خانهاخبار
همه چیزهایی که درباره ایرپادز نسل ۴ می‌دانیم

همه چیزهایی که درباره ایرپادز نسل ۴ می‌دانیم

گفته شده که اپل قصد دارد امسال ایرپادز نسل چهارم را عرضه کند؛ اما این نسل از ایرپادز به جز پیشرفت‌های جدید که به آن خواهیم پرداخت، یک تفاوت اساسی دارد و آن هم اینکه قرار است در دو مدل مجزا عرضه شود.

۱۴۰۳/۲/۹

اپل نسل سوم ایرپادز را نزدیک به سه سال پیش معرفی کرد و اکنون قرار است یک مدل کاملا جدید را با طیف وسیعی از پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید در اواخر امسال عرضه کند.

ویژگی‌های مورد انتظار ایرپادز نسل چهارم

بسیاری از تغییرات و بهبودهایی که با ایرپادز نسل سوم ارایه شد، از نسل اول ایرپادز پرو سرچشمه گرفت. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که بسیاری از به‌روزرسانی‌هایی که برای ایرپادز نسل چهارم ارایه می‌شوند، توسط نسل دوم ایرپادز پرو شکل خواهند گرفت. در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به تمامی شایعات و گزارش‌هایی که از این محصول تا به حال به بیرون درز پیدا کرده است.

دو مدل متفاوت

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی دو نسخه از نسل چهارم ایرپادز با قیمت‌های مختلف است. ظاهرا این شرکت قصد دارد هم نسل سوم ایرپادز و هم نسل دوم ایرپادز ارزان‌تر را جایگزین کند که همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر تفاوت کمی بین ایرپادز ۲ و ایرپادز ۳ فراتر از طراحی آنها وجود دارد.

به نظر می‌رسد نسخه رده بالاتر ایرپادز دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و یک بلندگو در محفظه شارژ باشد که می‌تواند صدا را برای مکان‌یابی آسان پخش کند، ویژگی‌هایی که هر دو تا به امروز به ایرپادز پرو محدود شده‌اند.

تغییرات در طراحی

شایعه شده است که ایرپادز نسل بعدی دارای طراحی به‌روز شده‌ای است که شبیه به تلاقی بین ایرپادز فعلی و ایرپادز پرو، با ساقه‌های کمی کوتاه‌تر است. انتظار می‌رود تناسب در این محصول بهبود یابد، اما هنوز مشخص نیست که آیا اپل سری‌های گوش سیلیکونی را به آن اضافه خواهد کرد یا خیر.

چیپست H2

یکی از جنبه‌های کلیدی که ایرپادز نسل بعدی احتمالا از نسل دوم ایرپادز پرو به ارمغان می‌آورند، تراشه H2 است. هر دو نسل دوم و سوم ایرپادز در حال حاضر دارای تراشه H1 هستند.

airpods-pro-h2-chip.jpg

اپل می‌گوید تراشه H2 وقتی با یک درایور صوتی کم اعوجاج جدید و تقویت‌ کننده سفارشی در ایرپادز پرو جفت می‌شود، «تجربه آکوستیکی استثنایی» را ارایه می‌کند. ایرپادز پرو باس غنی‌تر و صدای واضح‌تری را در طیف وسیع‌تری از فرکانس‌ها ارایه می‌کند که بخشی از آن به دلیل بهبودهای صوتی محاسباتی توسط تراشه H2 است، بنابراین به نظر می‌رسد پیشرفت‌های مشابهی در نسل چهارم ایرپادز وجود داشته باشد.

همچنین می‌تواند به لطف تراشه H2، بهبودهایی در شخصی‌سازی صدای فضایی، اتصال سریع‌تر و سوییچینگ دستگاه، و اطلاعات پایدار باتری وجود داشته باشد.

بلوتوث 5.3

در ایرپادز پرو، تراشه H2 با اتصال بلوتوث 5.3 همراه است. بسیاری از محصولات اپل اکنون دارای بلوتوث 5.3 هستند، بنابراین ایرپادز نسل چهارم به احتمال زیاد این ارتقا را دریافت خواهند کرد. بلوتوث 5.3 اتصال سریع‌تر و پایدارتری را با لوازم جانبی بلوتوث ارایه می‌دهد و همچنین راندمان انرژی را بهبود می‌بخشد که می‌تواند به عمر باتری بیشتر کمک کند.

باتری بادوام‌تر

تراشه H2 نسبت به تراشه H1 در ایرپادز نسل دوم و سوم، کم مصرف‌تر است. در ایرپادز پرو، تراشه H2 و بلوتوث 5.3 با فعال کردن قابلیت حذف نویز فعال نسبت به نسل قبلی، یک ساعت و نیم بیشتر زمان گوش دادن را فراهم می‌کند. اگر این تراشه در ایرپادز استاندارد هم اعمال شود، این می‌تواند به افزایش عمر باتری از ۵ ساعت به حدود شش و نیم ساعت تبدیل شود.

کنترل ولوم صدا

همچنین این امکان وجود دارد که ایرپادز بتواند کنترل‌های ولوم لمسی مانند ایرپادز پرو را به دست آورد. برای کم یا زیاد کردن صدا، کاربران به سادگی انگشت خود را روی ساقه ایرپاد قرار می‌دهند و از انگشت اشاره خود برای کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی قسمت کوچک کنترل لمسی استفاده می‌کنند.

Apple-AirPods-Pro-2nd-gen-Touch-control-220907.jpg

از طرف دیگر احتمال دارد اپل کنترل‌های میزان صدای روی دستگاه را به‌عنوان یک ویژگی پیشرفته برای ایرپادز پرو و ایرپادز مکس در نظر بگیرد، به این معنی که ایرپادز نسل چهارم همچنان می‌تواند این ویژگی را از دست بدهد.

بهبودهای قابلیت فایند مای

کیس شارژ مگ سیف ایرپادز احتمالا چندین پیشرفت را برای ادغام عمیق‌تر با ویژگی فایند مای دریافت خواهد کرد. نسل دوم ایرپادز پرو دو ویژگی کلیدی را در این زمینه معرفی کرد: تراشه U1 برای ردیابی دقیق و اسپیکر داخلی.

در حال حاضر آیفون یا آیپد شما می‌تواند در برنامه «فایند مای» به شما کمک کند تا موقعیت مکانی دستگاه را پیدا کنید، اما این یک تجربه محدود در مدل فعلی است و صرفا نشان می‌دهد که آیا ایرپادز در نزدیکی شما است یا خیر. تراشه U1 به آیفون شما اجازه می‌دهد فلشی را نشان دهد که در جهت ایرپادز شما قرار دارد و فاصله تقریبی را از شما اعلام می‌کند و حتی پیامی مبنی بر اینکه آیا ایرپادز در طبقه دیگری قرار دارد یا خیر می‌دهد.

airpods-pro-2-precision-finding.jpg

به طور مشابه در حال حاضر می‌توانید صدایی را در ایرپادز خود پخش کنید تا به شما در یافتن آن کمک کند، اما این صدا از طریق هدفون پخش می‌شود. اگر هدفون‌ها داخل جعبه شارژ باشند، به احتمال زیاد صدا کاملا خفه خواهد شد. با جدیدترین ایرپادز پرو، اپل یک اسپیکر را به قاب شارژ اضافه کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وضوح بیشتری هشدار مکان را از ایرپادز خود بشنوند و حتی زمانی که کیس از هدفون جدا است مکان آن را پیدا کنند. انتظار می‌رود که یک اسپیکر یکسان به نسخه رده بالای ایرپادز استاندارد در نسخه بعدی بیاید.

AirPods-Pro-2-Charging-Case.jpeg

همچنین شایان ذکر است که حلقه بند در ایرپادز پرو به عنوان آنتن برای تراشه U1 دو برابر ‌خواهد شد، بنابراین اگر ردیابی دقیق را ارایه دهد، این ویژگی کوچک می‌تواند به نسل بعدی ایرپادز نیز بیاید.

سازگاری با شارژر بی‌سیم اپل واچ

ایرپادز نسل سوم می تواند از طریق مگ سیف، شارژر بی‌سیم Qi یا کابل لایتنینگ شارژ شود. اپل با جدیدترین مدل ایرپادز پرو خود، قابلیت استفاده از شارژر اپل واچ را به عنوان یک روش شارژ بیشتر اضافه کرد.

airpods-pro-apple-watch-charger.jpg

به نظر نمی‌رسد اپل فناوری‌های شارژ را به‌عنوان ویژگی‌های انحصاری «مدل پرو» در نظر بگیرد، بنابراین به‌عنوان یک ابزار اساسی به نظر می‌اید که این روش شارژ اضافه‌ شده برای ارایه تطبیق‌پذیری بیشتر به نسل چهارم ایرپادز بیاید.

عملکرد به عنوان سمعک

در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که اواخر سال آینده ارایه می‌شود، ظاهرا اپل عملکرد سمعک را اضافه می‌کند و به ایرپادز اجازه می‌دهد به عنوان یک سمعک بدون نسخه (OTC) جایگزین سمعک‌های سنتی باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۲۲ گزینه‌های سمعک را تایید کرد و راه را برای اپل برای عرضه ایرپادز به عنوان یک دستگاه کمک کننده برای افراد کم شنوا هموار کرد. همچنین ظاهرا اپل قصد دارد تست‌های شنوایی ارایه دهد که به کاربران ایرپادز اطلاع دهد که آیا دچار کم شنوایی هستند یاخیر.

پورت USB-C

مانند جدیدترین مدل‌های آیفون و ایرپادز پرو، انتظار می‌رود نسل چهارم ایرپادز هم دارای یک درگاه USB-C برای شارژ باشد.

تاریخ عرضه

شایعات حاکی از آن است که ایرپادز نسل چهارم در سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۴ (شهریور یا مهر ماه) عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)