خانهاخبار
گوگل دو نقص امنیتی مهم اندروید را برطرف کرد

گوگل دو نقص امنیتی مهم اندروید را برطرف کرد

گوگل در وصله امنیتی ماه سپتامبر اندروید دو حفره امنیتی خطرناک را، که میلیون‌ها کاربر این سیستم عامل را به خطر انداخته بود، برطرف کرد.
۱۳۹۵/۶/۲۴

گوگل با انتشار وصله امنیتی ماه سپتامبر برای گوشی‌های اندرویدی، 2 نقص امنیتی مهم در سیستم عامل خود را برطرف کرد. این نقص‌ها، که در رده مهم و بحرانی درجه‌بندی شده بودند، ممکن بود امنیت شمار زیادی از کاربران دستگاه‌های امنیتی را به خطر بیندازند.

اولین حفره امنیتی اصلاح‌شده برای تحقیقات استفاده می‌شد و گوگل معتقد بود هکرها نمی‌توانند از آن برای حمله‌های خود استفاده کنند، اما گویا به کار گرفتن آن برای به خطر انداختن کاربران خیلی کار سختی نبوده است.

image

دومین حفره برطرف‌شده QuadRooter نام داشت که به اندازه باگ Stagefright بزرگ و خطرناک بود. هکرها با استفاده از این نقص امنیتی قادر بودند با ارسال یک فایل تصویری کنترل دستگاه کاربر را به دست بگیرند و تمام اطلاعات آن را مشاهده کنند.

با اینکه گوگل خیلی زود از این باگ‌ها مطلع شد و جلو سوء استفاده از آنها را گرفت، هنوز میلیون‌ها دستگاه اندرویدی در جهان فعال‌اند که متاسفانه وصله‌های امنیتی اندروید را دریافت نمی‌کنند؛ درنتیجه کاربران متعددی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۵/۶/۲۴
متوجه سوالتون نشدم متاسفانه

****mah

۱۳۹۵/۶/۲۴
ممنون اقای سیدی مطلب بسیار مفیدی بود فقط اگه میشه بیشتر توضیح بدید که چطور میشه فهمید در اپدید کردن که این وصله هارو دریافت کرد.

احمد

۱۳۹۵/۶/۲۴
یه جوری می گی هزارتای دیگه انگار خدای هک کردنی هر روز داری سرور های امنیتی رو هم می کنی
تا حالا چنتا گوشی اندرویدی رو بدون استفاده از روش های سایتهایی مثه xda و... خودت تنهایی تونستی هک کنی؟چنتا بوتلودر رو تونستی توسط برنامه نویسی خودت (نه برنامه و روش ها گفته شده سایتا) بوتتلودر رو انلاک کنی؟
تاحالا تونستی گوشی اندرویدی هارد بریک شده رو انبریک(unbrick) کنی؟
داداش کسی از باگ مثه شما حرف می زنه که حداقل بتونه 5 تا باگ موجود رو معرفی کنه
درضمن هرررررررررررر سیستم عاملی راه نفوذ داره من هکر میام ببینم کدوم سایت کدوم سیستم بازدید کننده بیشتری دارهبیشتر رو اون تمرکز می کنم برا همین هم بیشتر هک و ... تو اندروید می بینیم
شما اپن سورس (open source) بودن اندروید رو فراموش کردی؟ وقتی به شما کد های هر سیستم عامل و فایروال و ... رو بدن راحت تر می تونی باگ ها و راه های نفوذ بهش رو پیدا کنی

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۶/۲۴
دوتاش رفع شد هزار تای دیگه چی میشه ؟؟؟؟

h.seyedi

۱۳۹۵/۶/۲۴
شرکت‌ تولید کننده گوشی شما مسئول انتشار این آپدیت است و مستقیما نمی‌تواند اقدام به دریافت این وصله‌ها کنید. مگر اینکه از کاستوم رام هایی استفاده کنید که از جدیدترین نسخه استفاده می‌کنند.