خانهاخبار
اوپو فایند X5 پرو با دوربین‌های پیشرفته و تراشه MariSilicon X رسما معرفی شد

اوپو فایند X5 پرو با دوربین‌های پیشرفته و تراشه MariSilicon X رسما معرفی شد

جدیدترین پرچمدار اوپو که با تمرکز ویژه بر قابلیت‌های پیشرفته تصویربرداری رونمایی شد با قیمت 1300 یورویی عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۲/۵

سرانجام پس از شایعات و اخبار مختلف، اوپو امروز با برگزاری رویدادی از جدیدترین سری پرچمدار خود موسوم به سری اوپو فایند X5 رونمایی کرد که از قابلیت‌های پیشرفته عکاسی، باتری بهینه و کیفیت ساخت مناسب بهره می‌برد. این سری پرچمدار شامل دو گوشی هوشمند یعنی اوپو فایند X5 و اوپو فایند X5 پرو است که در این مطلب به معرفی اوپو فایند X5 پرو به عنوان نسخه قدرتمندتر سری خواهیم پرداخت.

اوپو فایند X5 پرو به مانند مدل‌های نسل قبلی اوپو فایند X3، از دو دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض بهره می‌برد که به سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX766 با اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری مجهز هستند. باید اشاره کرد که آنچه دوربین اوپو فایند X5 پرو را از نسل قبلی خود متمایز می‌کند قابلیت‌های پیشرفته و الگوریتم‌های پردازشی بهتر دوربین این گوشی پرچمدار است که به لطف تراشه اختصاصی 6 نانومتری پردازش تصاویر MariSilicon X میسر شده است.

image

 

براساس اعلام رسمی اوپو، تراشه MariSilicon به کمک هوش منصوعی قادر است تا نویز تصاویر را کاهش دهد و به پردازش هرچه سریع‌تر تصاویر کمک کند. به علاوه، این تراشه اختصاصی اوپو می‌تواند با قابلیت پیشرفته فیلمبرداری 4K در شب ویدئوهایی با رنگ‌های بهتر و نویز کمتر را ضبط کند که با هر دو دوربین اصلی و فوق عریض امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین اوپو ادعا می‌کند اوپو فایند X5 پرو قادر است تا با کمک تراشه MariSilicon X ویدئوهای HDR با عمق رنگی 20 بیتی را ثبت کند.

image

 

در بخش عکاسی، اوپو فایند X5 پرو به قابلیت کالیبره طبیعی رنگ هسلبلاد مجهز است که بر پایه سنسور رنگی 13 کاناله فعالیت می‌کند. شایان ذکر است که اوپو فایند X3 تنها مجهز به سنسور رنگی 5 کاناله بوده است که حالا با نسخه پیشرفته‌تر جایگزین شده است. همچنین اوپو دوربین‌های اوپو فایند X5 را با شیشه پوشانده است که به حفظ کیفیت و دقت رنگ‌ها کمک می‌کند و از تار شدن تصویر جلوگیری می‌کند. به علاوه، هسلبلاد برای کاربران اوپو چندین فیلتر پیشرفته را تدارک دیده است که برای زیباتر شدن تصاویر کاربرد دارد.

image

 نمونه تصویر گرفته شده توسط اوپو فایند X5 پرو در شب

براساس اعلام رسمی اوپو، دوربین فوق عریض اوپو فایند X5 پرو با میدان دید 110 درجه‌ای خود به لرزشگیر تصویر اپتیکال 5 محوره مجهز است که فناوری حرکتی سنسور و لنز را ترکیب می‌کند. در همین راستا، اوپو ادعا می‌کند این فناوری برای اولین بار به در یک گوشی هوشمند به کار می‌رود. این لرزشگیر اپتیکال برای تصویربرداری و فیلمبرداری کاربر دارد و می‌تواند لرزش‌های دست تا 3 درجه را پوشش دهد. در کنار این لرزشگیر اپتیکال، به طور معمول تثبیت‌کننده الکترونیکی نیز استفاده می‌شود. البته نکته منفی این دوربین فوق عریض میدان دید کم آن است که شاید برای دوربینی در این سطح میدان دید 110 درجه‌ای چندان کافی نباشد.

image

نمونه تصویر گرفته شده توسط دوربین فوق عریض اوپو فایند X5 پرو

image

 

به نظر می‌رسد دوربین تله‌فوتو اوپو فایند X5 پرو تفاوتی با نسل خود نداشته باشد و کماکان از همان سنسور 13 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و زوم 5 برابری بهره می‌برد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی اوپو فایند X5 پرو نیز سنسور IMX709 سونی است که به قابلیت ساب پیکسلهای RGBW مجهز است. در دوربین سلفی اوپو فایند X5 پرو، ساب پیکسل‌های سفید می‌توانند تا 60 درصد نور بیشتری را جذب کنند ولی به نظر می‌رسد پردازش RGBW همچنان برعهده تراشه X MariSilicon خواهد بود. به طور استاندارد، میدان دید دوربین سلفی این پرچمدار 80 درجه خواهد بود ولی دوربین قادر است تا با تشخیص خودکار عکس سلفی گروهی میدان دید را تا 90 درجه افزایش دهد.

image

 

در پنل جلویی اوپو فایند X5 پرو نیز نمایشگر 6.7 اینچی امولد LTPO قرار دارد که از نرخ نوسازی متغیر بین بازه 1 تا 120 هرتز و رزولوشن تصویر 2K پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین از عمق رنگ ده بیتی و پوشش صددرصدی فضای رنگی DCI-P3 نیز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی 1000 هرتزی اشاره کرد که به فرامین کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن واکنش نشان می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر اوپو فایند X5 پرو برابر با 1300 نیت است که البته بنابر نوع محتوای موجود در نمایشگر می‌تواند شدت رنگ‌ها و میزان روشنایی را تنظیم کند تا بهترین تصویر به چشم کاربر برسد. نمایشگر اوپو فایند X5 پرو همچنین توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

image

 

از نظر ساختاری، پنل پشتی اوپو فایند X5 پرو از سرامیک ساخته شده است که تا دوبرابر مقاومت بهتری نسبت به شیشه دارد و همچنین در مقایسه با پنل شیشه‌ای گرمای حاصل از فعالیت‌های سنگین را نیز بهتر از خود عبور می‌دهد. البته این پنل سرامیکی معایب خود را نیز دارد و به طور مثال اوپو فایند X5 پرو به دلیل پنل سرامیکی خود 218 گرم وزن دارد. اوپو فایند X5 پرو گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 را نیز خود اختصاص داده است.

قلب تپنده اوپو فایند X5 پرو تراشه پرچمدرا اسنپدراگون 8 نسل یک است که با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در بخش نرم‌افزار، اوپو فایند X5 پرو با اندروید 12 برپایه رابط کاربری ColorOS 12.1 عرضه خواهد شد. اوپو فایند X5 پرو از قابلیت نرم‌افزاری جدیدی به نام اتصال چند نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد که به لطف آن، کاربر قادر است تا به راحتی گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر شخصی ویندوز خود متصل کند و به آن‌ها سوییچ کند.

image

 

منبع تغذیه جدیدترین پرچمدار اوپو باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی است که از شارژ 80 واتی باسیم SuperVOOC و شارژ بی‌سیم 50 واتی AirVOOC پشتیبانی می‌کند. بنابر ادعای اوپو، اوپو فایند X5 پرو با شارژ 80 واتی تنها در عرض 12 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ خواهد شد در حالی که شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز این گوشی هوشمند را در عرض 47 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد کرد. اوپو همچنین برای افزایش طول عمر باتری اوپو فایند X5 پرو به دلیل شارژ فوق سریع نیز اندیشیده است و این پرچمدار را به قابلیت سلامت باتری مجهز کرده است که به کمک آن، ظرفیت باتری اوپو فایند X5 پرو پس از 1600 بار شارژ شدن به 80 درصد کاهش پیدا می‌کند در حالی که در سایر گوشی‌های هوشمند این رقم در حدود 800 بار شارژ شدن است.

image

image

 

دیگر راهکار اوپو برای افزایش دوام و عمر باتری اوپو فایند X5 پرو گرافین سه‌بعدی است که مادربرد اصلی و کوئل‌های شارژ را می‌پوشاند. به کمک این گرافین، دمای اوپو فایند X5 پرو در حین شارژ شدن با شارژر بی‌سیم 50 واتی در مقایسه با برخی از رقبا 3 درجه سرد‌تر خواهد بود. همچنین لایه گرافیتی موجود در پرچمدار اوپو به خنک نگه داشتن درایور نمایشگر و خود نمایشگر کمک می‌کند. گرمای حاصل از فعالیت تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک اوپو فایند X5 پرو نیز توسط خنک‌کننده اتاق بخار دفع می‌شود که در مقایسه با نسل قبلی تا 75 درصد بزرگ‌تر شده است.

image

 

در نهایت از دیگر مشخصات اوپو فایند X5 پرو می‌توان به اسپیکرهای دالبی اتمس و درگاه Type-C اشاره کرد. به علاوه، اوپو فایند X5 پرو تنها در یک نسخه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی و با دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد. برچسب قیمتی این پرچمدار نیز برابر با 1300 یورو است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)