خانهاخبار
900 میلیون گوشی اندرویدی در معرض یک باگ امنیتی

900 میلیون گوشی اندرویدی در معرض یک باگ امنیتی

گوشی‌های اندرویدی که پردازنده Qualcomm دارند، در معرض حمله هکرها قرار گرفته‌اند: حمله‌ای که می‌تواند تمام اختیار گوشی‌تان را به آن‌ها بدهد!
۱۳۹۵/۵/۱۹

محققان شرکت امنیتی Check Point متوجه مشکل جدیدی در گوشی‌های اندرویدی با چیپ‌ست کوالکام شده‌اند. این حفره امنیتی، که QuadRooter نام دارد، مجموعه‌ای است از چهار شکاف که بیش از 900 میلیون گوشی و تبلت را تهدید می‌کند، از جمله گلکسی S7 و بلک‌بری DTEK50 که ادعا می‌شد امن‌ترین گوشی‌ اندرویدی جهان است.

image

این شکاف می‌تواند باعث شود که هکرها کنترل کامل گوشی یا تبلت را در دست بگیرند، حتی اطلاعات ضخصی و حسابِ شما. برای این کار، هکرها باید کاربران را متقاعد کنند که اپلیکیشنی را نصب کنند که برای دسترسی به اطلاعات اجازه نگیرد.

کوالکام اوایل بهار امسال در جریان این شکاف‌ها قرار گرفت. این شرکت گفته که همه اشکالات برطرف شده. با وجود آن‌که سه تا از شکاف‌ها با آپدیت‌های ماهانه اندروید پر شده‌اند، اما یکی همچنان پا بر جاست و انتظار می‌رود در آپدیت سپتامبر رفع شود.

Check Point همچنین QuadRooter Scanner رایگانی روی گوگل‌پلی عرضه کرده است که با آن می‌توانید چک کنید که گوشی‌تان در معرض این حمله‌ها قرار دارد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

shahab .moh

۱۳۹۵/۵/۲۵
امنیتی
وقت
نفوذ
داداش 17 شد نمرت :/

behbood

۱۳۹۵/۵/۲۳
این حفره امیتی که میگن خیلی وقطه هستش
من خودم چن بار از این روش به گوشی خودمو دوستام خیلی اسون نفوض کردم ربط زیادی هم به کوالکام نداره ولی خیلی اسون تر میشه
هر چند وقط یه بار هم هکر ها راه های جدیدی پیدا میکنن تنها راهشم یه انتی ویروس خوب و دقت کردن به دسترسی ها موقع نصبشونه اگه گوشی هم روت باشه خیلی اسون دسترسیشو لغو میشه بدون روت هم هس :))))))

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۲۰
کار درست و تو کردی. من همسه تا اندروید و با سه تا ویندوز میخام عوض کنم

M

۱۳۹۵/۵/۲۰
حالا هی باز بگین اپل برا کلاسه پول برندشو میگیره حالا این یه موردشه که بهش پی بردن خدا میدونه چقدر حفره داره که هیچکس خبر نداره ازش

محمد

۱۳۹۵/۵/۱۹
من ک نصب کردم هیچی پیدا نکرد پاکش کردم خود گوشیم قسمت smar manager با قسمت dvice security اسکن میکنم همون خودش خوبه