خانهاخبار
مقایسه دوربین تمام آیفو‌ن‌ها از ابتدا تا‌کنون

مقایسه دوربین تمام آیفو‌ن‌ها از ابتدا تا‌کنون

با این پست جالب همراه ما باشید تا عکس‌های گرفته‌شده با تمام آیفون‌ها را از ابتدا تا‌کنون در کنار یکدیگر مقایسه کنیم.
۱۳۹۴/۷/۸

پس از عرضه آیفون به بازار و بهبود و پیشرفت در ساختار دوربین آن، آیفون محبوب‌ترین دستگاه برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری شده است، آن هم به‌دلیل سهولت استفاده و حمل‌ونقل و البته کیفیت بسیار بالا نسبت به رقیبان هم‌رده.

Lisa Bettany، عکاس معروف و خالق برنامه محبوب +Camera، روز گذشته پستی منتشر کرد حاوی عکس‌هایی که با تمام ۹ آیفون عرضه‌شده به بازار گرفته شده‌اند، البته به‌جز آیفون 5سی، زیرا دوربین آن با دوربین آیفون 5 تفاوتی ندارد.

 

image

 

برای عکس‌برداری از این مداد‌های رنگی با پس‌زمینه سفید از حالت مایکرو استفاده شده است. جزئیات را می‌توان در تصویر ثبت‌شده از آیفون 3G s به بعد مشاهده کرد. طیف بیشتر رنگ‌ها را هم در آیفون 4s به بعد می‌توان دید. سپس تفاوت و وسعت رنگ‌ها کمتر می‌شود تا اینکه برسیم به آیفون جدید و محبوب 6s که می‌توان گفت بهترین نتیجه را در این تست از آن خود کرده است.

image

image

 

آیفون‌های 4 و 4s در عکس‌برداری با نور پشت‌زمینه در حالت مایکرو ما را غافلگیر کردند، اما باز هم برنده نهایی آیفون 6s بود.

دوربین و سیستم پردازشی قوی آیفون 6s باعث شده رنگ شفاف‌تر و جزئیات دقیق‌تری در این خرس کوچک ببینیم.

 

image

 

در نهایت نتیجه تست در حالت نور کم را می‌بینیم که از سکه‌ای قدیمی گرفته شده است. اینجا دیگر قضاوت سخت می‌شود که بگوییم آیفون 6 تصویر بهتری ثبت کرده یا آیفون 6s. عکس گرفته‌شده با آیفون 6 روشن‌تر است، اما در عکس گرفته‌شده با 6s جزئیات بیشتر و نویز کمتری می‌بینیم.

 

image

 

آیفون 6s دوربین 12 مگاپیکسلی دارد که نسبت به آیفون 6 پیکسل‌هایش 50 درصد بیشتر است. دوربین این دستگاه جدید همچنین از فوکوس خودکار هوشمند (Enhanced auto-focus) و تجزیه‌سازی پیکسل‌ها با برش عمیق (Deep trench isolation) برخوردار است که پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

 

image

 

منبع: iDownloadBlog

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

aaaa

۱۳۹۴/۷/۸
مرجع تخصصی DxOMark: اکسپریا Z5 بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند جهان را دارد.DxOMark یکی از معتبرترین مراجع تخصصی عکاسی در دنیا است که همواره بررسی های دقیق و همه جانبه ای از دوربین های عکاسی و گوشی های هوشمند به عمل می آورد. این مرجع در آخرین بررسی خود جدیدترین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا Z5 را به آزمایشگاه خود وارد کرد تا دوربینی را که به گفته سونی بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند جهان است را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
اکسپریا Z5 در این آزمایش سخت با توپ پر وارد شده تا لرزه ای سخت بر اندام رقیبان خود بیاندازد. نمایش قدرت سونی در این آزمایش باعث شد تا اکسپریا Z5 بتواند گلکسی S6 Edge را که در صدر این جدول قرار داشت به پایین کشیده و خود به تنهایی در رتبه نخست جدول برترین دوربین های موبایل قرار بگیرد.
نکته حایز اهمیت این است که اکسپریا Z5 موفق شده در هر دو بخش دوربین عکاسی و دوربین فیلم برداری رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. در بخش دوربین عکاسی موفق به کسب امتیاز 88 شده است. این امتیاز در بخش دوربین فیلم برداری نیز برای این دستگاه 86 بوده تا بر این اساس اکسپریا Z5 در مجموع با کسب 87 امتیاز عنوان بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند را نام خود ثبت کند.

ali

۱۳۹۴/۷/۸
دوربین!!!!!!!!!!!!!!!! اپل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1000 سال دیگه نمیتونه به گرد پای نوکیا برسه.... حالا حالاها باید بدووه تا به گرد پاش برسه. 920 با دوربین 8 مگاپیکسل از همه اشغالای اپی با کیفیت تره.

arad

۱۳۹۴/۷/۸
خدایی قبول دارین پیشرفت 3g به 3gs چقد بیشتر بوده ؟؟؟؟ اگه قبول دارین بلایکین

محمد

۱۳۹۴/۷/۸
دقیقا درست گفتن ایشون.منظور از htc که میگفتن همون htc one m7 هست.4مگا پیکسل هست فقط دوربینش تو تارکی ضلمات خوب عکس میگیره.ولی در کل دوربینش به ادم عکس خوبی نمیده.ایفون هم تو همه گوشیاش مشخصات دوربینش تناسب داره.تو بعضی موارد از گوشیای دیگه کم میاره ولی برا کسی که میخاد عکس ساده استفاده کنه خوبه...

yashar htc

۱۳۹۴/۷/۸
آیفون6s به خاطر کوچکتر شدن پیکسلها که اونم دلیلش به خاطر اینه که تعداشون زیاد شده(12 مگاپیکسل) باعث شده نور کمتری جذب کنه و عکسهاش در شرایط نوری ضعیف مناسب خوب نباشه(به سکه ها توجه کنید).. ولی در شریاط نوری خوب جزئیات بیشتری ثبت کنه.... یکی از لازمه های عکس با کیفیت جذب نور بیشتره طبق قانون ما خود اجسم رو نمیبینیم بلکه بازتاب نور منعکس شده توسط اونها رو میبینیم چون اگر غیر از این بود باید در اتاق کاملا تاریک همه چیزرو میدیدیم دوربین یه گوشی هم مثل چشمه هر چقدر بازتاب نور بیشتری جذب کنه همون مقدار عکس رو با کیفیت تر میکنه البته شدت نور با نور بیشتر فرق میکنه همین شدت نور رو باید توسط سنسورهای دوربین کنترل کنند حالا برا جذب نور بیشتر توسط دوربین دو راه وجود داره یکی اینکه اندازه پیکسلها رو بزرگ کنند که اچ تی سی و آیفون دقیقا همین کار رو میکردند(اندازه پیکسل دوربین اولترا 2 میکرو میلی هستش در تعداد 4 مگاپیکسل و اندازه پیکسل دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 1.5 میکرو میلی هستش در تعداد 8 مگاپیکسل) و یا اندازه دهنه دیافراگمشو بزرگتر کنند مثل اندازه f2 در دوربین 4 اولترا اچ تی سی که بزرگترین در زمان خودش بود و یا اندازه f1.9‌سامسونگ که باعث میشه نور بیشتری جذب کنه و یا اندازه f1.8 ال جی که در حال حاضر بزرگترین دهانه دیافراگم موجود در گوشیاست که باعث میشه تصاویر خوبی در شب ضبط کنه ....در بزرگ کردن تعداد پیکسلها یه محدودیتی وجود داره و اونم اینه که تعداد پیکسلها با اندازه پیکسلها در تضادن و هر چقدر پیکسل بزرگتر باشه به ناچار تعداد پیکسلها کمتر میشه و کمتر بودن تعداد پیکسلها هم منجر به کاهش ثبت جزئیات و همچنین ثبت کوچکتر تصویر و در نتیجه زوم ضعیفتر روی عکس ثبت شده در دوربین میشه ....(یعنی دقیقا همون مشکل دوربین اولترا اچ تی سی.... که به سبب بزرگترین دریچه دهانه دیافراگم f2 در زمان خود و بزرگترین اندازه پیکسل یعنی 2 میکرو میلی عکسهای بینهایت با کیفیت ثبت میکرد ولی به خاطر کم بودن تعداد پیکسلها جزئیات کمتری داشت و اندازه عکس هم کوچکتر بود امسال هم که کاملا برعکس کرد تعداد پیکسلها رو بالا برد ولی دریچه رو تنگتر کردf2.2 و اندازه پیکسلها هم به خاطر تعداد پیکسلها کوچکتر شدند 1.23 میکرو میلی که نتیجه اش شده دوربین m9