خانهاخبار
نسخه آزمایشی کورتانا برای اندروید در تیرماه منتشر می شود

نسخه آزمایشی کورتانا برای اندروید در تیرماه منتشر می شود

به دنبال حرف و حدیث های چند وقت اخیر، که از عرضه دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت برای سیستم عامل اندروید در اواخر ماه میلادی جاری خبر می دادند، شرکت مایکروسافت رسما این خبر را تصریح کرد و زمان تحقق آن را کمی تغییر داد. این شرکت اعلام کرده نسخه ای آزمایشی از اپلیکیشن کورتانا ماه آینده برای استفاده کاربران پلتفرم اندروید منتشر می شود.
۱۳۹۴/۳/۲۷

مایکروسافت مجموعه قابلیت های دستیار صوتی خود را طی چند وقت اخیر گسترش داده و پای آن را به پلتفرم های مختلفی گشوده است. کورتانا دیگر به سیستم عامل ویندوزفون محدود نیست و نه تنها روی ویندوز ۱۰ و ایکس باکس وان، بلکه در آینده ای نزدیک آن را روی پلتفرم اندروید نیز خواهیم دید. البته در شرایط فعلی، با توجه به این که موعد اعلام شده پیشین چندان سفت و سخت گرفته نشده، نمی توان به طور دقیق گفت که کورتانا برای اندروید کی از راه می رسد.

برای آن که اطلاعات کاربر با کورتانا سینک شود و عملکرد دستیار هوشمندتر و شخصی تر گردد، از اکانت مایکروسافت کاربر برای نگهداری و سینک اطلاعات اساسی وی استفاده می شود. استفاده از یک اکانت برای سینک اطلاعات امکانات مختلفی پیش روی کاربران می گذارد. برای مثال، می توان به کمک اپلیکیشن اندروید این دستیار یک یادآور ثبت کرد و در موعد تعیین شده هشدار آن را روی کامپیوتر یا کنسول ایکس باکس وان دریافت کرد.

 

image

 

مایکروسافت در این باره در وبلاگ خود نوشته است:

از پاییز امسال کاربران تجربیات جدید و مختلفی از نحوه تعامل با ویندوز و کورتانا به دست خواهند آورد؛ از جمله:

- اکانت مایکروسافت شما کمک می کند اطلاعات کورتانا روی کامپیوتر، گوشی موبایل و ایکس باکس وان به یکدیگر متصل باشد. بدین ترتیب دفتر یادداشت کورتانا روی تمام دستگاه هایتان قابل دسترسی است تا اطلاعات ریز و درشت خود را همواره همراه داشته باشید. کورتانا فقط از آن دسته اطلاعات باخبر می شود که شما بخواهید. همه چیز کاملا تحت کنترل شماست و می توانید تصمیم بگیرید از این دستیار بین دستگاه های مختلفتان چگونه استفاده کنید.

- کورتانا روی ایکس باکس وان دوستانتان را می شناسد و از طریق فرامین صوتی بسیار ساده آنها را به بازی دعوت می کند. اگر بخواهید کلیپی کوتاه از بازی خودتان ضبط کنید و سپس به اشتراک بگذارید، می توانید از کورتانا بخواهید مدت زمان ضبط را کنترل کند و پس از اتمام ضبط نیز آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارد؛ بدون آن که لازم باشد بازی را ترک کنید. کورتانای ایکس باکس به شما کمک می کند اطلاعات مختلفی در مورد بازی ها به دست بیاورید، از قبیل تاریخ عرضه بازی ها در آینده یا نمایش ویدیوها و اطلاعاتی که برای کسب دستاوردهای مختلف کمکتان می کند.

- از کورتانای اندروید می توانید بخواهید مثلا ساعت ۸ شب انجام دادن کاری را به شما یادآوری کند. سپس، وقتی در حال تماشای فیلمی در ایکس باکس هستید و در آن غرق شده اید، کورتانای ایکس باکس در موعد مشخص پخش فیلم را متوقف می کند و انجام دادن آن کار را به شما یادآوری می کند.

 

منبع: 9to5google

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ابی

۱۳۹۴/۳/۲۸
آینده ازان ویندوزفون است.. ایشالا با اومدن ویندوز 10 رشدشم خیلی سریعتر بشه.من از ویندوزفون 8 با ویندوزفونم واقعا پیشرفتای خوبی داشته تو 2 سال اخیر تو این ویندوز 10 هم که عالی پیشرفت داشته

رضا

۱۳۹۴/۳/۲۸
به نظر من کار اشتباهی کرد برا اندروید هم منتشر میکنه!

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۳/۲۷
MICROSOFT و GOOGLE عالین واقعا.