خانهاخبار
حافظه گوشی شما سالم است؟ اندروید به شما پاسخ می‌دهد

حافظه گوشی شما سالم است؟ اندروید به شما پاسخ می‌دهد

منتظر نمایش سلامت حافظه گوشی خود در نسخه بعدی اندروید باشید. گوگل در حال توسعه API جدیدی برای نمایش سلامت تراشه ذخیره‌سازی در دستگاه‌های اندرویدی است. 
 

۱۴۰۳/۲/۱

گوگل به دنبال ایجاد یک ویژگی جدید برای نمایش وضعیت سلامت فضای ذخیره‌سازی در گوشی‌های اندرویدی است.

با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند ما دارای عمر زیادی هستند، احتمال اینکه بخشی از آن‌ها قبل از اینکه کاملاً غیرقابل استفاده شوند، خراب شوند، بیشتر شده است. بنابراین، گوگل به دنبال بهبود پشتیبانی برای نمایش وضعیت قطعات مختلف گوشی‌ها است.

در حال حاضر، نمایشگر سلامت باتری از این ویژگی جدید مستثنی است.

اکثر گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، وان‌پلاس و برندهای دیگر می‌توانند وضعیت باتری را نشان دهند، اما سیستم‌عامل اندروید این امکان را فعلاً پشتیبانی نمی‌کند. گوگل قصد دارد تعداد چرخه‌های شارژ باتری را نمایش دهد، اما این قابلیت فقط بر روی برخی از گوشی‌های جدید قابل دسترسی خواهد بود.

به هر حال، به‌جانب این تلاش، اندروید همچنین در حال آماده‌سازی برای پشتیبانی از نمایش وضعیت سلامت تراشه‌ی ذخیره‌سازی در گوشی‌های شما است.

بر اساس گزارش وبسایت Android Authority، کامیت جدیدی به AOSP (کد منبع باز اندروید) اضافه شده است که زیرساخت لازم برای یک API جدید در اندروید را فراهم می‌کند. این API قادر خواهد بود سلامت چیپ ذخیره‌سازی را در دستگاه‌های اندرویدی نمایش دهد.

API سلامت چیپ ذخیره‌سازی

این قابلیت، با استفاده از نشانگرهایی که از چیپ‌های UFS دریافت می‌کند، سلامت کلی آن را به صورت درصد نشان خواهد داد. در حال حاضر این ویژگی بخشی از سیستم‌عامل اندروید نیست، اما همین روند در اندروید ۱۵ بتا ۱ نیز مشاهده شده است، که نشان می‌دهد گوگل در مسیر راه‌اندازی نهایی این قابلیت قرار دارد.

به گزارش Android Authority، سیستم‌عامل اندروید در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری را درباره سلامت ذخیره‌سازی دستگاه‌ها جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات اکنون به برنامه‌های سیستمی مانند منوی تنظیمات در دسترس قرار می‌گیرد.

صفحه‌ی دیگری اعلام کرده است که گوشی‌های پیکسل در حال حاضر این اطلاعات را با دقت ۱ درصد جمع‌آوری می‌کنند، به این معنی که اطلاعاتی که به کاربر نمایش داده می‌شود، تا ۱ درصد دقیق است.

با این حال، در برخی دیگر از دستگاه‌ها، این دقت به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، یعنی برای مثال، یک دستگاه با سلامت ذخیره‌سازی ۹۲ درصد، ۱۰۰ درصد را گزارش می‌کند. این API جدید احتمالاً اعداد را گرد می‌کند و در مثال تئوری، عدد ۹۰ درصد را نشان می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت در چه زمانی اجرایی خواهد شد، اما اندروید ۱۵ ممکن است زمان مناسبی برای این ارتقا باشد. با این حال، گوگل تولیدکنندگان سخت‌افزار اندروید را مجبور به استفاده از این قابلیت نکرده است، بنابراین هنوز نمی‌دانیم که آیا این قابلیت برای دستگاه‌های غیر Pixel نیز موجود خواهد بود یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)