خانهاخبار
اپل واچ اولترا نسل بعدی ۱۰ درصد اندازه نمایشگر بزرگتری خواهد داشت

اپل واچ اولترا نسل بعدی ۱۰ درصد اندازه نمایشگر بزرگتری خواهد داشت

بر طبق گزارش دیجی تایمز، اپل در نظر دارد تا اپل واچ اولترا جدید را با یک صفحه نمایش ۲٫۱ اینچی عرضه کند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

طبق گزارش امروز نشریه تایوانی دیجی تایمز به نقل از منابع معتبر صنعتی، اپل واچ اولترا جدید با صفحه نمایش ۲٫۱ اینچی بزرگتر در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این در حالی است که گزارش مذکور با اطلاعاتی که ماه گذشته توسط جف پو تحلیلگر معتبر فن‌آوری در شرکت سرمایه گذاری Haitong International Securities مستقر در هنگ کنگ به اشتراک گذاشته شد، مطابقت دارد.

اپل واچ اولترا فعلی دارای صفحه نمایش ۱٫۹۳ اینچی است، بنابراین مدل ۲۰۲۴ در حدود ۱۰ درصد نمایشگر بزرگتری خواهد داشت و در صورت عرضه چنین محصولی، این اولین اپل واچ با اندازه بیش از ۵۰ میلی‌متر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که برای اولین بار اپل از صفحه نمایش مایکرو ال ای دی (micro-LED) در این محصول استفاده کند و در نتیجه روشنایی بیشتر، کاهش مصرف انرژی و کنتراست بهبود یافته را در مقایسه مدل‌های فعلی با نمایشگرهای اولد به ارمغان آورد.

image

 

البته باید گفت که هنوز مشخص نیست که آیا این مدل اپل واچ برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است یا سال بعدی، اما اگر گزارش امروز را مورد توجه قرار دهیم یا روال اپل را در نظر بگیریم، به نظر نمی‌رسد که این شرکت بلافاصله و یک سال پس از عرضه اپل واچ اولترا، قصد داشته باشد چنین تغییرات مهمی را در نسل بعدی بالا رده‌ترین ساعت خود ایجاد کند.

از طرف دیگر شرکت تحقیقاتی تایوانی ترند فورس (TrendForce) هم امروز گزارش داده که فن‌آوری مایکرو ال ای دی می‌تواند به اپل امکان ارایه محصولات آینده با نوآوری‌های مهمی از مدل‌های آیفون تاشو و رول شونده گرفته تا عینک‌های واقعیت افزوده کاملا شفاف را بدهد.

هزینه‌های تولید نمایشگر مایکرو ال ای دی در حال حاضر بالا است، بنابراین انتقال کامل اپل به این تکنولوژی احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید.

در این میان اپل هنوز در حال تکمیل انتقال به نمایشگرهای اولد در سری محصولات خود است. اولین دستگاه اپل با صفحه نمایش اولد، اپل واچ در سال ۲۰۱۵ بود، در حالی که آیفون در سال ۲۰۱۷ حرکت به سمت اولد را آغاز کرد. شایعات حاکی از آن است که اولین مدل‌های مک بوک ایر و آیپد پرو با نمایشگر اولد، در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)