خانهاخبار
لیست گوشی‌های آینده شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس لو رفت

لیست گوشی‌های آینده شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس لو رفت

به تازگی لیستی از گوشی‌های شیائومی در سورس کد داخلی رابط کاربری MIUI دیده شده است که خبر از تجهیز این گوشی‌ها به تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام می‌دهد.
۱۴۰۱/۲/۱۴

هر چه به نیمه دوم سال میلادی جاری نزدیک می‌شویم، اخبار و شایعات پیرامون تراشه نسل پرچمدار نسل بعدی کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس بیشتر می‌شود. به علاوه، به تدریج باید منتظر منتشر شدن گزارش‌های مربوط به گوشی‌های هوشمندی که به این تراشه مجهز هستند باشیم. در همین راستا، انتظار می‌رود این گوشی‌های هوشمند هم در نیمه دوم سال میلادی 2022 عرضه شوند.

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد شیائومی بزرگ‌ترین مشتری تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک خواهد بود چرا که قبلا شایعاتی به گوش رسیده بود مبنی بر اینکه حداقل 6 گوشی شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس روانه بازار خواهند شد که از آن‌ها می‌توان به شیائومی 12 الترا، شیائومی میکس فولد 2، ردمی K50S پرو، شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12T پرو اشاره کرد.

image

سورس کد حاوی شناسه‌های گوشی‌های شیائومی

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف Xiaomiui، لیستی از گوشی‌های هوشمند شیائومی در سورس کد داخلی رابط کاربری MIUI قرار گرفته است که گوشی‌های در حال توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس را نشان می‌دهد. در این لیست، گوشی‌های شیائومی از یک تراشه نامشخص با شناسه SM8475 بهره می‌برند و همانطور که می‌دانیم، این شناسه متعلق به تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام است. به علاوه، نام 5 گوشی شیائومی با شناسه‌های مختلف در این لیست قرار گرفته‌ است که احتمالا نشان‌دهنده همان 6 گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس است:

  • شیائومی 12 الترا: Thor
  • شیائومی میکس فولد 2: Zizhan
  • شیائومی 12S: Diting
  • شیائومی 12S پرو: Unicorn
  • شیائومی 12S پرو / ردمی K50S پرو: Mayfly

از بین این شش گوشی هوشمند، انتظار می‌رود شیائومی 12 الترا به اولین پرچمدار شیائومی بدل شود که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس عرضه می‌شود چرا که قبلا پوستری از پرچمدار پرمیوم شیائومی منتشر شده بود که اشاره به رونمایی این گوشی هوشمند در تاریخ 10 مه (20 اردیبهشت) با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس می‌کرد. به علاوه، چندی پیش نیز شایعاتی درباره دو گوشی شیائومی میکس فولد 2 و شیائومی 12T پرو منشتر شده بود. همچنین به احتمال زیاد سری پرچمدار شیائومی 12S نیز در طی همین سال معرفی می‌شوند که در مجموع برنامه کاری فشرده شیائومی را نشان می‌دهد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس برخلاف تراشه نسل قبلی که برپایه فرایند 4 نانومتری سامسونگ توسعه داده شده بود، برپایه فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. به علاوه، امید می‌رود تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس در زمینه مدیریت انرژی بهینه‌تر عمل کند و مشکلات تولید گرمای زیاد را پشت سر بگذارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)