خانهاخبار
تولید گوشی‌های سونی متوقف می‌شود!

تولید گوشی‌های سونی متوقف می‌شود!

مدیر عامل سونی چندی پیش تغییر کرد و بدین ترتیب برنامه آینده استراتژیک این سازنده هم دستخوش تغییر شده است. برخی گزارش‌های اخیر در این باره معتقدند که سونی ممکن است تولید گوشی‌های همراه و گجت‌های دیگرش را متوقف کند.
۱۳۹۷/۳/۶

مدیر عامل کمپانی سونی چندی پیش عوض شد و استخدام مدیر عامل تازه اساسا به معنی اعمال تغییر در استراتژی‌های عملکردی کمپانی است. بدین ترتیب ممکن است کمپانی سونی دیگر هیچ گجتی برای کاربران تولید نکند. البته این خبر هنوز توسط کمپانی سونی تأیید نشده اما شنیده‌ها حامی از آن است که سونی احتمالا تولید گو‌شی‌های هوشمند و همچنین دوربین‌ها و کنسول‌های پلی استیشن خود را هم متوقف خواهد کرد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل تازه سونی است که جایگزین کاز هیرای شده هفته گذشته از برنامه تازه سه ساله خود رونمایی کرد که در آن بیش از هر چیز بر ارائه خدمات و نه تولید محصولات تکیه کرده است. در این برنامه میان مدت اجرایی اصلا به گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های کاربری اشاره نشده است.

image

البته بسیاری از کارشناسان و کاربران پس از انتشار شایعه احتمال توقف تولید گجت‌های سونی ابراز کردند که امیدوارند این خبر اصلا صحت نداشته باشد. از طرفی شواهدی وجود دارد که باتوجه به آن‌ها احتمال صحت داشتن شایعه فوق تاحدودی موردتأیید قرار می‌گیرد.

کمپانی سونی حسگرهای دوربین بسیاری از دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند سایر سازندگان را تأمین می‌کند. در مقابل این موفقیت، بخش موبایل سونی نسبت به گذشته چندان موفق نبوده است. البته برند سونی همچنان بسیار پرقدرت است و به خوبی در میان کاربران شناخته شده؛ اما شایان ذکر است که این سازنده نامی در سال 2018 توانست تنها 10 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد در حالی که این رقم در سال گذشته معادل 22.5 میلیون واحد گزارش شد. همچنین شایان ذکر است که سونی همچنان برای کسب سهم در بازار موبایل تلاش می‌کند اما ظاهرا تنها در بازارهای آسیایی موفق شده است. درباره کنسول محبوب پلی استیشن هم باید بگوییم که نرخ فروش پلی استیشن 4 در سه ماهه اخیر نسبت به دوره قبلی حدودا 18% افت یافته است و مدیران اجرایی سونی هم اعلام کرده‌اند که چرخه عمر این محصول دیگر به پایان خود رسیده است.

البته درباره پلی استیشن و توقف تولیدش به طور کلی نمی‌توان نظر قطعی صادر کرد چراکه سونی هنوز هم از این کسب و کار سود چشمگیری به دست می‌آورد.

همچنین امیدواریم که فعالیت بخش موبایل سونی متوقف نشود چراکه Xperia XZ2 و XZ2 Compact در حال حاضر بهترین گوشی‌های سونی هستند و به خوبی نشان می‌دهند که این سازنده مسیر پیشرفت را در زمینه طراحی و توسعه گوشی‌های همراه به خوبی طی کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۳/۹
آگه کنار بره همین گوشی سونی m4 با تلویزیون kdl ex250 و دوربین w رو برا همیشه استفاده میکنم

محمد

۱۳۹۷/۳/۸
نمیدونستن یک نابغه تو سایت هست که میتونه مشکلات سونی رو به کل حل کنه :دی

صدرا

۱۳۹۷/۳/۷
مطمئنی؟

صدرا

۱۳۹۷/۳/۷
اره واقعا همینطوره

علیرضا

۱۳۹۷/۳/۷
سونی نابود شد
تامام!
سونی چه توی بازار گوشی باشه په نباشه هچی تاثیری توی بازار گوشی نداره?
رکورد دار ضخامت وزن و حاشیه?✌