خانهاخبار
اپل در کمال تعجب تراشه M4 را با آیپد پرو معرفی کرد

اپل در کمال تعجب تراشه M4 را با آیپد پرو معرفی کرد

برای اولین بار شاهد معرفی یک چیپست از سری M هستیم که با آیپد معرفی می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها سرانجام اپل از تراشه M4 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد.

۱۴۰۳/۲/۱۸

دقایقی قبل اپل در رویداد «Let Loose» خود اعلام کرد که تراشه M4 برای نسل بعدی دستگاه‌هایش عرضه می‌شود و البته آیپد پرو اولین دستگاه دریافت کننده آن خواهد بود. پس از شایعات در مورد یک دستگاه واقعی مجهز به هوش مصنوعی، آیپد پرو جدید اولد دارای یک تراشه ارتقا یافته M4 خواهد بود که بر بهبود عملکرد برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی در iPadOS تمرکز دارد.

تراشه M4 اپل

اپل به لطف یک موتور عصبی جدید که «چیپ فوق‌العاده قدرتمندی برای هوش مصنوعی» است، به شدت بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی M4 تمرکز کرده است. به نظر می‌رسد ۶۰ برابر سریعتر از موتور عصبی A11 است، تراشه‌ای که اپل برای اولین با با موتور عصبی عرضه کرد و ظاهرا می‌تواند رقیب تراشه‌های هوش مصنوعی اینتل، AMD و کوالکام باشد.

معرفی چیپست M4 اپل کمتر از دو هفته قبل از برگزاری رویداد ویژه ویندوز و Surface AI در سیاتل در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ماه) که انتظار می‌رود حاوی سخت ‌افزار جدید مبتنی بر معماری آرم باشد، انجام شده است. مایکروسافت مطمئن است که ویندوز با معماری آرم سرانجام می‌تواند لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر M3 اپل را هم در عملکرد پردازنده و هم در وظایف شتاب‌دهی هوش مصنوعی شکست دهد، البته این موضوع تا حد زیادی به لطف پردازنده‌های آینده کوالکام اسنپدراگون اکس الیت است، اما با وجود یک تراشه M4 که در حال حاضر در آیپد پرو جدید قرار دارد، ممکن است نیازی به صبر زیاد نداشته باشیم تا ببینیم پردازنده جدید اپل چگونه با لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به آرم که در تابستان عرضه خواهند شد، مقایسه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)