خانهاخبار
اپل آیمک ۲۴ اینچی با تراشه M1 را ۳ سال پیش در چنین روزی معرفی کرد

اپل آیمک ۲۴ اینچی با تراشه M1 را ۳ سال پیش در چنین روزی معرفی کرد

اپل در فروردین ماه ۱۴۰۰ پس از سال‌ها آیمک خود را نه تنها از نظر ظاهری متحول کرد، بلکه با انتقال به تراشه‌های اختصاصی سری M خود، این محصول را از درون نیز متحول کرد.

۱۴۰۳/۲/۲

امروز سه سال از معرفی آیمک ۲۴ اینچی توسط اپل می‌گذرد، یک طراحی مجدد متحول کننده که شامل اولین ادغام تراشه‌های اپل سیلیکون در خط تولید این محصول بود.

اپل آیمک ۲۴ اینچی جدید را در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰)، تقریبا ۹ سال پس از شروع طراحی مجدد آیمک قبلی، رونمایی کرد. این دستگاه جایگزین آیمک‌های ۲۱٫۵ اینچی و ۲۷ اینچی اینتل شد و نشان‌دهنده تعهدی دوباره به خط تولید قدیمی محصولات دسکتاپ اپل بود.

آی مک M1

طراحی مجدد مورد انتظار، بدنه بسیار نازک‌تر و فشرده‌تری را در مقایسه با مدل‌های قبلی خود ارایه می‌کند که در مجموعه‌ای از رنگ‌های پر جنب و جوش که یادآور آیمک‌های اصلی عرضه شده در اواخر دهه ۱۹۹۰ است، موجود است. صفحه نمایش ۲۴ اینچی 4.5k رتینا دارای ۱۱٫۳ میلیون پیکسل است و از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.

این مدل جدید نه تنها به دلیل طراحی به‌روز خود، بلکه به عنوان اولین مدل آیمک با تراشه اپل سیلیکون، یکی از آخرین مک‌هایی که از اینتل جدا شد، قابل توجه بود. اپل ادعا کرد که تراشه M1 در مقایسه با مدل‌های قبلی آیمک ۲۱٫۵ اینچی تا ۸۵ درصد عملکرد پردازنده سریع‌تر و تا ۲ برابر عملکرد گرافیک سریع‌تر ارایه می‌دهد. آیمک جدید همچنین دارای دوربین فول اچ‌دی فیس تایم، میکروفن‌های با کیفیت استودیو و سیستم صوتی ۶ بلندگو و همچنین مجیک کیبورد همرنگ با دستگاه به همراه تاچ آیدی است.

اپل در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه ۱۴۰۲) آیمک ۲۴ اینچی را با تراشه M3، وای ‌فای 6E و بلوتوث 5.3 به‌روزرسانی کرد. شایعات حاکی از آن است که یک آیمک با صفحه ‌نمایش بزرگ‌تر که می‌تواند به عنوان یک آیمک پرو نام‌گذاری شود، ممکن است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفت آیمک پیشرفته‌تر یک یا دو سال تا عرضه فاصله دارد، زیرا کار روی این دستگاه هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین کاربران حرفه‌ای که آیمک را به مک بوک‌های اپل ترجیح می‌دهند، باید همچنان منتظر بمانند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)