خانهاخبار
افزایش سهم سامسونگ در بازار امریکا همزمان با کاهش محبوبیت پیکسل

افزایش سهم سامسونگ در بازار امریکا همزمان با کاهش محبوبیت پیکسل

موفقیت برای سامسونگ و تراژدی برای گوشی جدید گوگل؟

 

۱۴۰۳/۲/۲۱

آیفون همچنان در صدر بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده در سه ماهه اول سال قرار دارد، اما سهم آن بدون تغییر 52 درصد باقی مانده است. با این حال، سامسونگ فاصله خود را با اپل کاهش داده و سهم بازار خود را از 27 درصد در سه ماهه اول سال 2023 به 31 درصد در سه ماهه اول سال 2024 افزایش داده است.

طبق تحقیقات  Counterpoint، این بهترین عملکرد سامسونگ در بازار آمریکا از زمان سه ماهه اول سال 2020 بوده است. تقاضای قوی برای گوشی‌های گلکسی اس24، به‌ویژه در میان دارندگان مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی اس، و تاریخ عرضه زودتر 17 ژانویه (در مقایسه با اول فوریه برای سری گلکسی اس23) از جمله عواملی هستند که به موفقیت سامسونگ در این دوره نسبت داده می‌شود.
در حالی که اپل و سامسونگ به ترتیب مقام اول و دوم را در ایالات متحده دارند، موتورولا با 9 درصد سهم بازار، در جایگاه سوم قرار گرفته است. این رقم 1 درصد افزایش را نسبت به 8 درصدی که در سه ماهه اول سال 2023 به دست آورده بود، نشان می‌دهد.

usshipsQ1.jpg

طبق گزارش  Counterpoint Research، اگرچه اپل، سامسونگ و موتورولا همچنان پیشتازان بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا هستند، سهم گوگل در این بازار نسبت به سه ماهه اول سال 2023 کاهش یافته است. سهم پیکسل‌های گوگل در سال گذشته 2 درصد بود، اما Counterpoint رقم دقیق سهم این برند در سه ماهه اول 2024 را اعلام نکرده است.

موریس کلاين، تحلیلگر ارشد  Counterpoint، می‌گوید: «بازار سهم گوگل در سه ماهه اول کاهش یافت. عرضه گلکسی اس 24 سامسونگ، رقیب جدی برای پیکسل‌های گوگل بود. همچنین با نزدیک شدن به زمان عرضه پیکسل 8a، حجم تولید پیکسل‌های نسل قبلی کاهش پیدا کرد.»
شرکت TCL نیز با افت سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در سه ماهه اول 2024 نسبت به سال گذشته مواجه شده است. سهم TCL در سال 2023، 2 درصد بود اما رقم دقیق سهم این شرکت در سال جاری اعلام نشده است.

Counterpoint دلیل کاهش سهم گوشی‌های اندرویدی در آمریکا را ادغام شرکت‌ها در بخش پایین‌رده بازار و تغییر اپراتورها از گوشی‌های LTE به مدل‌های 5 G می‌داند. با توجه به هزینه بالای قطعات 5G، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی با حاشیه سود پایین در بخش پایین‌رده بازار روبرو هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)