خانهمقاله‌ها
چگونه آهنگ‌های پیشنهادی اپل موزیک برای خودمان را دقیق‌تر کنیم

چگونه آهنگ‌های پیشنهادی اپل موزیک برای خودمان را دقیق‌تر کنیم

اگر از مشترکان سرویس اپل موزیک هستید، حتما بارها دیده‌اید که اپل آهنگ‌ها و پلی لیست هایی را برای شما ارائه می‌کند که آنچنان مطابق سلیقه‌تان نیستند، در این مطلب قصد داریم راه‌هایی را پیشنهاد دهیم تا با انجام آنها اپل آهنگ‌هایی دقیقا مطابق با سلیقه‌مان به ما پیشنهاد دهد.
۱۴۰۱/۵/۲

یکی از بهترین بخش‌های برنامه اپل موزیک، توانایی آن در پیشنهاد آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و هنرمندان جدیدی است که ما به آنها علاقه داریم. در ادامه مطلب به راه‌هایی اشاره خواهیم کرد که باعث می‌شود این پیشنهادهای اپل برای ما به طور دقیق‌تر صورت پذیرد.

اپل موزیک به طور پیش‌فرض توصیه‌ها را بر اساس عوامل مختلفی از جمله موارد پسندیده شده و پسندیده نشده و محتوای موجود در Library شما تنظیم می‌کند. هدف این است که به اپل موزیک در طول زمان کمک کنیم تا سلیقه خود را با سلیقه ما تنظیم کند، بنابراین اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا به این هدف دست پیدا کنیم.

image

 

گزینه دوست داشتن آهنگ‌ها

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تنظیم توصیه‌های اپل موزیک، لایک کردن آهنگ مورد علاقه‌مان در این برنامه است. این به پلتفرم موسیقی اپل اجازه میدهد تا بداند که از یک آهنگ خاص لذت می‌بریم. هرچه زمان بیشتری بگذرد، کاتالوگ لایک‌های ما منجر به انتخاب بهتر اپل موزیک متناسب با سلیقه‌مان می‌شود.

برای لایک کردن یک آهنگ در آیفون و آیپد مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا آهنگ مورد نظر خود را در اپل موزیک پیدا کنید
  • سپس روی سه نقطه در کنار آهنگ ضربه بزنید
  • در آخر روی Love ضربه بزنید

در سیستم عامل macOS هم مراحل لایک کردن دقیقا مانند آیفون و آیپد هستند.

image

 

دوست نداشتن و پیشنهاد کمتر آن آهنگ

نقطه مقابل لایک کردن، آنلایک کردن یا همان دوست نداشتن یک آهنگ است. ما می‌توانیم آهنگی را که دوست نداریم آنلایک کنیم و از اپل موزیک بخواهیم که آن آهنگ یا در واقع آهنگ‌هایی با آن سبک را کمتر به ما پیشنهاد دهد. به همراه لایک کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌مان، آنلایک کردن آهنگ‌هایی که دوست نداریم، بسیار به اپل موزیک کمک می‌کند تا پیشنهادهای دقیق‌تری مطابق با سلیقه ما ارائه دهد.

در زیر مراحل آنلایک کردن یک آهنگ را مشاهده می‌کنید:

  • برنامه اپل موزیک را باز کنید و آهنگی را که دوست ندارید پیدا کنید
  • روی دکمه سه نقطه در کنار آهنگ ضربه بزنید
  • روی Suggest Less Like This ضربه بزنید

در سیستم عامل مک این مراحل به همین شکل است با این تفاوت که بعد از زدن روی سه نقطه باید روی Dislike کلیک کنید.

اضافه کردن آهنگ به Library و پلی لیست‌هایمان

یکی دیگر از عواملی که در آهنگ‌های پیشنهادی اپل موزیک موثر است Library و پلی لیست‌های ما است و این برنامه این مورد را هم هنگام پیشنهاد آهنگ‌ها به ما در نظر می‌گیرد.

افزودن آلبوم، پلی لیست، یا آهنگ به Library خود مزیت دیگری هم دارد و آن یافتن سریع‌تر آنها هنگام نیاز است و دیگر جستجو کردن آنها نیاز نخواهد بود. برای انجام این کار در iOS مراحل زیر را باید بروید:

  • ابتدا به پلی لیست یا آلبومی که دوست دارید بروید
  • در گوشه سمت راست بالا روی نماد + ضربه بزنید
  • اکنون پلی لیست یا آلبوم مورد نظر شما به Library اضافه می‌شود

البته شما می‌توانید آهنگ‌های خود را نیز به Library اپل موزیک یا به یک پلی لیست دلخواه اضافه کنید.

در سیستم عامل macOS هم برای انجام این کار مراحل به مانند iOS و iPadOS است.

image

 

خاموش کردن تاریخچه آهنگ‌هایی که به آنها گوش کرده‌ایم

اپل موزیک عادات کلی گوش دادن شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا آهنگ‌ها و هنرمندان جدید را انتخاب کند، حتی اگر از ویژگی لایک یا آنلایک استفاده نکنید یا هیچ‌یک از آن آهنگ‌ها یا هنرمندان را به Library خود اضافه نکرده باشید. بنابراین بهتر است که تاریخچه گوش کردن آهنگ‌ها را خاموش کنید. برای این کار باید مسیر زیر را بروید:

Settings > Music > Use Listening History در این بخش تیک قسمت مربوطه را بردارید.

رتبه‌بندی و ستاره‌های مربوط به آهنگ‌ها

به نظر می‌رسد اپل در تلاش است تا رتبه‌بندی آهنگ‌های خود را در اپل موزیک پنهان کند. در حالی که پایه اصلی آیتونز این موضوع بود، یافتن و تنظیم رتبه‌بندی ستاره‌ای در نسخه‌های فعلی اپل موزیک در iOS 15 و macOS Monterey به مراتب دشوارتر شده است.

اپل می‌گوید که رتبه‌بندی ستاره‌ای تنها زمانی در iOS در دسترس قرار می‌گیرد که در یک Library همگام‌سازی شده رتبه‌بندی داشته باشید. در آزمایش ما گزینه «نمایش رتبه‌بندی ستاره‌ای» در iOS حتی با یک Library همگام‌سازی شده هم ظاهر نشد. علاوه بر این در macOS، اپل موزیک فقط امتیاز ستاره‌ای را برای پلی لیست‌ها یا آلبوم‌های موجود در Library کاربر مجاز می‌دانست و نه در قسمت For You.

اپل حتی خاطر نشان کرده که رتبه‌بندی ستاره‌ای بر توصیه‌های قسمت For You تاثیری نمی‌گذارد، که این نشان می‌دهد که آنها هیچ تاثیری بر روی آهنگ‌های توصیه شده به شما ندارند.

بنابراین در صورت انجام کارهایی که گفته شد، ما می‌توانیم پیشنهادهای بهتر و دقیق‌تری از اپل موزیک دریافت کنیم که باعث می‌شود پلی لیست‌ها و آهنگ‌هایی که گوش می‌دهیم تنوع بیشتری پیدا کنند و مسلما ما هم لذت بیشتری از این برنامه ببریم.

شما اگر موارد دیگری را می‌دانید که بر آهنگ‌های پیشنهادی اپل موزیک برای ما تاثیر می‌گذارند و در این مطلب نیامده است، لطفا آن را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)