خانهاخبار
شبیه‌سازهای خاطره‌انگیز مانند آتاری به آیفون و اپل تی‌وی می‌آیند

شبیه‌سازهای خاطره‌انگیز مانند آتاری به آیفون و اپل تی‌وی می‌آیند

شبیه‌سازهای بازی‌ها که به تازگی با تغییر رویکرد اپل به اپ استور راه پیدا کرده‌اند، به سرعت در حال رشد و پیدا کردن راه خود به فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل هستند؛ حالا امروز شاهد این خبر هستیم که قرار است شبیه‌ساز بازی‌های شرکت‌هایی مانند آتاری، سگا، سونی، نینتندو و غیره در اپ استور قرار گیرند.

۱۴۰۳/۲/۱

شرکت «Provenance» توسعه‌دهنده اصلی برنامه چند شبیه‌ساز به iMore گفته است که تیم او در حال کار برای انتشار این برنامه در اپ استور است، اما او بازه زمانی خاصی را ارایه نکرده است.

این شرکت برای بسیاری از شبیه سازهای موجود پیش زمینه‌ای است و به کاربران آیفون و اپل تی وی این امکان را می‌دهد تا بازی‌های عرضه شده برای طیف گسترده‌ای از کنسول‌های بازی کلاسیک از جمله پلی استیشن نسل اول، آتاری، سگا، نسل اول کنسول نینتندو، گیم کیوب و غیره را شبیه‌سازی کنند.

Provenance-Emulator.jpeg

اپل تاکنون شبیه‌سازهایی را در اپ استور برای کنسول‌های قدیمی نینتندو و کمودور ۶۴ تایید کرده است. به عنوان مثال، شبیه‌ساز محبوب دلتا اکنون در اپ استور در بسیاری از کشورها وجود دارد و  بازی‌های منتشر شده زیادی را به اپ استور آورده است، اما Provenance قرار است برای اولین بار شبیه‌سازهای آتاری، سگا و سونی را در صورت تایید به اپ استور بیاورد.

شرکت Provenance از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه این برنامه بوده است و می‌توان آن را در آیفون و اپل تی وی خارج از اپ استور قرار داد.

اپل دستورالعمل‌های بررسی برنامه‌های خود را در اوایل این ماه به‌روزرسانی کرد تا«برنامه‌های شبیه‌ساز کنسول بازی یکپارچه‌سازی با سیستم عامل» را در اپ استور برای آیفون، آیپد، مک و سایر دستگاه‌ها مجاز کند. در اوایل این هفته، اپل به ما گفت که شبیه‌سازهایی که می‌توانند بازی‌ها را بارگیری کنند، در اپ استور مجاز هستند، البته تا زمانی که این برنامه‌ها فقط «بازی‌های کنسول یکپارچه‌سازی با سیستم عامل» را شبیه‌سازی کنند. نکته مهم دیگر هم این است که مشخص نیست که آیا اپل کنسول‌هایی مانند گیم کیوب و نینتندو را به عنوان «رترو» در نظر خواهد گرفت یا خیر.

در حالی که یک دادگاه آمریکا حکم کرده که این شبیه‌سازها قانونی هستند، دانلود رام‌های دارای حق چاپ معمولا خلاف قانون در این کشور است. از طرف دیگر نینتندو در وب ‌سایت پشتیبانی مشتری خود در آمریکا می‌گوید که دانلود نسخه‌های فرعی بازی‌هایش غیرقانونی است؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید در نهایت این موضوع به کجا خواهد انجامید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)