خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۲۰ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۲۰ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

بسیاری از افراد برای خرید گوشی موبایل به سراغ بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می‌روند. در این بازه قیمتی برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی، موتورولا و گوگل حضور دارند. چنین تنوع بالایی باعث سخت شدن انتخاب برای بسیاری از کاربران می‌شود.

۱۴۰۳/۲/۱
product-image

گوگل پیکسل 7a

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو X6 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

در این مطلب قصد داریم گوشی‌های ارزشمند در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان معرفی کنیم. همچنین دستگاه‌های قرار گرفته در این فهرست با توجه به نوع کاربری تفکیک شده‌اند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

استعلام آخرین قیمت گوشی موبایل از جی اس ام

معرفی بهترین گوشی‌های بازار تا ۲۰ میلیون تومان

گوشی‌های قرار گرفته در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از نظر امکانات تقریبا در سطحی نزدیک به پرچمداران قرار می‌گیرند. اغلب دستگاه‌های این بازه قیمتی به دوربین‌های توانمندی مجهز شده‌اند و می‌توانند عکس‌های باکیفیتی بگیرند.

از نظر سخت افزاری هم قابلیت اجرای اکثر بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا دارند که می‌تواند مناسبی برای موبایل گیمرها باشد. در ادامه به معرفی بهترین گوشی گوشی‌های بازار تا ۲۰ میلیون تومان می‌پردازیم.

اگر به دنبال گوشی با طراحی زیبا و امکانات قابل قبول هستید؛ اوپو Reno 10 5G

شرکت اوپو در بازار جهانی توانسته با عرضه گوشی‌های میان‌رده با امکانات رقابتی توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. اوپو رنو ۱۰ که به تازگی وارد بازار ایران شده یکی از محصولات میان‌رده این شرکت به حساب می‌آید که با قیمتی وسوسه‌انگیز پا به عرصه رقابت گذاشته است.

گوشی موبایل اوپو رنو ۱۰

گوشی Reno 10 اوپو از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد و این شرکت چینی برای میان‌رده خود از متریال شیشه و پلاستیک استفاده کرده است. این گوشی ۱۸۵ گرم وزن دارد و به علت برخورداری از ضخامت ۸ میلی‌متری به خوبی در دست قرار می‌گیرد.

حدود ۹۰ درصد از بخش جلویی Reno 10 پنل ۶.۷ اینچ AMOLED قرار گرفته است تا فضای کافی در اختیار کاربران قرار داشته باشد. این صفحه نمایش توانایی ارائه وضوح +Full HD دارد و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۹۵۰ نیت از نکات مثبت دیگر این نمایشگر هستند.

اوپو برای رنو ۱۰ به صورت تراشه میان‌رده دایمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک استفاده کرده است. این تراشه ۶ نانومتری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G88 MC4 دارد. چنین سخت افزاری به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های سنگین منتشر شده روی اندروید با کیفیت قابل قبولی اجرا کرده و موقع کارهای روزمره و سبک با کندی یا لگ مواجه نشوند.

داخل ماژول دوربین Oppo Reno 10 سه حسگر دوربین قرار گرفته شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۳۲ با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین ۸ مگاپیکسل اولتراواید می‌شود. داخل حفره پنل جلویی هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در نهایت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی این گوشی موبایل اوپو رنو ۱۰ را تامین می‌کند که با استفاده‌های سبک تا یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین این دستگاه از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال گوشی مخصوص بازی هستید؛ شیائومی Poco X6 Pro

انتخاب گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان تا قبل از معرفی ایکس و اف پوکو کار سختی محسوب می‌شد؛ ولی با معرفی این دستگاه‌ها شرایط برای گیمرهای موبایل تغییر کرد. جدیدترین عضو این سری یعنی Poco X6 Pro یک گوشی قیمت مناسب با پردازنده قدرتمند است که توانسته در مدت زمان کوتاهی توجه بسیاری از کاربران را جلب کند.

گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو

شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED مجهز شده است. این نمایشگر از وضوح 1.5K یا همان ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل بهره می‌برد و می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد. نکته‌ای که باعث می‌شود این صفحه نمایش برای موبایل گیمرها یک مزیت محسوب می‌شود، برخورداری از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز است. ویژگی که به گیمرها اجازه می‌دهد به نرخ‌فریم‌های بالاتر از ۶۰ دسترسی پیدا کنند.

اکنون نوبت به بخش سخت افزار X6 پرو شیائومی می‌رسد. انتخاب چینی‌ها برای این میان‌رده تراشه قدرتمند و پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا است. این پردازنده هشت هسته‌ای قدرت بالایی دارد و با کمک پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6 می‌تواند تمامی بازی‌های سنگین سیستم‌عامل اندروید را با بالاترین تنظیمات ممکن اجرا کند.

هرچه این میان‌رده در بخش صفحه نمایش و سخت افزار عملکرد مطلوبی دارد، در بخش دوربین و عکاسی عملکرد چندان مطلوبی از خود نشان نمی‌دهد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجموعه دوربین‌های Poco X6 Pro را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم به یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت Full HD دارد.

وظیفه تامین انرژی Poco X6 Pro شیائومی برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است؛ باتری لیتیوم پلیمری که از قابلیت شارژ با حداکثر توان ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند.

در مجموع اگر عمده استفاده شما از گوشی، بازی کردن و اجرای چندین برنامه به‌صورت همزمان است، خرید شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر به دنبال بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان هستید؛ سامسونگ گلکسی A55

میان‌رده‌های سری A از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات بازار هستند و طی چند سال اخیر گوشی‌های A5X توانسته‌اند با ارائه مشخصات فنی مطلوب با قیمت مناسب فروش بسیار خوبی را تجربه کنند.

گوشی سامسونگ گلکسی A55

در حال حاضر بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ، گلکسی A55 نام دارد که از طراحی سال گذشته خود پیروی می‌‌کند. با این حال از تغییرات بخش طراحی این دستگاه می‌توان به برجستگی بخش کلیدهای پاور اشاره کرد. میان‌رده A55 از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد؛ شرکت کره‌ای برای این میان‌رده به سراغ ترکیب آلومینیوم و شیشه رفته است تا این دستگاه به اولین میان‌رده غیر پلاستیکی سامسونگ تبدیل شود.

سامسونگ گلکسی A55 را با صفحه نمایشی Super AMOLED روانه بازار کرده و مطابق انتظار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. صفحه نمایش ۶.۶ اینچ این دستگاه از وضوح +Full HD با تراکم ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. همچنین این صفحه نمایش با کیفیت توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود تا در برابر خط و خش و ضربه مقاوم باشد. نرخ نوسازی این پنل هم ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده است و عملکرد سریعی دارد.

در قلب تپنده Galaxy A55 از تراشه اختصاصی و جدید سامسونگ به نام Exynos 1480 استفاده شده است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 می‌شود. پردازنده گرافیکی Xclipse 530 هم مجموعه سخت افزاری میان‌رده سامسونگ را تکمیل می‌کند که توسط AMD طراحی شده است.

گوشی گلکسی A55 هم مانند گلکسی A54 به سه لنز دوربین پنل پشتی مجهز شده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. حفره قرار گرفته در پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

سامسونگ میان‌رده جدید خود را مانند سال گذشته به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده و می‌تواند با حداکثر توان ۲۵ وات شارژ شود.
اگر به دنبال گوشی با کیفیت ساخت بالا هستید که در تمامی بخش‌ها عملکرد مطلوبی داشته باشد، خرید سامسونگ Galaxy A55 را پیشنهاد می‌دهیم.

اگر پشتیبانی نرم افزاری و رابط‌کاربری سبک برایتان اهمیت دارد؛ پیکسل 7a

برخی از کاربران به سادگی تمایل دارند و به دنبال پیچیدگی‌های رابط‌کاربری برندهایی مانند سامسونگ یا شیائومی نیستند؛ در چنین شرایطی گوشی‌های پیکسل می‌توانند مناسب‌ترین انتخاب باشد. گوشی Pixel 7a از محصولات قیمت مناسب گوگل به حساب می‌آید که از نظر سخت افزاری با مدل‌های پرچمدار خود تفاوتی ندارد.

گوشی موبایل گوگل پیکسل 7a

پیکسل 7a در بخش طراحی خود از زبان سری Pixel 7 استفاده می‌کند و از ترکیب متریال پلاستیک (پنل پشتی)، آلومینیوم (فریم) و شیشه (پنل جلویی) تولید شده است. همچنین این دستگاه از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

نمایشگر گوشی Pixel 7a از یک پنل ۶.۱ اینچ OLED تشکیل می‌شود که قابلیت ارائه وضوح +Full HD دارد. همچنین این صفحه نمایش از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که در مقایسه با رقبای خود نکته منفی به حساب می‌آید.

یکی از مزیت‌های گوشی‌های پیکسل، نرم افزار بهینه و روان آن‌ها است. در ابتدا باید بگوییم که پیکسل 7a به سیستم‌عامل اندروید ۱۳ مجهز شده و طبق گفته‌های کمپانی تا هفت سال آپدیت‌های نرم افزاری دریافت می‌کند. در نتیجه اگر کاربری هستید که برای مدت طولانی از دستگاه خود استفاده می‌کنید، گوشی‌های پیکسل می‌توانند با ارائه نرم‌افزار به‌روز عملکرد خود را حفظ کنند و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه دهند.

رابط‌کاربری گوشی‌های پیکسل، کاملا روان است و برنامه‌های شخص‌ثالث روی آن‌ها نصب نیست که باعث می‌شود تمامی دستورات کاربران با سرعت بالایی پردازش شوند.

در قلب تپنده پیکسل 7a هم مانند گوشی‌های دیگر این سری از تراشه اختصاصی گوگل یعنی تنسور G2 استفاده شده که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G710 MP7 می‌شود. سخت افزار این دستگاه از قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره و نیمه سنگین دارد و می‌تواند بازی‌های روز منتشر شده روی سیستم‌عامل اندروید را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند.

روی نوار پنل پشتی، یک جزیره کپسولی شکل به چشم می‌خورد که دوربین‌های این دستگاه را میزبانی می‌کند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال در شرایط نوری سخت و شب عملکرد مطلوبی دارد و عکس‌های بسیار شفاف و واضح ثبت می‌کند.

حسگر دوم ۱۳ مگاپیکسلی ‍هم به علت میدان دید ۱۲۰ درجه در دسته دوربین‌های اولتراواید قرار می‌گیرد. در پنل جلویی هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

در نهایت باتری این دستگاه ظرفیت معادل ۴۳۸۵ میلی‌آمپر ساعت دارد که از قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با حداکثر توان ۷.۵ وات به‌صورت بی‌سیم هم شارژ شود.

سخن آخر

در این مطلب نگاهی داشتیم به بهترین گوشی‌های موبایل بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان که ارزش خرید بسیار بالایی دارند. همچنین موارد معرفی شده را بر اساس نوع کاربری تفکیک کرده‌ایم تا بتوانید دستگاه متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان مناسب بازی چیست؟

گوشی شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو و پوکو اف ۵ به‌دلیل برخورداری از سخت افزار بسیار قدرتمند می‌توانند تمامی بازی‌های سنگین را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنند.

کدام گوشی تا ۲۰ میلیون تومان ضد آب است؟

اگر به دنبال گوشی هستید که در برابر ورود غبار و نفوذ آب مقاوم باشد، باید به سراغ گلکسی A55 و پیکسل 7a بروید. این دو میان‌رده از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کنند و تا عمق یک متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم هستند.

product-image

گوگل پیکسل 7a

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو X6 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)