خانهمقاله‌ها
چگونه از واتساپ روی اپل واچ استفاده کنیم؟

چگونه از واتساپ روی اپل واچ استفاده کنیم؟

واتساپ، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات است که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. اما سوال این جاست که آیا می‌توانیم در اپل واچ خودمان نیز واتساپ را داشته باشیم و به پیام‌ها پاسخ دهیم. در ادامه با این کار آشنا خواهید شد.

۱۴۰۲/۱۱/۹

تا زمان نگارش این مطلب، نسخه رسمی از طرف شرکت متا برای واتساپ که سازگار با اپل واچ باشد، معرفی نشده است؛ اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم واتساپ را در اپل واچ خود داشته باشیم. در این مطلب خلاصه‌ای از کارهایی که می‌توان با واتساپ در اپل واچ انجام داد و کارهایی که نمی‌توان را برایتان شرح خواهیم داد.

شما می‌توانید از طریق اعلان پیام‌های جدید، عملکرد محدودی برای واتساپ در اپل واچ خود داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از دیکته صوتی به پیام‌ها پاسخ دهید اما نمی‌توانید پیامی را تایپ و یا رسانه‌های ارسالی مانند تصاویر را مشاهده کنید.

قبل از شروع این کار مطمئن شوید شرایط زیر برای دستگاه‌های شما برقرار است:

  • نسخه واتساپ شما 2.12.9 است.
  • آیفون شما دارای iOS 9.1 یا جدیدتر است.
  • اپل واچ شما از watchOS 2 یا بالاتر استفاده می‌کند.

نحوه اتصال یا قطع واتساپ به اپل واچ

در ابتدای کار مطمئن شوید که بلوتوث آیفون شما فعال است و اپل واچ نیز از طریق بلوتوث، به آیفون شما متصل است. این مورد را می‌توانید در بخش تنظیمات بلوتوث گوشی بررسی کنید.

whatsapp-ios-bluetooth.jpg.webp

همچنین واتساپ نیز باید روی آیفون شما نصب شده باشد و دریافت اعلان‌های آن نیز فعال باشد. برای بررسی این مورد، می‌توانید به اعلان‌های واتساپ در تنظیمات رفته و دریافت اعلان‌ها را فعال کنید.

whatsapp-ios-notifications.jpg.webp

اکنون به برنامه اپل واچ خود بروید و در بخش MIRROR IPHONE ALERTS FROM اعلان‌ها، واتساپ را انتخاب کنید.

ios-apple-watch-app.jpg.webp

از این پس هر پیام واتساپ که در آیفون شما دریافت شود، در اپل واچتان نیز دیده خواهد شد. برای غیرفعال کردن این قابلیت نیز می‌توانید در همین بخش اقدام کنید.

نحوه بررسی و پاسخ به اعلان‌های واتس‌اپ در اپل واچ

با دریافت پیام جدید از واتساپ، یک اعلان نقطه قرمز در صفحه ساعت شما ظاهر خواهد شد که نشان‌دهنده لوگوی واتساپ و فرستنده پیام است. به یاد داشته باشید که دسترسی شما تنها به پیام‌های جدید است و به پیام‌های قدیمی بایگانی شده دسترسی نخواهید داشت.

برای خواندن پیام روی آن ضربه بزنید. درخصوص این مورد باید یادآوری کنم که شما نمی‌توانید تصاویر دریافتی را مشاهده و یا پیام‌های صوتی را از اپل واچ گوش کنید. فقط می‌توانید به‌صورت محدود به روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، به پیام خود پاسخ دهید. این مورد را نیز به یاد داشته باشید که با زدن گزینه Dimmiss، اعلان‌ها از صفحه ساعت پاک شده و به‌عنوان پیام خوانده شده، علامت‌گذاری می‌شوند و دیگر نمی‌توانید آن پیام‌ها را مشاهده کنید.

whatsapp-ios-message.jpg.webp

برای پاسخ به یک پیام متنی، ابتدا باید روی پیام ضربه بزنید تا پیام باز شود. سپس می‌توانید از سه روش زیر برای پاسخ دادن استفاده کنید:

  1. می‌توانید از پاسخ‌های از پیش تعیین شده‌ای که در بخش پیشنهادات قرار دارند، استفاده کنید. با انتخاب هر کدام از این پیشنهادات، پیام بلافاصله به شخص مورد نظر ارسال خواهد شد.
  2. همچنین می‌توانید با انگشت خود روی وسط صفحه بکشید تا شاید ساعت بتواند نوشته شما را اسکن کرده و به متن تبدیل کند.
  3. دیکته صوتی روش دیگری است که می‌توانید پیام خود را به‌صورت صوتی بگویید تا به متن تبدیل شود. نماد ایموجی نیز می‌تواند شکلک‌های مختلف را در اختیار شما قرار دهد.

نحوه ویرایش پاسخ‌های پیشنهادی در اپل واچ

شما می‌توانید پیام‌های از پیش تعیین شده را که در بخش پیشنهادات قرار دارند  را ویرایش کنید و متن‌های مورد نظرتان را به‌عنوان پیام ذخیره‌شده نگه دارید.

برای این کار به برنامه اپل واچ در آیفون خود بروید. وارد تب My Watch شده و به مسیر پیام ها > پاسخ های پیش فرض > ویرایش بروید. اکنون می‌توانید روی یک پاسخ پیش‌فرض ضربه بزنید و آن را به شیوه دلخواه ویرایش کنید.

همچنین می‌توانید ترتیب اولویت‌بندی پیام‌های پیشنهادی را نیز عوض کرده و دسترسی خودتان را به پیام‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را آسان‌تر کنید.

یک پیشنهاد دیگر

در این بخش می‌خواهیم شما را با برنامه WatchChat 2 آشنا کنیم. برنامه‌ای که بسیاری از قابلیت‌ها و محدودیت‌های ذکر شده را به شما برمی‌گرداند. این برنامه نسخه رسمی واتساپ نیست اما بسیاری از افراد، این برنامه را به‌عنوان جایگزین واتساپ در اپل واچ استفاده می‌کنند.

watchchat2.jpg.webp

شما با نصب این برنامه، به قابلیت‌هایی مانند خواندن پیام‌های قدیمی، گوش دادن به پیام صوتی و ارسال پیام صوتی، تایپ پاسخ‌ها با استفاده از یک کیبور ساده، تماشای ویدیوها و عکس‌ها و ایجاد یک چت جدید دسترسی خواهید داشت.

تنها نقطه ضعف این برنامه، عدم پشتیبانی از نسخه بتا واتساپ است که در این صورت کار نخواهد کرد.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)