خانهاخبار
ال‌جی، سازنده برد مدار چاپی منعطف برای استفاده در آیفون 9 اپل

ال‌جی، سازنده برد مدار چاپی منعطف برای استفاده در آیفون 9 اپل

منابع مطلع به‎تازگی اعلام کرده‎اند شرکت ال‌جی اینوتک، تولید انبوه برد مدار چاپی انعطاف‎پذیر را از سال آینده آغاز خواهد کرد و بدین شکل، به تأمین‎کننده انحصاری برد مدار چاپی انعطاف‎پذیر برای نسل بعدی آیفون‎های شرکت اپل تبدیل خواهد شد.
۱۳۹۶/۴/۷

وب‌سایت Korean Economic Daily، به‌ نقل از منابع مطلع اعلام کرده است شرکت ال‎جی، توسعه بردهای مدار چاپی انعطاف‎پذیر را به پایان رسانده است و ساخت کارخانه و آماده نمودن خطوط تولید مربوط به آن در نیمه دوم سال 2017 آغاز خواهد شد. ال‌جی اینوتک با ساخت برد مدار چاپی انعطاف‎پذیر، درنظر دارد تا به تامین‎کننده اصلی آن برای محصولات شرکت اپل و ال‌جی الکترونیکس تبدیل شود.

بردهای مدار چاپی در نمایشگر گوشی‎های هوشمند به کار گرفته می‌شود؛ وظیفه آن‎ها، تبدیل سیگنال‎های مختلف به تصویری مشخص و انتقال اطلاعات ورودی نمایشگر لمسی به سایر اجزای سخت‌افزاری است. با این وجود، بردهای مدار چاپی کنونی، با نمایشگرهای OLED انعطاف‎پذیر سازگاری ندارد و شرکت‌های سازنده برای ساخت محصولات مجهز به نمایشگر قابل انعطاف، می‌بایست از برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر استفاده نمایند.

image

شرکت سامسونگ از بردهای مدار چاپی انعطاف‌پذیر در ماه مارس سال 205 برای گوشی گلکسی S6 Edge استفاده کرده و در این زمینه، پیشتاز است. با این وجود، شرکت اپل درنظر دارد تا در نسل بعدی گوشی‌های آیفون از نمایشگر OLED برای تمامی مدل‎های آن استفاده نماید و به همین جهت، به بردهای مدار چاپی انعطاف‌پذیر بیشتری احتیاج خواهد داشت.

همین موضوع باعث شده است تا شرکت ال‌جی اینوتک، هرچه سریع‎تر به دنبال آماده‎سازی خطوط خود و تجهیز نمودن آن‎ها برای تولید بردهای مدار چاپی برای گوشی‎های آیفون جدید شرکت اپل باشد. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که شرکت ال‌جی اینوتک در چه زمانی، بازه خطوط تولید خود را به حداکثر مقدار ممکن خواهد رساند؛ شاید این پروسه نزدیک به یک سال زمان احتیاج داشته باشد.

وب‌سایت Mac Rumors نیز ادعا می‌کند که آیفون 9 به بردهای مدار چاپی انعطاف‎پذیر شرکت ال‎جی مجهز خواهد شد. البته، این گوشی اولین محصول شرکت اپل با نمایشگر OLED نخواهد بود و همان‎طور که می‎دانید، آیفون 8 نیز از نمایشگری مشابه بهره می‎گیرد؛ با این وجود، لبه‎های صفحه‎نمایش آن خمیده نیست و شرکت اپل با استفاده از لایه شیشه‎ای 2.5 بعدی، موفق به ایجاد انحنانی نسبی بر روی لبه‎ها مانند دو گوشی جدید دیگر خود یعنی آیفون 7s و آیفون 7s Plus شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

پیام

۱۳۹۶/۴/۸
اشتباه به عرضتون رسوندن الجی هیچ وقت همچین مشکلیو نداشته و نداره و مطمئنا نخواهد داشت اونی که بوت لوپ میشه و مثذ بخاری میهنگه شانی شماست که حتی خود فن های متعصب خودتونم. و حتی اونایی که سونی ایکس زدم دارن میگن که گوشی پرچمدارمون گاهی اوقات هنگ می کنه و بیش از حد داغ میشه???و پیشنهاد میکنن که ایکس زد پریمیوم نخرین

sink

۱۳۹۶/۴/۸
جالبه اپل با سود هنگفتی که نسیبش میشه، از بقیه شرکت ها قطعه میخره و بدون هیچ نوآوری ای گجت های جدیدش رو فقط موناژ میکنه. بعد دوباره با تبلیغات و بزرگنمایی محصولات جدیدش رو میفروشه و با سود هنگفتش زودتر از رقبا قطعه میخره. و این چرخه همیشه ادامه داره.
کافیه دوتا شرکت بهش قطعه نفروشن. سهامش تو دو روز هفتاد درصد افت مکنه و تو دوماه ورشکسته میشه چون هیچی از خودش نداره بذاره رو گوشی. ولی بقیه اینکارو نمیکنن چون اپل مشتری دست به خرجیه!!
سیاست کثیف و جالبیه ?

sony

۱۳۹۶/۴/۷
الجی اگه کاره ای بود واسه گوشیای خودش ی راه پیدا میکرد که بوت لوپ نشن.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۴/۷
رزومه خوبی میشه برای LG
میگه من با شرکت اپل کار کردم و از این حرفا..
باد میندازه غبغب ش