خانهاخبار
جزئيات فنی آیفون SE 4 فاش شد؛ تراشه A16، نمایشگر اولد و فیس‌آیدی

جزئيات فنی آیفون SE 4 فاش شد؛ تراشه A16، نمایشگر اولد و فیس‌آیدی

به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند نسل جدید آیفون مقرون به صرفه برپایه آیفون ۱۳ است و به پنل اولد و ناچ نمایشگر مجهز خواهد بود.

۱۴۰۳/۱/۲۴

اوایل سال آینده میلادی، انتظار داریم که نسل جدید آیفون مقرون به صرفه یعنی آیفون SE 4 با تغییرات مهمی روانه بازار شود. حالا به تازگی گزارشی در دسترس قرار گرفته که بخشی از جزئیات فنی این گوشی را فاش کرده است.

یک کدنویس فریلنس به نام Nguyen Phi Hung ادعا کرده که آیفون SE 4 بر پایه آیفون ۱۳ خواهد بو. در این رابطه، آیفون SE 4 به نخستین سری SE بدل خواهد شد که به نمایشگر اولد، ناچ، و فیس آیدی مجهز می‌شود. 

تصویر آیفون SE 4

رندر منتسب به آیفون SE 4

این افشاگر در ادامه اعلام کرده که برخلاف نمایشگر ۴٫۷ اینچی نسل قبلی، آیفون SE 4 از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۱ اینچی بهره خواهد برد. البته متاسفانه نمایشگر این گوشی تنها از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. 

قلب تپنده میان‌رده جدید آيفون تراشه به کار رفته در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس یعنی A16 بایونیک خواهد بود. همچنین آیفون SE 4 به مانند سری آیفون ۱۵ از مودم X70 اسنپدراگون بهره خواهد برد. برای کارایی بهتر با ایرتگ، آیفون مقرون به صرفه اپل با تراشه باندعریض U1 Ultra همراه خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی آیفون SE 4 می‌توان به حافظه رم ۶ گیگابایتی LPDDR5 و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی NVMe اشاره کرد. در بخش اتصالات، آیفون میان‌رده از وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه ۵٫۳ و درگاه USB-C پشتیبانی خواهد کرد. 

برای تصویربرداری، آیفون SE 4 از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی IMX503 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده خواهد کرد. متاسفانه این گوشی از حالت تصویربرداری در شرایط ضعیف (Night Mode) بهره نخواهد برد ولی دوربین دستگاه همچنان با فیلمبرداری فول اچ‌دی سینماتیک، HDR هوشمند، Deep Fusion و تصویربرداری هوش مصنوعی همراه خواهد شد.

آیفون SE

باتری دستگاه ظرفیتی برابر با ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و یا بیشتر خواهد داشت. البته برخی منابع ادعا کرده‌اند که باتری آیفون SE 4 حدود ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

ابعاد و وزن آیفون SE 4 برابر با ۱۴۸٫۵ در ۷۱٫۲ در ۷٫۸ میلی‌متر و ۱۶۶ گرم خواهد بود. فریم دستگاه از آلومینویم سری ۷۰۰۰ ساخته می‌شود در حالی که پنل پشتی و جلویی آن از شیشه خواهد بود. 

برای یادآوری، آیفون SE 3 با قیمت ۴۲۹ دلار روانه بازار شد. حالا باید ببینیم آیا با همه این تغییرات قیمت آیفون SE 4 افزایش پیدا می‌کند و یا با قیمت مشابه نسل قبلی عرضه می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)