خانهاخبار
سرفیس پرو 9 با دو کانفیگ تراشه مختلف رسما معرفی شد

سرفیس پرو 9 با دو کانفیگ تراشه مختلف رسما معرفی شد

نسل جدید سرفیس مایکروسافت با قیمت پایه 1000 دلاری به فروش خواهد رسید.
۱۴۰۱/۷/۲۱

مایکروسافت دیروز با برگزاری رویدادی از سه محصول متعلق به سری مایکروسافت شامل سرفیس پرو 9، سرویس استدیو 2 پلاس و سرفیس لپتاپ 6 رونمایی کرد که با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی و بروزرسانی‌های سخت‌افزاری جدید همراه است. به علاوه، یک دستگاه دیگر به نام Audio Deck نیز معرفی شد که می‌تواند به عنوان یک هاب USB-C عمل کند. برجسته‌ترین ویژگی این سری محصولات عرضه تبلت هیبریدی سرفیس پرو 9 در دو مدل مختلف ARM و اینتل است که خیال کاربران را از اجرای برنامه‌های ARM در ویندوز 11 راحت می‌کند.

image

طبق اعلام رسمی، تبلت سرفیس پرو 9 بروزرسانی‌های زیادی را به خود دیده است که می‌تواند در جلب نظر کاربران موفق عمل کند. در این راستا، سرفیس پرو 9 علاوه بر این که در دو نسخه مختلف ARM و اینتل همراه شده است، رنگ‌بندی جدید و صفحه کلید جداگانه Type Cover را نیز دریافت کرده است. همچنین نسخه ARM این تبلت از تراشه کوالکام SQ3 بهره می‌برد که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر اتصالات، هر دو مدل سرفیس پرو 9 از بلوتوث نسخه 5.1 و وای‌فای 6E برخوردار است. البته نسخه ARM سرفیس پرو 9 به قابلیت‌های بیشتری مانند GPS، GLONASS، پشتیبانی از نانو سیم / سیم کارت الکترونیکی، شبکه‌های mmWave / Sub6Gz و پشتیبانی از LTE نیز مجهز شده است.

image

در پنل جلویی سرفیس پرو 9 نمایشگر 13 اینچی PixelSense Flow با رزولوشن تصویر 2880 در 1920 و نسبت تصویر 3:2 جای گرفته است که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، نمایشگر این تبلت هیبریدی با قلم هوشمند Slim Pen 2 سازگار است. در بخش پایین بدنه و بالای صفحه کلید Type Cover جایگاهی برای قلم هوشمند سرفیس قرار داده شده است که قادر است قلم را نیز شارژ کند.

سرفیس پرو 9 مدل اینتل در دو کانفیگ نسل دوازده تراشه اینتل Core-i5 1235U و Core-i7 1255U قابل سفارش است که با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. از آن سو، نسخه اسنپدراگون SQ3 سرفیس پرو 9 به واحد پردازشگر عصبی جدیدی مجهز شده است که برخی از قابلیت‌های جدید دوربین سلفی مانند Auto-Framing و SuperResulotion Enhancement را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

image

 

شایان ذکر است که عمر باتری این دو مدل نیز با هم تفاوت دارد. طبق ادعای مایکروسافت، عمر باتری مدل اینتل سرفیس پرو 9 برابر با 15.5 ساعت است در حالی که باتری نسخه اسنپدراگون تا 19 ساعت کاربر را همراهی خواهد کرد. دیگر تفاوت بین این دو مدل مربوط به درگاه USB-C است چرا که سرفیس پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون از 2 درگاه تاندربولت 3.2 بهره می‌برد در حالی که نسخه اینتل از دو درگاه تاندربولت 4.0 برخوردار است.

کانفیگ‌های مدل اینتل سرفیس پرو شامل سه نسخه حافظه رم 8، 16 و 32 گیگابایتی LPDDR5 خواهد بود. از آن سو، سرفیس پرو 9 نسخه اسنپدراگون به دو مدل حافظه رم 8 و 16 گیگابایتی LPDDR4X مجهز است. حافظه داخلی سرفیس پرو 9 نسخه اسنپدراگون نیز تا 512 گیگابایت است و نسخه اینتل نیز تا 1 ترابایت قابل سفارش است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که سرفیس پرو در مدل اینتل Core-i5 و کانفیگ پایه رم 8 گیگابایتی / حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 1000 دلار به فروش خواهد رسید. قیمت نسخه اینتل Core-i7 و اسنپدراگون با کانفیگ مشابه نیز به ترتیب برابر با 1600 و 1300 دلار خواهد بود. برای خرید صفحه کلید جداگانه، کاربران باید حدود 279 دلار هزینه پرداخت کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)