خانهمقاله‌ها
حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم؟

حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم؟

حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode)، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن محبوب است. در این راهنمای جامع، به طور کامل به بررسی حالت سکوت اینستاگرام می‌پردازیم. 
 

۱۴۰۳/۲/۲

حالت سکوت حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) چیست؟  

حالت سکوت حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) چیست؟

در جهان پر از اعلان‌ها و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی، قابلیت جدید «حالت سکوت» (Quiet Mode) که در اینستاگرام معرفی شده است، به کاربران امکان می‌دهد تا به طور خودکار اعلان‌های خود را در یک بازه زمانی خاص و هر روز متوقف کنند.

این ویژگی از طریق منوی تنظیمات پروفایل در دسترس کاربران قرار دارد و پس از فعال‌سازی آن، هیچگونه اعلانی در طول دوره مشخص شده دریافت نخواهد شد.

به عبارت دیگر، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در زمان‌هایی که نمی‌خواهند با نوتیفیکیشن شبکه‌های اجتماعی مزاحمت شوند، آرامش بیشتری را تجربه کنند.

هنگامی که «حالت سکوت» به پایان می‌رسد، خلاصه‌ای از تمام اعلان‌هایی که در آن مدت دریافت کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. این ویژگی می‌تواند زمانی که نیاز دارید گوشی‌تان برای موارد ضروری روشن باشد، اما نمی‌خواهید با فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی حواس‌تان پرت شود، بسیار مفید باشد.

در «حالت سکوت»، نقطه کنار عکس پروفایل شما از سبز به یک نماد ماه تغییر می‌کند.

همچنین، در حین فعال‌بودن «حالت سکوت»، افرادی که به شما مستقیم پیام ارسال می‌کنند، اعلان خودکاری دریافت می‌کنند که به آن‌ها اعلام می‌کند پیام شما تا پایان این حالت به آن‌ها منتقل نخواهد شد.

در همین حال، کاربران هنوز می‌توانند به طور معمول از برنامه اینستاگرام استفاده کرده و به فعالیت‌های مورد نظر خود ادامه دهند. این ویژگی بازدهی بالایی برای افرادی که در مواقع خاصی نیاز به حفظ آرامش و عدم اشغال ذهن دارند، دارد و می‌تواند تجربه استفاده از این شبکه اجتماعی را بهبود بخشد.

تفاوت حالت سکوت اینستاگرام با ویژگی Pause Notifications

Quiet Mode اینستاگرام، شباهت بسیاری به ویژگی «تعویق اعلان‌ها» (Pause Notifications) دارد. در واقع همین‌طور است. اما بین آن‌ها تفاوت‌هایی هم وجود دارد.

ویژگی «تعویق اعلان‌ها» (Pause Notifications) در اینستاگرام، تنها زمانی قابل استفاده است که به صورت لحظه‌ای تصمیم به استفاده از آن بگیرید. همچنین، حداکثر زمان تعویق اعلان‌ها در این حالت هشت ساعت است.

این قابلیت برای مواقعی که وارد یک جلسه مهم می‌شوید، کاربردی است، اما اگر نیاز داشته باشید هر شب قبل از خواب اعلان‌ها را به صورت دوره‌ای غیرفعال کنید، چندان کارآمد نیست.

حالت سکوت اینستاگرام اساساً به معنای زمان‌بندیِ دوره‌ایِ غیرفعال‌سازی نوتیفیکیشن‌‌ها است و دوره‌ی زمانی قابل انتخاب برای آن می‌تواند تا ۱۲ ساعت باشد.

چگونه حالت بی‌صدا (Quiet Mode) را در اینستاگرام روشن یا خاموش کنیم؟

استفاده از این قابلیت مهم اینستاگرام و تنظیم زمان‌بندی آن بسیار ساده است. در ادامه مراحل فعال‌‌کردن یا غیرفعال‌کردن حالت Quiet Mode در اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم:

  • ابتدا برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید. در صفحه‌ی اصلی، روی عکس پروفایل‌تان در گوشه‌ی پایین سمت راست ضربه بزنید تا به صفحه‌ی پروفایل خودتان منتقل شوید.
نحوه‌ی فعال‌کردن حالت سکوت در اینستاگرام
 
  • روی آیکون سه‌خط افقی در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا منوی پروفایل باز شود.
  •  
روش فعال کردن حالت سکوت اینستاگرام
 
  •  سپس از منوی بازشو، گزینه‌ی «تنظیمات و حریم خصوصی» (Settings and privacy) را انتخاب کنید.
  •  
نحوه‌ی روشن کردن Quiet Mode اینستاگرام

 

  • در صفحه‌ی بعدی، روی گزینه‌ی «اعلان‌ها» (Notifications) ضربه بزنید.
  •  
4.jpeg
 
  • حالت بی‌صدا (Quiet Mode) را پیدا کنید. این گزینه را معمولا می‌توانید پایین‌تر از بخش، «موقتا همه‌ی اعلان‌ها را قطع کن» (Pause all) مشاهده کنید. 
  •  
روشن‌کردن حالت بی‌صدا (Quiet Mode) در اینستاگرام
 
  • حالا در کنار گزینه‌ی «حالت بی‌صدا» یک دکمه‌ی خاموش و روشن (Toggle switch) مشاهده می‌کنید. برای فعال کردن حالت بی‌صدا، این دکمه را به سمت راست، به حالت روشن (On) تغییر دهید.
  •  

تنظیم زمان‌بندی حالت (Quiet Mode) در اینستاگرام 

تنظیم زمان‌بندی حالت (Quiet Mode) در اینستاگرام

به صورت پیش‌فرض، حالت بی‌صدا از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح فعال است. در صورت تمایل، می‌توانید این زمان‌بندی را تغییر دهید.

در زیر گزینه‌ی «Quiet Mode»، دو فیلد با عناوین «از» (From) و «تا» (To) وجود دارد. با تنظیم زمان در این دو فیلد، می‌توانید ساعت شروع و پایان فعالیت حالت بی‌صدا را مشخص کنید.

همانطور که اشاره شد، حداکثر زمان قابل تنظیم برای حالت بی‌صدا اینستاگرام، ۱۲ ساعت است.

لغو حالت سکوت اینستاگرام 

لغو حالت سکوت اینستاگرام

 

برای غیرفعال کردن حالت سکوت اینستاگرام، به همان صفحه‌ای که قبلاً برای فعال‌سازی آن مراجعه کردید برگردید.

سپس، کلید کنار «Quiet Mode» را خاموش کنید (روی Off قرار دهید). با انجام این کار، اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید به جای خاموش کردن کامل، این حالت را برای همین حالا رد کنید (Skip for now) یا خیر.

اگر گزینه «Skip for now» را انتخاب کنید، تا شروع دوره‌ی حالت بی‌صدا در روز بعد، دوباره نوتیفیکیشن (Notifications) را دریافت خواهید کرد.

این به شما امکان می‌دهد برنامه‌ی زمانی خود را حفظ کنید، اما برای آن دوره‌ی خاص از حالت بی‌صدا استفاده نکنید.

سخن نهایی

حالت سکوت اینستاگرام (Quiet Mode) ابزاری قدرتمند برای مدیریت اعلان‌ها و حفظ تمرکز در دنیای پرشتاب امروز است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید زمان‌هایی را برای خودتان اختصاص دهید تا بدون حواس‌پرتی به کار، مطالعه، خواب یا هر فعالیت دیگری بپردازید.

تنظیم و استفاده از حالت سکوت اینستاگرام بسیار ساده است و به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر تجربه‌ی خود در این شبکه‌ی اجتماعی داشته باشید.

امیدواریم این راهنمای جامع به شما در درک و استفاده‌ی بهتر از حالت سکوت اینستاگرام کمک کرده باشد.

 

سوالات متداول

حالت سکوت اینستاگرام چیست؟

حالت سکوت اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد اعلان‌های اینستاگرام را در یک بازه زمانی خاص هر روز به طور خودکار بی‌صدا کنید.

چرا حالت بی‌صدا (Quiet Mode) را در اینستاگرام ندارم؟

حالت بی‌صدا در حال حاضر به صورت گسترده در اینستاگرام در دسترس است، اما ممکن است هنوز در تمام مناطق راه‌اندازی نشده باشد. اگر مطمئن هستید که در منطقه‌ی شما در دسترس است، سعی کنید اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

آیا می‌توان حالت بی‌صدا را در اینستاگرام فقط برای یک نفر فعال کرد؟

خیر، شما نمی‌توانید حالت بی‌صدا را در اینستاگرام فقط برای یک نفر فعال کنید.

آیا می‌توانم در حین فعال بودن حالت سکوت، پیام‌ها را در اینستاگرام دریافت کنم؟

بله، می‌توانید پیام‌های مستقیم (DM) را در حین فعال بودن حالت سکوت دریافت کنید. با این حال، فرستنده پیام اعلانی مبنی بر فعال بودن حالت سکوت شما دریافت می‌کند.

آیا می‌توانم در حین فعال بودن حالت سکوت، در اینستاگرام پست بگذارم و استوری به اشتراک بگذارم؟

بله، می‌توانید در حین فعال بودن حالت سکوت، در اینستاگرام پست بگذارید و استوری به اشتراک بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)