خانهاخبار
آیا اپل برای حل مشکل تاچ آی‌دی در آیفون 8 به سراغ ایده سونی می‌رود؟

آیا اپل برای حل مشکل تاچ آی‌دی در آیفون 8 به سراغ ایده سونی می‌رود؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۸ حاشیه‌های کم نمایشگر آن است که باعث حذف کلید هوم همیشگی آیفون شده است. اما کلید هوم در چند نسل گذشته میزبان سنسور Touch ID برای اسکن اثر انگشت هم بوده، بنابراین اپل باید به دنبال مکان جدیدی برای قرار دادن این سنسور باشد.
۱۳۹۶/۴/۲۷

یکی از مورد انتظارترین پرچم‌داران امسال آیفون ۸ است که تا به حال تصاویر، رندرها، شایعات و اطلاعات زیادی درباره آن منتشر شده است. اما یکی از تولید کنندگان قاب‌های محصولات اپل به طور رسمی طرح نهایی آیفون ۸ را منتشر کرد و حالامی‌دانیم که نماینده امسال اپل چه ظاهری دارد.

فوربز با الهام از کیسی که کمپانی Nodus برای آیفون ۸ تولید کرده، یک طرح شماتیک سه بعدی از این گوشی را منتشر کرده است که نکته جالب و جدید آن وجود کلید پاور با ابعادی بزرگ‌تر است. این افزایش ابعاد احتمال قرار گیری سنسور اثر انگشت در کلید پاور را افزایش می‌دهد؛ ایده‌ای که نخستین بار شرکت سونی از آن استفاده کرد و با انتقادهایی همراه بود. البته اپل هم به تازگی پتنتی را درباره این ساختار به ثبت رسانده است.

در نمایشگر جدید ۵.۸ اینچی آیفون، دکمه هوم فیزیکی جای خود را به دکمه دیجیتالی می‌دهد و بخشی از محل جدید function area خواهد بود که این بخش برای نمایش اعلانات هم در نظر گرفته شده است. این تغییر مکان اعلانیه‌ها به دلیل طراحی جدید و نامتعارف قسمت بالایی صفحه نمایش است که بخشی از آن برای قرارگیری دوربین سلفی و سنسورها از نمایشگر جدا شده.

سایر تغییرات آیفون جدید شامل تغییر قرار گیری دوربین اصلی دستگاه در قاب دشتی است که این دوربین دوگانه نسبت به دوربین آیفون ۷ پلاس، ۹۰ درجه چرخش را تجربه کرده و به صورت عمودی قرار گرفته است. البته یکی از مزایای تغییر زاویه قرار گیری دوربین این است که هنگامی که گوشی در حالت افقی در دست قرار دارد یا درون هدست‌های واقعیت مجازی قرار می‌گیرد، تصویربرداری راحت‌تر خواهد بود. همانند نسل قبلی خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست و کابل شارژر هم از یک سو به پورت لایتنینگ و از طرف دیگر به USB-C مجهز است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۴/۲۷
همیشه پتنت های سونی خلاقانه و نو آور بوده و سالها بعد کمپانی های دیگه به سمتش میرن
اولین ها همیشه در سونی
اولین گوشی ضد آب
اولین نمایشگر 4k
اولین نمایشگر hdr
اولین فیلم برداری فوق آهسته

حسین70

۱۳۹۶/۴/۲۷
همه گوشی ها لنزدوربین ها شون دیگه با بدنه یک سطح شدن به غیر از اپل:/

کامران

۱۳۹۶/۴/۲۷
سونی همواره خالق بوده، کمپانی دوست داشتنی و خلاقی است، هرچند این دوره زمانه سطح فناوری همه گوشی ها بالاست ولی خوب سونی یک شرکت نوستالژیک و قابل احترام است