خانهاخبار
iOS 18 چندین برنامه مختلف آیفون را متحول می‌کند

iOS 18 چندین برنامه مختلف آیفون را متحول می‌کند

بر اساس بسیاری از گزارش‌ها iOS 18 یکی از مهم‌ترین نسخه‌های سیستم عامل آیفون خواهد بود که به باور همگان حتی می‌توان از آن به عنوان بزرگترین به‌روزرسانی iOS یاد کرد. این سیستم عامل شامل انواع تحولات می‌شود که یکی از آنها اصلاح گسترده اپلیکیشن‌های داخلی آیفون است.

۱۴۰۳/۲/۱۰

مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل به تازگی گفته که iOS 18 بسیاری از برنامه‌های داخلی آیفون را از جمله نوت‌ها، میل، عکس‌ها و فیتنس را «بازنگری اساسی» خواهد کرد.

البته گورمن هیچ ویژگی جدیدی را که برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده، فاش نکرده است. پیش‌تر شایعه شده بود که برنامه Notes از نمایش معادلات ریاضی بیشتر و یک گزینه داخلی برای ضبط یادداشت‌های صوتی پشتیبانی می‌کند، اما این اولین بار است که در مورد به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی شده برای اپلیکیشن‌های Mail، Photos و Fitness می‌شنویم.

تحول گسترده در اپلیکیشن‌های آیفون با iOS 18

گورمن همچنین برنامه‌ریزی اپل را در نهایت برنامه ماشین حساب در iPadOS 18 تایید کرده است.

خلاصه ای از شایعات iOS 18:

  1. سیری هوشمندتر: شایعه شده است که iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای سیری، Pages، اسپات لایت، Shortcuts، اپل موزیک، Keynote، Health، Numbers و غیره است. انتظار می‌رود این ویژگی‌ها توسط مدل زبان بزرگ روی دستگاه اپل (LLM) ارایه شود، اما طبق گزارش‌ها، اپل در مورد مشارکت با شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و بایدو نیز بحث کرده است.
  2. صفحه اصلی قابل تنظیم بیشتر: یکی از تغییرات طراحی که برای iOS 18 شایعه شده، صفحه اصلی قابل تنظیم‌تر است که شامل امکان قرار دادن آیکون‌های برنامه در هر نقطه از شبکه صفحه اصلی می‌شود. این تغییر باعث ایجاد فضاهای خالی، ردیف‌ها و ستون‌ها بین نمادهای برنامه می‌شود.
  3. بهبود ارسال پیامک با کاربران اندروید: اپل اعلام کرده که از استاندارد پیام‌رسانی بین پلتفرمی «RCS» در برنامه Messages در آیفون که از سال ۲۰۲۴ شروع می‌شود، پشتیبانی می‌کند، بنابراین احتمالا یک ویژگی iOS 18 خواهد بود. در مقایسه با پیامک، پشتیبانی از RCS تجربه ارسال پیامک بین دستگاه‌های iOS و اندروید را با امکان عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر، پیام‌های صوتی، نشانگرهای تایپ، رسید خوانده شدن پیام، پیام‌رسانی با وای فای و موارد دیگر بهبود می‌بخشد.
  4. اصلاح برنامه ماشین حساب: انتظار می‌رود iPadOS 18، iOS 18 و macOS 15 دارای یک برنامه ماشین حساب اصلاح شده با چندین ویژگی جدید باشند، از جمله نوار کناری که محاسبات اخیر را فهرست می‌کند، رابط بهبود یافته برای تبدیل واحدها، ادغام با برنامه Notes و موارد دیگر. بنابراین این بدان معناست که اپل سرانجام برنامه ماشین حساب خود را در آیپد در دسترس قرار خواهد داد.
  5. ریاضیات در برنامه Notes: با iOS 18 انتظار می‌رود که برنامه Notes از نمایش نمادهای ریاضی پشتیبانی کند و به کاربران اجازه دهد انواع بیشتری از معادلات و فرمول‌های جبری را در یادداشت‌ها بگنجانند.
  6. مسیرهای سفارشی در نقشه‌های اپل: حداقل دو ویژگی جدید نقشه‌های اپل در iOS 18 انتظار می‌رود، از جمله مسیرهای سفارشی و نقشه های توپوگرافی. مسیرهای سفارشی به کاربران این امکان را می‌دهند که هنگام پیمایش جاده‌های خاصی را برای سفر انتخاب کنند، در حالی که نقشه‌های توپوگرافی شامل جزییاتی مانند مسیرهای پیاده‌روی، خطوط کانتور، ارتفاع و نقاط مورد علاقه برای پیاده‌روی و سایر موارد در فضای باز است. البته باید گفت که اپل پیش‌تر نقشه‌های توپوگرافی را روی اپل واچ با watchOS 10 معرفی کرده است.
  7. دستیار مرور سافاری: یکی دیگر از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که احتمالا با iOS 18 عرضه می‌شود، دستیار مرور در سافاری است، اما هنوز جزییات خاصی در این خصوص مشخص نیست. در حال حاضر چندین مرورگر وب آیفون با ابزارهای هوش مصنوعی مانند Microsoft Edge و Copilot مجهز به GPT-4 و Arc Search وجود دارد که می‌تواند صفحات وب را برای ارایه اطلاعات مختصر خلاصه کند.
  8. ایرپادز پرو به عنوان سمعک: گزارش شده که iOS 18 یک حالت به اصطلاح «سمعک» برای ایرپادز پرو خواهد داشت، اما مشخص نیست که چه تفاوتی با ویژگی فعلی «Conversation Boost» اپل که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، خواهد داشت.
  9. نسل بعدی کارپلی: بر طبق وب سایت اپل اولین وسایل نقلیه با نسل بعدی کارپلی در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهند شد، بنابراین این پلتفرم ممکن است در کنار iOS 18 در اواخر سال جاری معرفی شود. با این حال این امکان وجود دارد که نسل بعدی کارپلی با برخی از نسخه‌های iOS 17 نیز سازگار باشد.
  10. صحنه‌های اپلیکیشن فری فرم: شایعه شده است که iOS 18 یک گزینه جدید «Scenes» را به برنامه طراحی Freeform اپل اضافه می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بخش‌ها یا «صحنه‌های خاصی» را روی بوم برای ناوبری آسان‌تر انتخاب کنند.

اپل iOS 18 را در جریان مراسم WWDC خود در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) معرفی خواهد کرد و این به‌روزرسانی به طور گسترده و برای همگان در ماه سپتامبر (شهریور ماه) عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)