول در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 قابل تهیه است. پیکسل ۸ پرو به همراه سیستم عامل اندروید ۱۴ روانه بازار شد و تا هفت آپدیت اصلی این سیستم عامل را نیز زودتر از محصولات سایر سازندگان دریافت خواهد کرد.

این گوشی سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را همراه داشته که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل، فوکوس لیزری مولتی-زون و لرزشگیر اپتیکال است و توسط یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۵ برابری و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۶ درجه همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی نیز ۱۰.۵ مگاپیکسلی است.

از جمله دیگر امکانات گوگل پیکسل ۸ می‌توان به اسپیکر‌های استریو، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، سنسور دمای بدن و قابلیت‌های انحصاری ویرایش تصاویر توسط هوش مصنوعی مولد اشاره کرد. این گوشی یک باتری ۵۰۵۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس را به همراه دارد.

گوشی‌های شرکت گوگل همیشه محصولاتی دوست داشتنی هستند و عواملی چون دریافت زودهنگام آپدیت‌ها، عملکرد عالی دوربین و رابط کاربری جذاب اندروید خام آنها را به گزینه‌هایی منحصر به فرد تبدیل می‌کند. بنابراین اگر علاقه چندانی به خرید محصولاتی چون گلکسی اس ۲۳ اولترا ندارید؛ آخرین پرچمدار گوگل را از دست ندهید.

بهترین گوشی های بازار تا 70 میلیون تومان

شیائومی 14 پرو

یکی از بهترین گوشی‌های بازار که تا 70 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، شیائومی 14 پرو است. پرچمدار تمامی شرکت چینی از نظر سخت افزار، صفحه نمایش، دوربین و سرعت شارژ عملکرد بی‌نظیری دارد و کم‌تر دستگاهی توان رقابت با این گوشی را دارد.

گوشی شیائومی 14 پرو

شیائومی برای صفحه نمایش پرچمدار خود از پنل LTPO AMOLED استفاده کرده که تا 68 میلیارد رنگ را پوشش می‌دهد. این صفحه نمایش از رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد.

در بخش سخت افزار Xiaomi 14 Pro تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار گرفته تا این پرچمدار جزء قدرتمندترین گوشی‌های بازار قرار بگیرد.

در بخش دوربین سه حسگر 50 مگاپیکسلی با لنزهای واید، تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3.2 برابری و اولتراواید در اختیارتان قرار می‌گیرد. پنل جلویی هم دوربین 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه قرار گرفته است.

انرژی شیائومی 14 پرو بر عهده باتری با ظرفیت 4880 میلی‌آمپر ساعت است که با استفاده از شارژر 120 واتی در 18 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم 10 واتی بهره می‌برد.

اگر صفحه نمایش، ماندگاری باتری، عملکرد دوربین و سخت افزار برایتان ملاک‌های مهمی هستند و از نظر بودجه هم محدودیتی ندارید، پیشنهاد ما به شما شیائومی 14 پرو است.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

بدون شک، بهترین گوشی حال حاضر بازار، سامسونگ گلکسی S24 اولترا است. این پرچمدار تمام عیار از بدنه تیتانیومی به همراه دو پنل شیشه‌ای تولید شده تا از قبل هم لوکس‌تر باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

صفحه نمایش این پرچمدار دارای تمامی قابلیت‌های برجسته مانند نرخ‌نوسازی 120 هرتز، وضوح تصویر 1440p و میزان روشنایی 2600 نیتی است.

یکی از نکات جالب S24 اولترا را می‌توان برخورداری از محافظ گوریلا گلس آرمور دانست؛ این محافظ بازتاب نور صفحه نمایش را تا 75 درصد کاهش می‌دهد تا رنگ‌ها بسیار عمیق‌تر نمایش داده شوند.

سامسونگ از اسنپدراگون 8 نسل 3 شخصی‌سازی شده برای گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرده که شامل پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 750 و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای می‌شود. از نظر پشتیبانی نرم افزاری باید بگوییم که این گوشی تا 7 سال آپدیت‌های نرم افزاری دریافت می‌کند که شامل 6 نسخه از سیستم‌عامل اندروید هم می‌شود. قابلیت‌های نرم افزاری و برخورداری از هوش مصنوعی، گلکسی S24 اولترا به یکی از هوشمندترین دستگاه‌های بازار تبدیل کرده است.

در بخش دوربین مانند نسخه گذشته خود به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سلفی هم از حسگری 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا همچنان از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که قابلیت شارژ با حداکثر توان 45 وات را دارد.

اگر به دنبال بهترین گوشی با پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت، سخت افزار قدرتمند، دوربین‌های توانمند و باتری با ماندگاری بالا هستید، از خرید گلکسی اس ۲۴ اولترا پشیمان نخواهید شد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 5

نوبت آن رسیده که به سراغ قدرتمندترین گوشی تاشوی سامسونگ برویم. گلکسی زد فولد ۵ که در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ به راحتی یکی از بهترین گوشی‌های تاشوی جهان است و گزینه بی‌نظیری برای کاربران علاقه‌مند به مولتی تسکینگ محسوب می‌شود.

z fold 5.jpg

گلکسی زد فولد ۵ دارای نمایشگر درونی ۷.۶ اینچی از نوع داینمیک امولد 2X با رزولوشن 1812p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. در سوی دیگر، این محصول یک نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی داینمیک امولد 2X با رزولوشن 904p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر را نیز به همراه داشته که لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس ۲ نیز روی آن وجود دارد.

این محصول که همانند نسل پیشین خود، از قلم‌های استایلس اس پن سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند؛ موفق به کسب گواهی IPX8 شده که در بین گوشی‌های تاشو، امر بسیار نادری است. گلکسی زد فولد ۵ از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دوم (مخصوص گلکسی) استفاده کرده و در نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و بین ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ عرضه شده بود و اکنون نیز آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6.0 را دریافت کرده است.

در بخش دوربین، سامسونگ از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال در این محصول استفاده کرده که توسط یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌شود. این گوشی دارای دو دوربین سلفی بوده که یکی از آنها، به شکل مخفی زیر نمایشگر درونی گوشی قرار گرفته و رزولوشن ۴ مگاپیکسل را دارد؛ در سوی دیگر، یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول واقع در بالای نمایشگر بیرونی این گوشی قرار گرفته است.

از دیگر امکانات این گوشی تاشو، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد. سامسونگ در این گوشی از یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپری بهره برده که از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی برای افرادی که به نمایشگر‌های بزرگ‌تر و مولتی تسکینگ علاقه داشته و البته توان خرید آن را دارند؛ گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دوم در کنار نمایشگر درونی بزرگ و باکیفیت این محصول، تجربه کاربری جذابی را حین استفاده از آن رقم می‌زند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

سری آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شدند و در این نسل از مدل‌های پرو در کنار تغییر جنس بدنه به تیتانیوم و اضافه شدن دکمه اکشن، شاهد پیشرفتی باورنکردنی در بخش چیپست بودیم.

iphone 15 pro max.jpg

سری آیفون ۱۵ پرو به لطف چیپست جدید خود، امکان اجرای عناوین مخصوص کنسول و پی سی مانند Resident Evil Village، Resident Evil 4 Remake، Assassin’s Creed Mirage و Death Stranding را دارند.

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر رتینا XDR اولد با رزولوشن 1290p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. حداکثر میزان روشنایی در این محصول، به ۲۰۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی سرامیک شیلد نیز روی نمایشگر آن قرار دارد تا خیال کاربران بابت ضربه و خط و خش راحت‌تر باشد. این گوشی همچنین گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را دریافت کرده و به ادعای اپل، به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری نیز دوام می‌آورد.

این گوشی با سیستم عامل iOS 17 به بازار آمده و دارای چیپست اپل A17 پرو و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای است. آیفون ۱۵ پرو مکس در نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی قابل تهیه است. حافظه به کار رفته در این محصول، از نوع NVMe است.

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت و فوکوس دوال پیکسل، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول کپسولی-شکل داینمیک آیلند در بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و همانند سایر آیفون‌های سال‌های اخیر، در بخش امنیت بیومتریک از فیس آی‌دی استفاده می‌کند. یک دکمه اکشن قابل شخصی سازی نیز جایگزین اسلایدر میوت سابق شده که می‌توان آن را برای مصارف متفاوتی تنظیم کرد. ظرفیت باتری آیفون ۱۵ پرو مکس، معادل با ۴۴۴۱ میلی آمپر است و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی نیز در آن وجود دارد.

آیفون‌ها همواره پرطرفدارترین پرچمداران در سطح جهان محسوب می‌شوند و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز در کنار گلکسی اس ۲۳ اولترا، یکی از بهترین پرچمداران سال ۲۰۲۳ است. با این وجود، همچنان امکان رجیستری این گوشی‌ها در بازار ایران وجود ندارد و به همین دلیل، تنها می‌توان سری آیفون ۱۵ را به افرادی توصیه کرد که دارای یک گوشی ثانویه هستند و به دردسر‌های مربوط به رجیستری و عدم دریافت سرویس از سوی اپراتور‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

سخن آخر

امیدواریم که این راهنمای خرید، پروسه انتخاب یک گوشی جدید را مقداری برای شما ساده‌تر کرده باشد. درباره گوشی‌های این لیست چه می‌اندیشید؟ در صورتی که عقیده دارید محصول خاصی از قلم افتاده است؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه باشید. 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rezaeifar1985@gmail.com

۱۴۰۳/۲/۱۷
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم توی بازه قیمتی بالای 20 تومان چرا اسمی از گوشی گوگل پیکسل 7 نیومده و اینکه آیا هنوز این گوشی ارزش خرید خوبی داره یا خیر باتشکر