خانهاخبار
همیلتون در آذربایجان هم پل پوزیشن زد

همیلتون در آذربایجان هم پل پوزیشن زد

لوئیس همیلتون پس از مشکلاتی که در دور تمرینی با آنها مواجه شده بود، در دور تعیین خط بهترین عملکرد را از خود نشان داد و با غلبه بر والتری بوتاس، مسابقه را از خط اول شروع خواهد کرد.
۱۳۹۶/۴/۴

دور تمرینی گرندپری آذربایجان، رقابت نزدیک بین فراری و ردبول را رقم زد اما مرسدس بنز با عملکرد خیره کننده در دور تعیین خط، دو جایگاه نخست را کسب کرد.

image

همیلتون تنها راننده‌ای بود که در دور اول زمانی کمتر از 1 دقیقه و 42 ثانیه را به ثبت رساند و در دور دوم هم تنها با یک دور، سریع‌ترین دور را طی کرد.

اما در آغاز دور سوم همیلتون مغلوب عملکرد بسیار خوب بوتاس شد و همیلتون به علت قفل شدن چرخ‌های جلوی خودرویش، در جایگاه شانزدهم قرار گرفت ولی کمی بعد همیلتون به جایگاه دوم بازگشت. در همین دور، دنیل ریکیاردو با تصادفی که با کناره پیست داشت، توانایی حرکت را از دست داد و پرچم قرمز به اهتزاز درآمد و این اتفاق امید به برتری را به همیلتون بازگرداند.

image

پس از این اتفاق رانندگان تنها یک دور برای ثبت بهترین زمان فرصت داشتند که همیلتون این فرصت را غنیمت شمرد و هم تیمی خود بوتاس را پشت سر گذاشت و پل پوزیشن را کسب کرد. این 66مین پل پوزیشن همیلتون بود که او را در پشت سر مایکل شوماخر راننده افسانه‌ای تیم فراری با 68 پل پوزیشن قرار می‌دهد.

پس از رانندگان تیم مرسدس، دو راننده تیم فراری یعنی رایکونن و فتل قرار گرفتند و نتوانستند عملکرد خوب خود را در مسابقات قبلی تکرار کنند.

image

مکس وشتاپن در این دور هم عملکرد خوبی داشت و توانست در جایگاه پنجم قرار بگیرد. سرجیو پرز هم از تیم فورس ایندیا ششم شد و هم تیمی او استبان اوکن در اتفاقی جالب جایگاه هفتم را به دست آورد.

نکته جالب این تعیین خط، عملکرد تحسین برانگیز لنس استرول از تیم ویلیامز بود که پیش از مسابقه کانادا به هیچ وجه خوب ظاهر نمی‌شد اما به یکباره متحول شد و در دور تعیین خط آذربایجان هم مقم هشتم را کسب کرد.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۴/۴
موندم چرا ایران خودرو و سایپا تیم خودشونو روانه این مسابقات نمیکنند تا قدرت و تکنولوژی خودشونو به تمامی جهانیان نشون بدن ...یه موتورtu5 سوار این ماشینا بکنن تا همه دستشون بیاد سرعت و قدرت یعنی چی