خانهاخبار
شیائومی از سری گوشی‌های گیمینگ بلک شارک 5 رونمایی کرد

شیائومی از سری گوشی‌های گیمینگ بلک شارک 5 رونمایی کرد

شرکت شیائومی در امروز از سری گوشی‌های گیمینگ بلک شارک 5 خود رونمایی کرده که شامل سه گوشی متفاوت می‌شوند.
۱۴۰۱/۱/۱۰

شرکت شیائومی سرانجام سری گوشی‌های گیمینگ بلک شارک 5 را معرفی کرد. این گوشی‌ها که شامل مدل‌های بلک شارک 5، بلک شارک 5 پرو و بلک شارک 5 RS هستند؛ از چیپست‌های قدرتمندی چون کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول، اسنپدراگون 888+ و اسنپدراگون 870 استفاده می‌کنند.

 

بلک شارک 5 پرو

شیائومی بلک شارک 5 پرو، قدرتمندترین گوشی در این سری بوده و از چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده می‌کند. این چیپست توسط دو محفظه بخار به ابعاد ۴۳۲۳ میلی متر مربع و ۹۹۷ میلی متر مربع، احاطه شده که وظیفه خنک کنندگی آن را بر عهده دارند. این گوشی دارای حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

 

حافظه داخلی این گوشی، از تکنولوژی جالبی استفاده کرده و ظرفیت آن، بین یک NVMe SSD و همچنین یک حافظه معمول از نوع UFS 3.1 تقسیم شده است. شیائومی همچنین موفق شده تا با استفاده از تکنولوژی DM Cache، سرعت خواندن و نوشتن حافظه این گوشی‌ها را افزایش دهد. رم LPDDR5 این گوشی نیز می‌تواند تا در مواقعی که نیاز به یک حافظه فوق سریع وجود داشته باشد؛ یک رم دیسک را ایجاد کرده تا به طور موقت از آن استفاده شود.

باتری این گوشی، ظرفیت ۴۶۵۰ میلی آمپر را دارد که با معیارهای امروزی، چندان زیاد نیست؛ اما سرعت شارژ بالای ۱۲۰ واتی آن، این امر را جبران می‌کند. شارژ کامل گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو، حدودا ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید که واقعا تحسین برانگیز است. البته، شیائومی یک حالت خاص جهت عدم افزایش دمای باتری را نیز به گوشی اضافه کرده که زمان شارژ آن را به ۲۴ دقیقه افزایش می‌دهد. این گوشی همچنین می‌تواند تا در هنگام اتصال به شارژر و اجرای بازی‌ها، به طور مستقیم از برق استفاده کرده و به باتری خود استراحت دهد.

شیائومی بلک شارک 5 پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد است. این نمایشگر ۱۰ بیتی، از HDR 10+ و محدوده رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده و دو سنسور نور نیز آن را همراهی می‌کنند تا نرخ روشنایی گوشی، همواره متناسب با محیط اطرف کاربر باشد. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و نرخ حساسیت به لمس ۷۲۰ هرتزی است که در هنگام لمس چندگانه نیز کار می‌کند. از دیگر‌ قابلیت‌های جذاب شیائومی بلک شارک 5، می‌شود به دکمه‌های مگنتی قرار گرفته روی فریم آن نیز اشاره کرد که در هنگام بازی، کاربرد فراوانی دارند.

image

 

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده که عملکرد مناسبی را نیز به همراه دارند. بلک شارک 5 پرو در حال حاضر، در صدر جدول کیفیت صدای DxOMark قرار داشته و با اختلاف ۵ امتیاز، رقیب خود را شکست داده است. این گوشی همچنین یک موتور بازخورد لرزشی در محور افقی داشته که بازخورد با کیفیتی را فراهم می‌کند. در اطراف گوشی، چهار میکروفون وجود داشته تا صدای کاربر همیشه با شفافیت هرچه تمام‌تر ضبط شود.

در پشت گوشی، شاهد سیستم دوربین سه گانه آن هستیم که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسوری به اندازه 1/1.52 اینچی بوده که توسط یک دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین تله فوتو-ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو از روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) و با قیمت ۴٫۲۰۰ یوآن (حدود ۶۶۰ دلار / ۵۹۵ یورو) به بازار خواهد آمد. البته، این تاریخ مخصوص بازار چین بوده و هنوز مشخص نیست که عرضه نسخه جهانی این محصول، از چه تاریخی آغاز خواهد شد.

 

شیائومی بلک شارک 5 RS

گوشی شیائومی بلک شارک 5 RS، از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 و 888+ استفاده می‌کند که نسخه پلاس آن، در مدل با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی گوشی قرار گرفته است. به غیر از چیپست این گوشی، بلک شارک 5 RS شباهت‌های زیادی با نسخه پرو دارد. این گوشی نیز دارای حافظه دوگانه از نوع SSD و UFS بوده و دو محفظه بخار نیز وظیفه خنک کردن چیپست آن را دارند.

 

باتری بلک شارک 5 RS، ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر را داشته و سرعت شارژ آن نیز همانند نسخه پرو، معادل با ۱۲۰ وات است. شارژ کامل این گوشی نیز حدودا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد شیائومی بلک شارک 5 RS، از HDR 10 و محدوده رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی آن، به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد. همانند نسخه پرو، نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی نیز معادل با ۱۴۴ هرتز بوده و نرخ حساسیت به لمس آن نیز به ۷۲۰ هرتز می‌رسد. دکمه‌های مخصوص گیمینگ مگنتی در این گوشی نیز قرار گرفته‌اند.

در بخش صدا، شاهد استفاده از اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از Hi-Res Audio و DTS: X Ultra هستیم. این گوشی یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون را نیز به همراه دارد. در بخش دوربین، شیائومی از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ این دوربین توسط یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی التراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین تله‌فوتو-ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی خواهد شد.

image

 

این گوشی نیز از روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) روانه بازار شده و قیمت آن معادل ۳۳۰۰ یوآن (حدود ۵۲۰ دلار / ۴۶۵ یورو) خواهد بود. لازم به ذکر است که دو گوشی بلک شارک 5 و 5 پرو، با رابط کاربری Joy UI 13 روانه بازار می‌شوند؛ اما نسخه RS، دارای نسخه قدیمی‌تر Joy UI 12.8 است.

 

بلک شارک 5

نسخه معمولی در این سری یا همان شیائومی بلک شارک 5، از چیپست کوالکام اسنپدراگون 870 بهره می‌برد که همانند دو مدل دیگر، دو محفظه بخار وظیفه خنک کنندگی آن را بر عهده دارند. این گوشی فاقد حافظه دوگانه بوده ولی همچنان حافظه رم سریع LPDDR5 را به همراه دارد. شیائومی بلک شارک 5 در نسخه‌هایی با حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS 3.1 روانه بازار خواهد شد.

 

نمایشگر این گوشی نیز همانند سایرین، یک پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بوده و نرخ حساسیت به لمس آن نیز معادل ۷۲۰ هرتز است. دکمه‌های مگنتی مخصوص گیمینگ نیز همچنان در این گوشی حضور دارند و سیستم دوربین آن، دقیقا مشابه گوشی بلک شارک 5 RS است. رزولوشن دوربین سلفی اما، به ۱۶ مگاپیکسل کاهش یافته است.

باتری این گوشی، دقیقا مشابه مدل پرو بوده و ظرفیت آن معادل ۴۶۵۰ میلی آمپر است. این گوشی نیز از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده که دارای دو حالت مختلف است. یکی از این حالت‌ها، باتری را در تنها ۱۵ دقیقه شارژ کرده و حالت دیگر، حدود ۲۴ دقیقه زمان می‌برد. قابلیت استفاده از برق مستقیم در هنگام بازی در این گوشی نیز به چشم می‌خورد.

image

 

شیائومی بلک شارک 5 از روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) در کشور چین عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی، قرار است تا معادل ۲۷۰۰ یوآن (حدود ۴۲۵ دلار / ۳۸۰ یورو) باشد.

 

لوازم جانبی

شیائومی همچنین در کنار سری بلک شارک 5، از لوازم جانبی خاصی برای این گوشی‌ها نیز رونمایی کرده است. ایرفون بی‌سیم بلک شارک وایرلس بادز، از پلتفرم اسنپدراگون ساوند استفاده کرده و دارای درایور‌های صوتی ۱۲ میلی متری و سیستم نویز کنسلینگ یا حذف صدای محیط هستند.

image

 

البته، تاخیر پخش صدا در این ایرفون‌ها کمی بالا بوده و معادل با ۸۵ میلی ثانیه است. این ایرفون‌ها گواهی IPX4 را دریافت کرده‌اند و در برابر پاشیدن قطرات آب مقاوم هستند؛ یک سنسور مجاورت نیز در هر یک از ایرفون‌ها به چشم می‌خورد. عمر باتری این ایرفون‌ها، به ۳۰ ساعت رسیده و کیس آنها نیز به سرعت شارژ می‌شود. قیمت بلک شارک وایرلس بادز، معادل ۴۵۰ یوآن (حدود ۷۱ دلار / ۶۴ یورو) است.

دو مدل شارژر بر مبنای GaN نیز توسط شیائومی معرفی شده‌اند که یکی از آنها سرعت ۱۲۰ واتی را داشته و با قیمت ۳۰۰ یوآن (حدود ۴۷ دلار / ۴۳ یورو) به فروش می‌رسد. دیگری نیز یک شارژر ۳۰ واتی است و قیمت ۷۰ یوآنی (حدود ۱۱ دلار / ۱۰ یورو) را دارد.

در نهایت، شاهد یک قاب خنک کننده به قیمت ۱۰۰ یوآن (حدود ۱۶ دلار / ۱۳ یورو) و همچنین یک فن خنک کننده با قیمت ۲۲۰ یوآن (حدود ۴۵ دلار / ۳۱ یورو) نیز هستیم. شیائومی همچنین به افرادی که پیش پرداخت ۱۰۰ یوآنی را برای خرید این گوشی‌ها بپردازند، این فن خنک کننده را به رایگان هدیه می‌دهد.

 

درباره سری گوشی‌های گیمینگ شیائومی بلک شارک 5 چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)