خانهاخبار
اپل یک شرکت فرانسوی هوش مصنوعی را خریداری کرد

اپل یک شرکت فرانسوی هوش مصنوعی را خریداری کرد

اپل که در ماه‌های اخیر به سختی به تکاپو افتاده تا عقب‌ماندگی خود را در حوزه هوش مصنوعی نسبت به سایر رقبا جبران کند، به تازگی مشخص شده که بر طبق یک سند معتبر، شرکت دیتاکالب را در این خصوص خریداری کرده که تخصص در پردازش اطلاعات کاربر بر روی دستگاه دارد.

۱۴۰۳/۲/۴

اپل استارتاپ هوش مصنوعی «Datakalab» مستقر در پاریس را در اوج تلاش‌های خود برای ارایه ابزارهای هوش مصنوعی روی دستگاه خریداری کرد.

خریداری یک شرکت هوش مصنوعی فرانسوی توسط اپل

این شرکت در فشرده‌سازی الگوریتم و سیستم‌های هوش مصنوعی تعبیه شده تخصص دارد. این خرید که در ۱۷ دسامبر سال گذشته (۲۶ آذر ۱۴۰۲) بی سر و صدا انجام شده، اما در پرونده کمیسیون اروپا که توسط یک نشریه فرانسوی مشاهده شده، مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که جزییات مالی این تراکنش فاش نشده، این حرکت تقریبا به طور قطع بخشی از استراتژی گسترده‌تر اپل برای آوردن فناوری پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به دستگاه‌های خود است، مانند مواردی که انتظار می‌رود در iOS 18 معرفی شوند.

شرکت دیتاکالب در سال ۲۰۱۶ توسط خاویر و لوکاس فیشر تاسیس شد و پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری هوش مصنوعی با تمرکز بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق کم مصرف و با کارایی بالا که بدون تکیه بر سیستم‌های مبتنی بر فضای ابری کار می‌کنند، کسب کرد. این رویکرد با تعهد اغلب تبلیغ شده اپل به حفظ حریم خصوصی کاربر، امنیت داده‌ها و عملکرد قابل اعتماد مطابقت دارد، زیرا پردازش داده‌ها به صورت محلی خطر نقض داده‌ها را به حداقل می‌رساند و زمان پردازش سریع‌تر را تضمین می‌کند. تخصص این استارت آپ در فشرده‌سازی شبکه‌های عصبی برای کار موثر بر روی دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها احتمالا یک عامل کلیدی در علاقه اپل است.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ در روزهای اخیر گزارش داده که مدل زبان بزرگ (LLM) اپل به‌طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شود، نه از طریق فضای ابری مانند اکثر سرویس‌های هوش مصنوعی موجود. ابزارهای هوش مصنوعی اپل ممکن است در مواردی خاص نسبت به رقبای مستقیم مبتنی بر فضای ابری خود از توانایی کمتری برخوردار باشند، اما گورمن اظهار کرده که این شرکت می‌تواند با صدور مجوز فناوری از گوگل و سایر ارایه دهندگان خدمات هوش مصنوعی، این شکاف‌ها را پر کند.

دیتاکالب قبل از به فروش رسیدن، در پروژه‌های مختلف از جمله همکاری با دولت فرانسه و دیزنی مشغول بوده است. این شرکت فناوری‌هایی را توسعه داده که قادر به تجزیه و تحلیل احساسات انسان با تشخیص چهره و داده‌های بصری بوده، که بعدها برای نظارت بر واکنش‌های تماشاگران در زمان واقعی در طول نمایش سینما استفاده شد. پیش‌بینی می‌شود اولین نگاه ما به استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل همراه با پیش‌ نمایش سیستم‌ عامل‌های نسل بعدی دستگاه‌های این شرکت در WWDC امسال در اوایل ژوئن (خرداد ماه) ارایه شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)