خانهمقاله‌ها
چگونه فایل‌ها و فولدر‌ها را در ویندوز ۱۱ پنهان کنیم؟

چگونه فایل‌ها و فولدر‌ها را در ویندوز ۱۱ پنهان کنیم؟

در این مطلب، نحوه پنهان‌ کردن فایل‌ها و فولدر‌ها در سیستم عامل ویندوز ۱۱ را به شما نمایش خواهیم داد.

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

بسیاری از کاربران که از کامپیوتر‌های مشترک با سایرین استفاده می‌کنند؛ همواره به دنبال روش‌هایی برای حفظ فایل‌های خود از نگاه افراد بیش از حد کنجکاو هستند! خوشبختانه، سیستم عامل ویندوز از سال‌های گذشته راهکاری را برای پنهان کردن فایل‌ها و فولدر‌ها در اختیار کاربران خود قرار داده است.

win-11 main.jpg

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا روش پنهان‌سازی فایل‌ها و فولدرها در سیستم عامل ویندوز ۱۱ را به شما نمایش دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

چگونه فایل‌ها و فولدر‌ها را در ویندوز ۱۱ پنهان کنیم؟

برای پنهان کردن فایل در سیستم عامل ویندوز ۱۱، ابتدا فایل یا فولدر مورد نظر خود را در ویندوز اکسپلورر بیابید و پس از راست کلیک روی آن، بخش Properties را انتخاب کنید.

win-11 1.jpg

پس از باز شدن صفحه Properties، گزینه Hidden را فعال کرده و سپس روی Apply کلیک کنید.

win-11 2.jpg

در صورتی که یک فولدر حاوی فایل‌ را انتخاب کرده باشید؛ این صفحه نمایش داده می‌شود. اگر مایل به پنهان کردن تمامی فایل‌های درون این فولدر هستید؛ گزینه Apply changes to this folder, subfolders and files را انتخاب کرده و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

win-11 3.jpg

پس از فشردن دکمه OK، فولدر یا فایل مورد نظر شما دیگر در محیط ویندوز قابل مشاهده نیست و برای دسترسی به آن، باید آدرس فولدر را در نوار بالایی ویندوز اکسپلورر تایپ کرده و یا تنظیمات نمایش فایل‌های مخفی ویندوز را فعال کنید.

 

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، با روش پنهان‌سازی فایل‌ها و فولدر‌ها در سیستم عامل ویندوز ۱۱ آشنا شده باشید. در صورتی که همچنان سوالی درباره این پروسه دارید؛ در بخش نظرات با ما و سایر جی اس امی‌ها همراه شوید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

parsa720

۱۴۰۳/۲/۲
مقاله خیلی جالب و خوبی بود مخصوصا برای منی که گوشیم روOne U 1‌ موند ( Samsung note 8) ، تشکر از نویسنده محترم بابت این مقاله ی زیبا بهره بردیم.