خانهاخبار
اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا بهینه‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود

اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا بهینه‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود

تراشه نسل بعدی سامسونگ به لطف فرآیند ساخت ۳ نانومتری عملکرد قابل توجهی در زمینه مصرف انرژی خواهد داشت.

۱۴۰۳/۲/۱

در چندین نسل قبلی از تراشه‌های اگزینوس، سامسونگ همواره با مشکلاتی در زمینه مصرف انرژی و تولید حرارت زیاد مواجه بوده است. امسال اما غول فناوری کره با معرفی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سرانجام بر مشکلات نسل‌های گذشته سری اگزینوس غلبه کرد و به پیشرفت بزرگی نائل آمد. 

حالا اما به تازگی گزارشی در دسترس قرار گرفته مبنی بر این که تراشه نسل بعدی سامسونگ احتمالا می‌تواند در زمینه مصرف انرژی تراشه پرچمدار کوالکام را شکست دهد.

افشاگری به نام PandaFlashPro با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرده که اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهینه‌تر خواهد بود و انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. این افشاگر همچنین اذعان داشته که تراشه سامسونگ از نظر عملکرد پردازشی نیز بهتر از نماینده کوالکام ظاهر خواهد شد.

تراشه اگزینوس سامسونگ.jpg

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ امسال توانست که عملکردی در حد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از خود نشان دهد. حالا اما به نظر می‌رسد سامسونگ به همین مقدار راضی نشده و قصد دارد که تراشه نسل بعدی خود را با بهبودهای مهمی همراه کند. 

تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ بر پایه فرآیند ۳ نانومتری توسعه داده خواهد شد در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل چهار همچنان با فرآیند ساخت ۴ نانومتری همراه می‌شود. این موضوع ظاهرا سبب شده که تراشه سامسونگ برتری بیشتری به سخت‌افزار کوالکام داشته باشد.

گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که سامسونگ امسال دو مدل از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را معرفی خواهد کرد. یک مدل که با پسوند A شناخته‌ می‌شود با پردازنده هشت هسته‌ای همراه شده و برای گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد شد. 

نسخه دیگر که پسوند B را به همراه دارد از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای برخوردار می‌شود و برای تبلت‌های سری گلکسی تب و لپتاپ‌های سری گلکسی بوک در دسترس قرار می‌گیرد.

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ برای پردازش بهتر قابلیت‌های هوش مصنوعی، احتمالا به جای پردازشگر هوش مصنوعی اختصاصی خود از واحد پردازشی تنسور گوگل استفاده خواهد کرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)