خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۲ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۲ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۳)

خرید بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان شاید در نگاه اول کار چندان سختی به‌نظر نرسد؛ اما وقتی که شروع به جستجو می‌کنید، گزینه‌های متعدد و فراوان باعث گمراهی شما می‌شود.

۱۴۰۲/۱۲/۷

متاسفانه با افزایش قیمت گوشی موبایل، امکان خرید گوشی خوب تا 2 میلیون تومان وجود ندارد و بیشتر گوشی‌های کلاسیک و دکمه‌ای در مقابل‌تان قرار می‌گیرد.

این دستگاه‌ها بیشتر برای انجام کارهای روزمره‌ای مانند برقراری مکالمه یا ارسال پیامک طراحی شده‌اند و برای کارهای پیچیده و سنگین به هیچ عنوان مناسب نیستند.

«مشاهده قیمت لحظه‌ای گوشی موبایل»

در این مطلب بهترین گوشی های بازار در رنج 2 میلیون تومان را بررسی و معرفی می‌کنیم تا بتوانید دستگاه متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید. البته باید بگوییم که گوشی‌های این فهرست بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و برای گوشی‌های با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر باید به انتهای مطلب مراجعه کنید.

فهرست بهترین گوشی ها تا 2 میلیون تومان

گوشی‌هایی که تا رنج 2 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، قابلیت‌های محدودی دارند و بیشتر برای افرادی مناسب خواهد بود که تمایلی به پیچیدگی‌های گوشی‌های هوشمند ندارند یا تنها استفاده آن‌ها برقراری تماس و ارسال پیامک است. فهرست بهترین گوشی های بازار تا 2 میلیون تومان به شرح زیر است:

نوکیا 106 نسخه 2018

شرکت نوکیا، برندی با سابقه در تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و دکمه‌ای است. Nokia 106 که یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان هم به حساب می‌آید، در حال حاضر ارزان‌ترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود. این گوشی ارزان نوکیا از بدنه‌ای تمام پلاستیکی بهره می‌برد که مقاومت نسبی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد.

گوشی نوکیا 106

نوکیا 106 نسخه 2018 دارای یک صفحه نمایش رنگی است که رزولوشن مناسبی دارد؛ چنین اقدامی سبب شده تا خوانایی این صفحه نمایش نسبتا بزرگ افزایش یابد و افراد مسن مشکلی در خواندن حروف و ارقام نداشته باشند.

از نظر حافظه باید بگوییم که این گوشی قابلیت ذخیره شماره مخاطبین و پیام‌ها را دارد. البته این حافظه محدود است و قابلیت افزایش آن نیز از طریق کارت SD امکان پذیر نخواهد بود.

ماندگاری باتری این دستگاه بسیار مطلوب است و با باتری 800 میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته در جعبه می‌تواند تا 504 ساعت در حالت آماده به‌کار دوام بیاورد.

از دیگر قابلیت‌های Nokia 106 نسخه 2018 باید به برخورداری از رادیو، جک 3.5 میلی‌متری صدا، چراغ قوه و درگاه شارژ micro USB اشاره کرد. در مجموع نوکیا 106 نسخه 2018 به دلیل قیمت خود ارزش خرید بالایی دارد و برای استفاده‌های سبک گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید.

نوکیا 105 نسخه 2023

یکی دیگر از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید زیر یک میلیون تومان خریداری کنید که بزرگ بودن صفحه نمایش و کیبورد آن سبب شده کار کردن با آن راحت‌تر باشد، نوکیا 105 نسخه 2023 است. این گوشی از کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد و به گفته شرکت فنلاندی در برابر پاشش آب مقاوم است.

گوشی نوکیا 105 2023

صفحه نمایش نوکیا 105 نسخه 2023 توانایی نمایش 65 هزار رنگ دارد و خوانایی و وضوح قابل قبولی را ارائه می‌دهد. از امکانات نرم افزاری این گوشی قیمت مناسب می‌توان به برخورداری از دفترچه تلفن، تاریخچه تماس و بازی‌های پیش‌فرض اشاره کرد.

گوشی Nokia 105 2023 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و همین موضوع باعث محدودیت در تعداد پیام‌ها و مخاطبین ذخیره شده می‌شود.

از نظر ماندگاری باتری هم باید بگوییم که این گوشی به‌لطف باتری 1000 میلی‌آمپر ساعتی عملکرد مطلوبی دارد. در مجموع باید بگوییم که اگر به دنبال گوشی دو سیم کارت و کلاسیک هستید که ماندگاری باتری مطلوبی هم داشته باشد، گوشی موبایل نوکیا 105 نسخه 2023 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

نوکیا 2720 فلیپ

گوشی‌های کلاسیک تاشو همیشه محبوبیت بالایی میان کاربران دارند و نوکیا با تولید 2720 فلیپ توانسته به خوبی حس نوستالژی را ایجاد کند. این گوشی تاشو کیفیت ساخت مطلوبی دارد و لولای آن هم از استحکام کافی برخوردار است.

گوشی نوکیا 2720 فلیپ

این گوشی از دو نمایشگر بهره می‌برد که وظیفه نمایشگر دوم نمایش ساعت، تاریخ و اعلانات است. نمایشگر اصلی نوکیا 2720 قطر 2.8 اینچی دارد و می‌تواند تا 256 هزار رنگ را نمایش دهد. وضوح و خوانایی بالا از نکات مثبت این نمایشگر هستند و افراد سالمند هم به راحتی می‌توانند با این دستگاه کار کنند.

برخورداری از دوربین 2 مگاپیکسلی هم یکی دیگر از قابلیت‌های 2720 فلیپ به شمار می‌رود که یک فلش LED هم آن را همراهی می‌کند. البته از دوربین این گوشی نباید انتظار عکس‌های باکیفیت داشته باشید.

از نکات مثبتی که ارزش خرید نوکیا 2720 فلیپ را افزایش می‌دهد می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، برخورداری از وای‌فای و بلوتوث، امکان استفاده از مرورگر، پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری، پردازنده دو هسته‌ای و باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

اگر زیبایی، قابلیت تاشو بودن و امکانات نرم افزاری متنوع برایتان اهمیت دارد، خرید گوشی نوکیا 2720 Flip را پیشنهاد می‌دهیم.

نوکیا 220 فورجی

یکی از بهترین گوشی های بازار زیر 2 میلیون تومان، نوکیا 220 فورجی است که در سال 2019 عرضه شد. این دستگاه از طراحی نسبتا مدرنی بهره می‌برد و یک نمایشگر بزرگ با صفحه کلید نرم دارد که تایپ کردن با آن ساده است. نوکیا 220 از دو سیم‌کارت و شبکه چهارم اینترنت پشتیبانی می‌کند.

نوکیا 220 فورجی

این گوشی از نمایشگر 2.4 اینچ با پنل 2.4 اینچ استفاده می‌کند که قادر است تا 256 هزار رنگ را نمایش دهد. بزرگ بودن نمایشگر و وضوح 240 در 320 پیکسل وضوح و خوانایی مناسبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گوشی نوکیا 220 حافظه داخلی 24 مگابایتی است که امکان ذخیره مخاطبین تا 2000 نفر دارد. همچنین در صورت پر شدن حافظه داخلی می‌توانید با استفاده درگاه اختصاصی کارت microSDHC حافظه دستگاه را افزایش دهید. در پشت Nokia 220 می‌توان به دوربین 0.3 مگاپیکسلی اشاره کرد که بیشتر برای رفع نیاز است و نباید از آن انتظارات بالایی داشت.

از امکانات این گوشی می‌توان به قابلیت اتصال به اینترنت، بلوتوث نسخه 4.2 برای اتصال راحت به دیوایس‌ها و باتری 1200 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

اگر به دنبال گوشی زیر 2 میلیون تومان هستید که قابلیت اتصال به اینترنت و باتری با ماندگاری بالا داشته باشد، نوکیا 220 4G انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

نوکیا 125

در نهایت اگر به دنبال گوشی کلاسیک هستید که بر خلاف مدل‌هایی که بالاتر معرفی کرده‌ایم از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار باشد، نوکیا 125 را پیشنهاد می‌دهیم.

گوشی نوکیا 125

این گوشی یک نمایشگر 2.4 اینچی از نوع TFT LCD دارد که می‌تواند تا 65 هزار رنگ را نمایش دهد. وضوح و خوانایی این نمایشگر مطلوب است و میزان روشنایی آن هم برای کار کردن محیط‌های باز کافی تلقی می‌شود. این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، اما حافظه داخلی 4 مگابایتی آن قابلیت ذخیره کردن 2000 مخاطب را دارد.

از نکات مثبت Nokia 125 می‌توان به برخورداری از رادیو FM اشاره کرد که برای فعال شدن و پخش کردن شبکه‌های رادیویی نیازی به اتصال هدفون وجود ندارد.

همچین این گوشی از یک باتری 1020 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در حالت آماده به‌کار تا 560 ساعت شارژ نگه‌دارد. البته این ماندگاری هنگام مکالمه به 19 ساعت می‌رسد که باز هم عدد قابل قبول و مناسبی محسوب می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های بازار تا 2 میلیون تومان پرداختیم که از ارزش خرید بالایی برخوردارند. به‌دلیل شرایط اقتصادی موجود، امکان خرید گوشی هوشمند نو تا 2 میلیون تومان وجود ندارد و فقط گزینه‌های دست دوم در دسترس هستند که عموما هم مدل‌های قدیمی بازار به حساب می‌آیند. امیدواریم که این مطلب برایتان کاربردی واقع شده باشد.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان برای بازی کردن چیست؟

هیچ‌کدام از موارد معرفی شده در این مطلب برای بازی کردن مناسب نیستند و برای کاربری‌های عادی و سبک مانند ارسال پیام و برقراری تماس ساخته شده‌اند.

کدام گوشی تا 2 میلیون تومان کیفیت دوربین خوبی دارد؟

برخی از موارد معرفی شده فاقد دوربین هستند و برای گوشی مناسب عکاسی باید حداقل 4 میلیون تومان هزینه کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)